dc.contributor.author |
Τζάννες, Γεώργιος
|
el |
dc.contributor.author |
Tzannes, George
|
en |
dc.date.accessioned |
2014-10-21T07:51:41Z |
|
dc.date.available |
2014-10-21T07:51:41Z |
|
dc.date.issued |
2014-10-21 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39247 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9467 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Γέφυρες |
el |
dc.subject |
Στρατιωτικά οχήματα |
el |
dc.subject |
Κλασικοποίηση |
el |
dc.subject |
Ελεγχος διέλευσης οχημάτων |
el |
dc.subject |
Προβολοδόμηση |
el |
dc.subject |
Bridge |
en |
dc.subject |
Military vehicle |
en |
dc.subject |
Stanag 2021 |
en |
dc.subject |
Can deliver method bridge |
en |
dc.subject |
Precast beam |
en |
dc.title |
Ελεγχος ασφαλούς διελεύσεως πρότυπων στρατιωτικών οχημάτων απο τις γέφυρες των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Δομική μηχανική |
el |
heal.classificationURI |
http://localhost:8080/healp/data/11/5/14 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-09-29 |
|
heal.abstract |
Τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα έχουν γίνει μεγάλοι οδικοί άξονες όπως η Εγνατία οδός, ο αυτοκινητόδρομος Τρίπολη - Καλαμάτα, η Ιωνία οδός o αυτοκινητόδρομος κεντρικής Ελλάδας (Ε65) κλπ. Στους οδικούς άξονες αυτούς έχουν κατασκευαστεί πληθώρα γεφυρών (στην πλειονότητα τους από οπλισμένο σκυρόδεμα) διαφόρων τύπων και ανοιγμάτων. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι πιο σημαντικοί τύποι είτε εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά ολοκληρωτικά στην Ελλάδα (σταδιακή προώθηση εικ.1.1(β)) είτε βρήκαν εφαρμογή σε ακραία ανοίγματα (πχ προβολοδόμηση εικ.1.1(α)). Oι περισσότερες γέφυρες έχουν σχεδιαστεί με τους γερμανικούς κανονισμούς DIN 1072. Οι παραπάνω όμως άξονες ενδέχεται να εξυπηρετήσουν και τη διέλευση στρατιωτικών οχημάτων τόσο σε περίοδο ειρήνης όσο και σε εμπόλεμη περίοδο. Τα στρατιωτικά οχήματα αποτελούν ιδιαίτερη κατηγορία οχημάτων που ξεφεύγουν από τις συνηθισμένες συνθήκες κυκλοφορίας και σε ορισμένες περιπτώσεις το φορτίο τους φτάνει τους 105 τόνους έναντι των 60+30 τόνων της κατηγορίας SLW 60/30 του DIN 1072. Προκύπτει λοιπόν το ερώτημα της ασφαλούς διέλευσης στρατιωτικών συρμών από τις υφιστάμενες γέφυρες των Ελληνικών αυτοκινητοδρόμων. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο την ανάπτυξη μεθοδολογίας ελέγχου της επάρκειας υφισταμένων γεφυρών έναντι διελεύσεως υπέρβαρων οχημάτων τόσο του ελληνικού στρατού όσο και των συμμαχικών δυνάμεων του ΝΑΤΟ. Στα παραδείγματα που εξετάζονται γίνεται χρήση του δυσμενέστερου σύγχρονου συνδυασμού φορτιών του ελληνικού στρατού που είναι ο αρματοφορέας STEYER 40 M 60/S40/6X6 (εικ.1.2(α)) με ρυμουλκού ΝΚ 1000-76 κατά τη μεταφορά του άρματος μάχης LEOPARD 2A6HELL συνολικού βάρους συρμού 105 τόνων και συνδυασμού κινήσεων του άρματος μάχης LEOPARD 2A6 HELL βάρους 63 τόνων (εικ.1.2(β)). Η μέθοδος ελέγχου που εφαρμόστηκε για την διερεύνηση είναι η σύγκριση των εντατικών μεγεθών που αναπτύσσονται στο φορέα μιας γέφυρας, υπό των ανωτέρω συρμών και τα φορτία του DIN 1072 για κλάση 60/30. Παράλληλα γίνεται περιγραφή της ισχύουσας μεθόδου κλασικοποίησης γεφυρών και οχημάτων του ΝΑΤΟ (STANAG 2021) όπου διαπιστώνονται τα κενά και η αναγκαιότητα εφαρμογής πιο αναλυτικών και σύγχρονων μεθόδων. |
el |
heal.advisorName |
Βιντζηλαίου, Ελισάβετ |
el |
heal.committeeMemberName |
Τρέζος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
65 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|