dc.contributor.advisor |
Παπαλεξόπουλος, Δημήτρης |
el |
dc.contributor.author |
Γιαταγάνας, Ηλίας Δ.
|
el |
dc.contributor.author |
Giataganas, Ilias D.
|
en |
dc.contributor.author |
Στεφανής, Παντελής Ν.
|
el |
dc.contributor.author |
Stefanis, Pantelis N.
|
en |
dc.date.accessioned |
2014-10-16T07:14:01Z |
|
dc.date.available |
2014-10-16T07:14:01Z |
|
dc.date.copyright |
2014-09-03 |
- |
dc.date.issued |
2014-10-16 |
|
dc.date.submitted |
2014-09-03 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39206 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6032 |
|
dc.description |
|
el |
dc.description.abstract |
Σκάφος Ωκεανογραφικών Μελετών το οποίο φέρει παραμετρική – ρευστή & ασύμμετρη μορφή στις υπερκατασκευές. Φιλοξενεί περίπου 20 επιστήμονες-ερευνητές και απαιτεί περίπου 12 άτομα πλήρωμα. Η αυτονομία του είναι περίπου 40 ημέρες. Στο πλοίο υπάρχουν οι χώροι εργασίας και διημέρευσης για τους Ωκεανογράφους και το πλήρωμα, ενώ στο κατάστρωμα κάτωθεν του κύριου υπάρχουν χώροι άθλησης και ψυχαγωγίας. Διαρθρώνεται σε 5 επίπεδα, ενώ οι γενικές διαστάσεις του είναι 105x15μ. Το συνολικό εμβαδόν των χώρων εργασίας και διημέρευσης ανέρχεται σε 3.600 τετραγωνικά μέτρα. Στους χώρους εργασίας περιλαμβάνονται όλα τα απαιτούμενα εργαστήρια έτσι όπως περιγράφηκαν από μια ομάδα επιστημόνων του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.). Σε ό,τι έχει να κάνει με τη διημέρευση έγινε προσπάθεια να εξασφαλισθούν συνθήκες άνεσης για όσους ζουν εν πλω για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. Αξίζει να αναφερθεί η ύπαρξη ιδιωτικού ημιυπαίθριου χώρου για κάθε φιλοξενούμενο επιστήμονα, οι χώροι άθλησης και ψυχαγωγίας, η βιβλιοθήκη.
Ο παραμετρικός αρχιτεκτονικός σχεδιασμός των χώρων έλαβε υπ’ όψιν όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις από τους Νηογνόμωνες και τους οργανισμούς για την ασφάλεια των μετακινούμενων προσώπων. Η κατασκευαστική οργάνωση του μεταλλικού φέροντα οργανισμού έλαβε επίσης όλες τις απαιτήσεις για τη στεγανή υποδιαίρεση του πλοίου, την υδροστατική και ευστάθεια και της απαιτήσεις της πυρασφάλειας. Η τελική μορφή του σκάφους παραπέμπει σε μορφές του θαλάσσιου ζωικού βασιλείου όπως αρχικά είχε επιλεχθεί. Στις πινακίδες παρουσίασης του θέματος περιγράφεται αναλυτικά η αμφίδρομη πορεία σχεδιασμού μέσω της αξιοποίησης των σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων, της ελεύθερης σχεδίασης με το χέρι, μέσα στην οποία συνυπάρχουν και οι αυστηροί κανονισμοί της Ναυπηγικής Επιστήμης. |
el |
dc.description.abstract |
Ocean Research Vessel with fluent – parametric – non symmetric shape at the Superstructures. The ship is able to accommodate about 20 researchers and it demands 12 people crew. Its autonomy range is up to 40 days. The vessel includes working – lab spaces not only for the researchers but for the crew as well. Inside the Lower Deck there are sports areas and playrooms. The vessel consists of 5 decks and its principal dimensions are 105x15m. The total area of the working, living and sleep areas is 3.600 square meters. All necessary labs - as described from a research team of the Greek Institute for Marine & Ocean Research- are included into the work space. A principal parameter of the Architectural Design was the high level of convenience and spaciousness not only for the researchers but for the sea-men as well. It is worth mentioning that all of the single bed sleeping rooms include a private balcony. The ship also includes sports areas, playrooms and a Library.
The parametric design of the spaces and the volumes took into account all the contemporary laws of ship classification organizations for the Maritime Safety. The construction and the organization of the steel load bearing structure also includes all of the demands for watertight subdivision, trim, stability and fire protection. The final shape of the vessel refers to shapes of the marine life as it was preliminary selected. Into the presentation boards the bidirectional way of design is clearly described. It includes free hand sketches and on the other hand digital outputs from the most recent software tools. All drawings contain the strict laws of the Naval Architecture & Marine Engineering science. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Ηλίας Δ. Γιαταγάνας |
el |
dc.description.statementofresponsibility |
Παντελής Ν. Στεφανής |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Ωκεανογραφία |
el |
dc.subject |
Σκάφος |
el |
dc.subject |
Παραμετρικός |
el |
dc.subject |
Σχεδιασμος |
el |
dc.subject |
Καμπύλες |
el |
dc.subject |
Βιομηχανικός |
el |
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Ναυπηγική |
el |
dc.subject |
Oceanography |
en |
dc.subject |
Vessel |
en |
dc.subject |
Ship |
en |
dc.subject |
Parametric |
en |
dc.subject |
Design |
en |
dc.subject |
Curves |
en |
dc.subject |
Naval Architecture |
en |
dc.subject |
Industrial |
en |
dc.title |
Σκάφος Ωκεανογραφικών Μελετών |
el |
dc.title.alternative |
Ocean Research Vessel |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2014-08-01 |
- |
dc.date.modified |
2014-09-03 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
|
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
|
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
|
el |
dc.contributor.committeemember |
|
el |
dc.contributor.committeemember |
|
el |
dc.contributor.committeemember |
|
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2014-10-16 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2014-10-16 |
- |