dc.contributor.author | Αλευράς, Ηλίας | el |
dc.contributor.author | Alevras, Ilias | en |
dc.date.accessioned | 2014-10-23T07:54:17Z | |
dc.date.available | 2014-10-23T07:54:17Z | |
dc.date.issued | 2014-10-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39364 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5075 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.subject | Μοντελοποιημένος προβλεπτικός έλεγχος | el |
dc.subject | Προβλεπτικός έλεγχος ροπής μεταβλητού διακοπτικού σημείου | el |
dc.subject | Στρατηγική ελέγχου εναλλασσόμενου κινητήρα | el |
dc.subject | Προβλεπτικός έλεγχος ροπής | el |
dc.subject | Branch and bound | en |
dc.subject | AC motor control strategy | en |
dc.subject | Model predictive control (MPC) | el |
dc.subject | Variable switching point predictive torque control (VSP2TC) | en |
dc.subject | Predictive torque control (PTC) | en |
dc.title | Προβλεπτικός έλεγχος ροπής μεταβλητού διακοπτικού σημείου κινητήρα επαγωγής με μειωμένη υπολογιστική πολυπλοκότητα | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ηλεκτρικά Ισχύος | el |
heal.classificationURI | http://localhost:8080/healp/data/11/7/11 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-11-14 | |
heal.abstract | Η εφαρμογή του Μοντελοποιημένου Προβλεπτικού Ελέγχου στην οδήγηση ηλεκτρικών κινητήρων έχει αποκτήσει όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια, λόγω των δυνατοτήτων που προσφέρει και της ευρωστίας του. Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής είναι η βελτίωση της απόκρισης και της υπολογιστικής πολυπλοκότητας του προβλεπτικού ελεγκτή, όταν αυτός οδηγεί μια ηλεκτρική μηχανή. Αρχικά, δίνεται το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο για αυτές τις εφαρμογές. Συγκεκριμένα, αναλύονται βασικές κατηγορίες προβλημάτων βελτιστοποίησης (Κεφ. 2), όπως τα προβλήματα μικτών ακεραίων, ενώ παρουσιάζεται και η εξαντλητική μέθοδος απαρίθμησης. Έπειτα, γίνεται λόγος για τις θεμελιώδεις αρχές που διέπουν το Μοντελοποιημένο Προβλεπτικό Έλεγχο (Κεφ. 3), δηλαδή τη μαθηματική μοντελοποίηση του συστήματος, το πρόβλημα βέλτιστου ελέγχου και την πολιτική του μετατιθέμενου ορίζοντα. Τέλος, δίνεται το μαθηματικό μοντέλο του υπό έλεγχο συστήματος (Κεφ. 4), το οποίο αποτελείται από έναν τριφασικό αντιστροφέα πηγής τάσης 2 επιπέδων (2L-VSI), ο οποίος οδηγεί έναν κινητήρα επαγωγής μέσης τάσης. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται δύο στρατηγικές προβλεπτικού ελέγχου οδήγησης ηλεκτρικών κινητήρων, ο Προβλεπτικός Έλεγχος Ροπής (Κεφ. 5) και ο Προβλεπτικός Έλεγχος Ροπής Μεταβλητού Διακοπτικού Σημείου (Κεφ. 6). Για κάθε στρατηγική, δίνεται ο αλγόριθμος ελέγχου σε θεωρητικό επίπεδο και σε πρακτικό επίπεδο τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων στο προγραμματιστικό περιβάλλον Matlab Simulink. Για την τελευταία στρατηγική, προτείνεται μια μέθοδος μείωσης της υπολογιστικής πολυπλοκότητας (Παρ. 6.4) και παρουσιάζονται τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Έπειτα, παρουσιάζεται μια πρόταση βελτίωσης της απόκρισης του ελεγκτή, μέσω της επέκτασης του ορίζοντα πρόβλεψης στον αλγόριθμο του VSP2TC (Κεφ. 7). Λόγω του αυξημένου υπολογιστικού φόρτου της συγκεκριμένης πρότασης, παρουσιάζεται η τεχνική Branch and Bound (Παρ. 7.3), η οποία έχει στόχο τον περιορισμό των απαιτούμενων υπολογισμών του ελεγκτή, ενώ παράλληλα τον καθιστά ικανό για εφαρμογή σε πραγματικό περιβάλλον. | el |
heal.abstract | The implementation of Model Predictive Control in ac drives has nowadays acquired an increasing amount of interest, due to the possibilities that it offers and its robustness. The purpose of the present diploma thesis is the improvement of the predictive controller’s response and the reduction of its computational complexity, when it drives an ac motor. First, the required theoretical background for these applications is given. Specifically, some basic categories of optimization problems are analysed (Chap. 2), as for example mixed-integer optimization problems, while the exhaustive enumeration method is presented. Next, the fundamental principles of Model Predictive Control are referred (Chap. 3), i.e. the mathematical model of the controlled plant, the optimal control problem and the receding horizon policy. Finally, the mathematical model of the plant under control (Chap. 4) is given, which consists of a three-phase two-level voltage source inverter (2L-VSI), driving an induction medium voltage motor. Furthermore, two MPC-based strategies for ac drives are presented, namely the Predictive Torque Control (Chap. 5) and the Switching Point Predictive Torque Control (Chap. 6). For each strategy, the control algorithm is described theoretically and the results of the simulations, which are implemented in Matlab Simulink, are given. For the latter strategy, a method for the reduction of the VSP2TC algorithm computational complexity is proposed (Sec. 6.4) and the corresponding quantitative results are presented. Also, a proposition for the improvement of the controller response is presented, through the extension of its prediction horizon (Chap. 7). For the reduction of the algorithm’s high computational burden, the Branch and Bound technique is introduced (Sec. 7.3), which aims at keeping the algorithm’s complexity modest, while enabling the implementation of the algorithm in a real-time system. | en |
heal.advisorName | Μανιάς, Στέφανος | el |
heal.committeeMemberName | Κλαδάς, Αντώνιος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαθανασίου, Σταύρος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος. Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 116 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: