HEAL DSpace

Ο ισλαμικός κήπος στο αστικό τοπίο: από σύμβολο της μεταθανάτιας ευτυχίας σε σύμβολο δύναμης και υστεροφημίας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γράψας, Δημήτριος el
dc.contributor.author Grapsas, Dimitrios en
dc.contributor.author Μακρίδου, Κλεονίκη el
dc.contributor.author Makridou, Kleoniki en
dc.date.accessioned 2014-10-06T11:11:18Z
dc.date.available 2014-10-06T11:11:18Z
dc.date.issued 2014-10-06
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39167
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.161
dc.rights Default License
dc.subject Ισλαμικός κήπος el
dc.subject Islamic gardens en
dc.subject Κήποι παλατιών el
dc.subject Palace gardens en
dc.subject Μαυσολεία el
dc.subject Mausdeums en
dc.title Ο ισλαμικός κήπος στο αστικό τοπίο: από σύμβολο της μεταθανάτιας ευτυχίας σε σύμβολο δύναμης και υστεροφημίας el
dc.title The islamic garden in urban landscape: from a symbol of posthumous happiness to a symbol of power and posthumous fame en
dc.type Διάλεξη
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.type learningMaterial
heal.classification Islamic gardens en
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85053134
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-03
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η μελέτη των ισλαμικών κήπων και της εξέλιξής τους αλλά και ο συμβολισμός τον οποίο απέκτησαν στο πέρασμα των αιώνων. Ξεκινώντας, πριν ακόμα από τον 7ο αι. και τη δημιουργία του Ισλάμ, θα προσπαθήσουμε να δούμε πώς η πρακτική ανάγκη των ανθρώπων να οργανώσουν το χώρο, να δαμάσουν τη φύση αλλά και να ευφρανθούν στην επίγεια ζωή συστηματοποιήθηκε και εμπλουτίστηκε από γενιά σε γενιά αλλά και από τον έναν τόπο στον άλλο χωρίς όμως να χάσει κάποια βασικά διαχρονικά χαρακτηριστικά του. Θα ξεκινήσουμε, λοιπόν, από την Περσία και το περσικό chahar – bagh ( τέσσερις κήποι ), όπου αποτέλεσε την απαρχή των ισλαμικών κήπων αλλά θα σταθούμε κυρίως στην ιδιαίτερη ικανότητα των Μουσουλμάνων κατακτητών να αφομοιώνουν και να μεταπλάθουν τις επιρροές από τους λαούς που κατέκτησαν, προκειμένου να εμπλουτίσουν τους κήπους με νέους συμβολισμούς. Μέσα στο πλαίσιο αυτό θα εξετάσουμε τη σχέση κήπου – παραδείσου, όπως αυτή αναφέρεται στο Κοράνι στο οποίο υπάρχει εκτενής περιγραφή των αιώνιων κήπων τους οποίους θα απολαύσουν οι πιστοί μετά το θάνατό τους. Σε πιο πρακτικό επίπεδο, θα αναφερθούμε στις παραμέτρους σχεδιασμού των κήπων και συγκεκριμένα στο χειρισμό του νερού, των φυτών αλλά και των σκιερών περιπτέρων προκειμένου να οργανωθεί ο χώρος. Θα αναφερθούμε, επίσης, στους διαφορετικούς τύπους κήπων από τους μεγάλους εξωστρεφείς κήπους των παρυφών των πόλεων έως τους μικρούς εσωστρεφείς κήπους των κατοικιών αλλά θα σταθούμε ιδιαίτερα στους κήπους των παλατιών και στη σημασία τους ως δείγμα της επιτυχίας αλλά και της δύναμης του ηγεμόνα. Τέλος, θα αναφερθούμε και στους κήπους των κοιμητηρίων, σύμβολο της υστεροφημίας των εκλιπόντων. Προκειμένου να γίνουν κατανοητά τα παραπάνω θα χρησιμοποιήσουμε παραδείγματα από τον 7ο έως τον 17ο αιώνα και από την ευρύτερη Μέση Ανατολή, αλλά και την Ευρώπη και την Ασία. el
heal.abstract The object of this paper is to study the Islamic gardens and their symbolism throughout the centuries. We will try to understand, even before the foundation of Islam in the 7th century A.D., how the practical need of people to organize the land and enjoy their life was transformed from one generation to the other without losing some significant characteristics. In order to achieve this, we will go back to Persia and the Persian Chahar – bagh gardens since they form the origin of the Islamic gardens. However, we will monitor carefully the remarkable ability of the Muslim conquerors to assimilate all the things they have lent from other cultures and even enrich them with new symbolisms. We will also try to examine the link between heaven and gardens as this is described in the Koran, where we can find extended descriptions of the eternal gardens of Heaven. In a more practical aspect we will focus on the elements of the design of the Islamic gardens such as the water, the plants and the shady kiosks. Furthermore, different types of gardens will be mentioned from the outward looking gardens at the outskirts of the city to the inner looking ones of private houses. More specifically, we will elaborate on the gardens of the palaces and on their importance as a symbol of the success and the power of the elite class. Finally, the gardens of mausoleums will be mentioned as a means of posthumous fame. In order for the above to be understood we will use a variety of examples dating from the 7th to the 17th century and ranging from the Middle East to Europe and Asia. en
heal.advisorName Μαρίνου, Γεωργία el
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 44 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής