HEAL DSpace

Σκάφος Ωκεανογραφικών Μελετών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Παπαλεξόπουλος, Δημήτρης el
dc.contributor.author Γιαταγάνας, Ηλίας Δ. el
dc.contributor.author Giataganas, Ilias D. en
dc.contributor.author Στεφανής, Παντελής Ν. el
dc.contributor.author Stefanis, Pantelis N. en
dc.date.accessioned 2014-10-16T07:14:01Z
dc.date.available 2014-10-16T07:14:01Z
dc.date.copyright 2014-09-03 -
dc.date.issued 2014-10-16
dc.date.submitted 2014-09-03 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39206
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6032
dc.description el
dc.description.abstract Σκάφος Ωκεανογραφικών Μελετών το οποίο φέρει παραμετρική – ρευστή & ασύμμετρη μορφή στις υπερκατασκευές. Φιλοξενεί περίπου 20 επιστήμονες-ερευνητές και απαιτεί περίπου 12 άτομα πλήρωμα. Η αυτονομία του είναι περίπου 40 ημέρες. Στο πλοίο υπάρχουν οι χώροι εργασίας και διημέρευσης για τους Ωκεανογράφους και το πλήρωμα, ενώ στο κατάστρωμα κάτωθεν του κύριου υπάρχουν χώροι άθλησης και ψυχαγωγίας. Διαρθρώνεται σε 5 επίπεδα, ενώ οι γενικές διαστάσεις του είναι 105x15μ. Το συνολικό εμβαδόν των χώρων εργασίας και διημέρευσης ανέρχεται σε 3.600 τετραγωνικά μέτρα. Στους χώρους εργασίας περιλαμβάνονται όλα τα απαιτούμενα εργαστήρια έτσι όπως περιγράφηκαν από μια ομάδα επιστημόνων του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.). Σε ό,τι έχει να κάνει με τη διημέρευση έγινε προσπάθεια να εξασφαλισθούν συνθήκες άνεσης για όσους ζουν εν πλω για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Αξίζει να αναφερθεί η ύπαρξη ιδιωτικού ημιυπαίθριου χώρου για κάθε φιλοξενούμενο επιστήμονα, οι χώροι άθλησης και ψυχαγωγίας, η βιβλιοθήκη. Ο παραμετρικός αρχιτεκτονικός σχεδιασμός των χώρων έλαβε υπ’ όψιν όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις από τους Νηογνόμωνες και τους οργανισμούς για την ασφάλεια των μετακινούμενων προσώπων. Η κατασκευαστική οργάνωση του μεταλλικού φέροντα οργανισμού έλαβε επίσης όλες τις απαιτήσεις για τη στεγανή υποδιαίρεση του πλοίου, την υδροστατική και ευστάθεια και της απαιτήσεις της πυρασφάλειας. Η τελική μορφή του σκάφους παραπέμπει σε μορφές του θαλάσσιου ζωικού βασιλείου όπως αρχικά είχε επιλεχθεί. Στις πινακίδες παρουσίασης του θέματος περιγράφεται αναλυτικά η αμφίδρομη πορεία σχεδιασμού μέσω της αξιοποίησης των σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων, της ελεύθερης σχεδίασης με το χέρι, μέσα στην οποία συνυπάρχουν και οι αυστηροί κανονισμοί της Ναυπηγικής Επιστήμης. el
dc.description.abstract Ocean Research Vessel with fluent – parametric – non symmetric shape at the Superstructures. The ship is able to accommodate about 20 researchers and it demands 12 people crew. Its autonomy range is up to 40 days. The vessel includes working – lab spaces not only for the researchers but for the crew as well. Inside the Lower Deck there are sports areas and playrooms. The vessel consists of 5 decks and its principal dimensions are 105x15m. The total area of the working, living and sleep areas is 3.600 square meters. All necessary labs - as described from a research team of the Greek Institute for Marine & Ocean Research- are included into the work space. A principal parameter of the Architectural Design was the high level of convenience and spaciousness not only for the researchers but for the sea-men as well. It is worth mentioning that all of the single bed sleeping rooms include a private balcony. The ship also includes sports areas, playrooms and a Library. The parametric design of the spaces and the volumes took into account all the contemporary laws of ship classification organizations for the Maritime Safety. The construction and the organization of the steel load bearing structure also includes all of the demands for watertight subdivision, trim, stability and fire protection. The final shape of the vessel refers to shapes of the marine life as it was preliminary selected. Into the presentation boards the bidirectional way of design is clearly described. It includes free hand sketches and on the other hand digital outputs from the most recent software tools. All drawings contain the strict laws of the Naval Architecture & Marine Engineering science. en
dc.description.statementofresponsibility Ηλίας Δ. Γιαταγάνας el
dc.description.statementofresponsibility Παντελής Ν. Στεφανής el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Ωκεανογραφία el
dc.subject Σκάφος el
dc.subject Παραμετρικός el
dc.subject Σχεδιασμος el
dc.subject Καμπύλες el
dc.subject Βιομηχανικός el
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Ναυπηγική el
dc.subject Oceanography en
dc.subject Vessel en
dc.subject Ship en
dc.subject Parametric en
dc.subject Design en
dc.subject Curves en
dc.subject Naval Architecture en
dc.subject Industrial en
dc.title Σκάφος Ωκεανογραφικών Μελετών el
dc.title.alternative Ocean Research Vessel en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2014-08-01 -
dc.date.modified 2014-09-03 -
dc.contributor.advisorcommitteemember el
dc.contributor.advisorcommitteemember el
dc.contributor.advisorcommitteemember el
dc.contributor.committeemember el
dc.contributor.committeemember el
dc.contributor.committeemember el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2014-10-16 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2014-10-16 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής