dc.contributor.author |
Μαθιουδάκης, Εμμανουήλ
|
el |
dc.contributor.author |
Mathioudakis, Emmanouel
|
en |
dc.date.accessioned |
2014-11-05T10:01:37Z |
|
dc.date.available |
2014-11-05T10:01:37Z |
|
dc.date.issued |
2014-11-05 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39473 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5585 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Διερεύνηση ατυχημάτων |
el |
dc.subject |
Μοντελοποίηση |
el |
dc.subject |
Πλοία LNG |
el |
dc.subject |
Παρολίγον ατυχήματα |
el |
dc.subject |
Ναυτικά ατυχήματα |
el |
dc.subject |
Accident investigation |
en |
dc.subject |
Modeling |
en |
dc.subject |
lng ships |
en |
dc.subject |
Ship accidents |
en |
dc.subject |
Near misses |
en |
dc.title |
Διερεύνηση και μοντελοποίηση για τη μελέτη ναυτικών ατυχημάτων σε πλοία τύπου LNG |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ναυπηγική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-11-03 |
|
heal.abstract |
Τα τελευταία χρόνια δίνεται μεγάλη έμφαση σε θέματα που αφορούν την ασφάλεια των θαλασσίων μεταφορών. Αυτό συμβαίνει γιατί έχουν γίνει κάποια σοβαρά ατυχήματα τα οποία οδήγησαν σε απώλειες ζωής και περιβαλλοντική μόλυνση δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο μεγάλο κοινωνικό αντίκτυπο. Έτσι στόχος όλων είναι να μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο τα ατυχήματα.
Στην παρούσα εργασία θα ασχοληθούμε με την ανάλυση των ατυχημάτων σε πλοία τύπου LNG. Τα πλοία αυτού του τύπου θεωρούνται πολύ ασφαλή πλοία λόγω των αυστηρών κανόνων που επιβάλλονται από τις αρμόδιες αρχές. Αυτό γίνεται κατανοητό από το γεγονός ότι από την δεκαετία του 1980 που εμφανίστηκαν μαζικά, υπάρχουν ελάχιστα ατυχήματα. Στα πλοία αυτού του τύπου έχει δοθεί μεγάλο βάρος στην ασφάλειά τους καθώς ένα ατύχημα που θα αφορά το υγροποιημένο φυσικό αέριο μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες.
Μετά από κάθε ατύχημα που θα συμβεί, οι αρμόδιες αρχές διεξάγουν έρευνα προκειμένου να εντοπιστούν τα βασικά αίτια που οδήγησαν στο συμβάν. Από αυτή την έρευνα βγαίνει το τελικό πόρισμα που εξηγεί τι ακριβώς έγινε και παραθέτει προτάσεις για την μελλοντική αντιμετώπιση παρόμοιων περιστατικών. Η ανάλυση αυτή γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται από μεγάλους διεθνείς οργανισμούς και νηογνώμονες. Τα βήματα που δίνονται είναι παρόμοια μεταξύ τους και ίσως υπάρχουν μερικές μικρές διαφοροποιήσεις από οργανισμό σε οργανισμό.
Στόχος μας είναι η μοντελοποίηση μιας μεθόδου ανάλυσης και διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων που να παρέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες ώστε να καταλήξει κάποιος στα συμπεράσματα που αφορούν το ατύχημα. Η ανάλυση αυτή θα ακολουθεί τα υπάρχονται βήματα που προτείνονται από τους διεθνείς οργανισμούς αλλά θα περιλλαμβάνει και κάποια νεα βήματα. Αρχικά θα εισάγουμε μια μέθοδο σχηματικής απεικόνισης που συνδέει όλες τις αιτίες μεταξύ τους. Η μέθοδος αυτή λέγεται accimap. Στην συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί και η μέθοδος ταξινόμησης Tracer η οποία αναλύει το κάθε ατύχημα με τρόπο τέτοιο, ώστε να βρεθούν οι κύριες αιτίες που οδήγησαν στο τελικό συμβάν.
Εκτός από την μοντελοποίηση της μεθόδου ανάλυσης, θα γίνει και μια στατιστική έρευνα που αφορά όλα τα ατυχήματα αλλά και τις παρ’ ολίγον απώλειες που αφορούν τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η έρευνα αυτή γίνεται με τη βοήθεια της μεθόδου ταξινόμησης TRACEr. Πιο συγκεκριμένα, κάθε ένα συμβάν αναλύεται με τη μέθοδο αυτή και στη συνέχεια ομαδοποιούνται τα αποτελέσματα προκειμένου να έχουμε στατιστικά στοιχεία. Από αυτά εξαγάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για την ασφάλεια των πλοίων αυτού του τύπου αλλά και παρατηρήσεις που αφορούν ενέργειες που πρέπει να γίνουν για να αυξηθεί επιπλέον η ασφάλειά τους |
el |
heal.abstract |
In recent years, great emphasis is given to issues related with maritime safety. This is due to many severe accidents that resulted in life losses and environmental pollution. These events created a huge social movement. Consequently, common target of experts related with maritime issues, is to reduce the number of accidents.
In the current thesis we are going to deal with the analysis of LNG ship accidents. Ships of this type are considered safe because of the strict rules imposed by the competent authorities. This can be proved by the fact that since the 1980s, when this kind of ship manufactured massively, there have occurred a few accidents. Because of the devastating consequences an accident with liquefied natural gas may have, great attention to safety is given to LNG ships.
After any accident, the competent authorities shall carry out an investigation to identify the root causes that led to the incident. From this research comes the final conclusion that explains the cause of the accident and provides recommendations for the future handling of similar incidents. This analysis is done in accordance with the instructions given by major international organizations and societies. The steps are similar to one another and there may be some slight differences depending on the organization.
Goal of the current thesis is the modeling of a method for the analysis and investigation of maritime accidents, which provides all the necessary information, leading to the conclusions of the accident. The analysis follows the existing steps proposed by international organizations but also includes some new steps. Initially we will introduce a schematic illustrative method that connects all the issues within. This method is called accimap. Finally, we will use the TRACEr classification method which analyzes each accident in such a way searching for the main causes that led to the final event.
Apart from the aforementioned modeling a statistical survey will be conducted, which includes all the accidents and near misses related with LNG ships. The survey will be performed by the Tracer taxonomy. In particular, each event is analyzed according to the method, and the results are organized in order to result in statistical data. This statistical analysis provides useful conclusions regarding the safety of this type of vessels and remarks concerning actions to increase the safety. |
en |
heal.advisorName |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λυρίδης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζαραφωνίτης, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσιων Μεταφορών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
116 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|