dc.contributor.author | Σκιαδά, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Skiada, Maria | en |
dc.date.accessioned | 2014-11-05T09:57:54Z | |
dc.date.available | 2014-11-05T09:57:54Z | |
dc.date.issued | 2014-11-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39469 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13853 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κλιματική αλλαγή | el |
dc.subject | Πολυκριτηριακή ανάλυση | el |
dc.subject | Μεταφορές | el |
dc.subject | Αττική | el |
dc.subject | Multicriteria analysis | en |
dc.subject | Transportation | en |
dc.subject | Attica | en |
dc.subject | Climate change | en |
dc.title | Ανάπτυξη μεθοδολογίας για την ιεράρχηση των μέτρων προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή στον τομέα των μεταφορών | el |
dc.title | Development of methodology for prioritizing adaptation measures to climate change in the transport sector | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Κλιματική αλλαγή | el |
heal.classification | Climate change | en |
heal.classification | Μεταφορές και τεχνολογία μεταφορικών μέσων | el |
heal.classification | Transport planning | en |
heal.classificationURI | http://localhost:8080/healp/data/8/11/7 | |
heal.classificationURI | http://localhost:8080/healp/data/8/11/7 | |
heal.classificationURI | http://localhost:8080/healp/data/11/18 | |
heal.classificationURI | http://zbw.eu/stw/descriptor/11832-0 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-10 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη μελέτη για την ιεράρχηση των μέτρων προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή στον τομέα των μεταφορών για μια συγκεκριμένη περιοχή μελέτης. Ο στόχος της μελέτης αφορά στη διερεύνηση για την εύρεση της καταλληλότερης ιεραρχίας μέτρων, που εξυπηρετεί το σκοπό της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή σε ό,τι αφορά στις μεταφορές για τη δεδομένη περιοχή μελέτης. Πιο συγκεκριμένα, περιοχή μελέτης (Case study) αποτέλεσε η περιοχή της Αττικής. Για την ιεράρχηση των μέτρων προσαρμογής, πραγματοποιήθηκε σε πρώτη φάση εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση των προτεινόμενων μέτρων και πολιτικών προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή. Στη συνέχεια, απαραίτητη κρίθηκε η περιγραφή της Αττικής ως προς τα φυσικά και τα ανθρωπογενή χαρακτηριστικά της όπως επίσης και η ανάλυση δεικτών που σχετίζονται με τις υφιστάμενες μεταφορικές υποδομές της περιοχής, προκειμένου να διαπιστωθεί ποιά απο το σύνολο των προτεινόμενων μέτρων δύνανται να βρουν πεδίο εφαρμογής στην Αττική. Τα παραπάνω στιοχεία χαρτογραφήθηκαν και απεικονίστηκαν με τη βοήθεια των γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών (λογισμικό ArcGIS), ώστε η διαδικασία ανάλυσης να αποκτήσει χωρική διάσταση και αναφορά στη δεδομένη χωρική κλίμακα. Στη συνέχεια και βάσει των παραπάνω δεδομένων, εκτελέστηκε πολυκριτηριακή ανάλυση (λογισμικό DEFINITE), ώστε να προκύψει η ζητούμενη ιεράρχηση των μέτρων για την περιοχή μελέτης. Έτσι, δημιουργήθηκαν συνολικά τέσσερα σενάρια, το περιβαλλοντικό, το οικονομικό, το κοινωνικό καθώς και ένα σενάριο ισοβαρών κιρτηρίων, η διαφοροποίηση των οποίων έγκειται στην απόδοση διαφορετικών βαρών στα κριτήρια αξιολόγησης των μέτρων προσαρμογής. Μετά την εξαγωγή των αποτελεσμάτων για κάθε σενάριο, ακολούθησε διαδικασία ανάλυσης ευαισθησίας, προκειμένου να διαπιστωθεί η αξιοπιστία των αποτελεσμάτων και το κατά πόσο αυτά είναι ευάλωτα σε πιθανές μεταβολές στην εκτέλεση της διαδικασίας αξιολόγησης. Τα τελικά αποτελέσματα ήταν αρκετά ικανοποιητικά και ανέδειξαν τις ιεραρχικές σχέσεις των μέτρων εκείνων, η εφαρμογή των οποίων θα μπορούσε να συμβάλλει στην προσαρμογή του μεταφορικού συστήματος της περιοχής στην κλιματική αλλαγή. | el |
heal.abstract | The current final thesis focuses on prioritizing adaptation measures to climate change in the transport sector for a particular study area. The aim of the study concerns the investigation to find the most appropriate measures hierarchy, which serves the purpose of adaptation to climate change in respect to transport for the given study area. More specifically, the study area (Case study) was the region of Attica. For the prioritization of adaptation measures, initially an extensive literature review was held regarding the proposed measures and policies to adapt to climate change. Then, it was considered necessary to describe the Attica in terms of natural and artficial features, analyze the indicators related to the existing transport infrastructure in the area and determine which of all the proposed measures may find scope in Attica. This data has been mapped and visualized with the aid of geographical information systems (software ArcGIS), so as to analyze the process to acquire spatial dimensions in reference to the given spatial scale. Then, based on the above data, multicriteria analysis was performed to obtain the desired hierarchy of measures for the study area. Thus, a total of four scenarios were created, environmental, economic, social and one scenario with equal criterias, the differentiation of which is to give different weights to the evaluation criteria. After the extraction of the results for each scenario, a sensitivity analysis procedure followed in order to determine the reliability of the results and whether they are susceptible to possible changes in the performance evaluation process. The final results were quite satisfactory and highlighted the hierarchical relationships of those measures, the implementation of which could contribute to the adjustment of the transport system in the region for climate change. | en |
heal.advisorName | Παπαδοπούλου, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Σαγιάς, Ίων | el |
heal.committeeMemberName | Χατζηχρήστος, Θωμάς | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 117 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: