dc.contributor.author | Σβορώνος, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Svoronos, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2014-11-05T10:02:26Z | |
dc.date.available | 2014-11-05T10:02:26Z | |
dc.date.issued | 2014-11-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39475 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8687 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Περπατησιμότητα | el |
dc.subject | Πεζός | el |
dc.subject | Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών | el |
dc.subject | Χωρική ανάλυση | el |
dc.subject | Χαλάνδρι | el |
dc.subject | Walkability | en |
dc.subject | Pedestrian | en |
dc.subject | Geographic information systems (GIS) | en |
dc.subject | Spatial analysis | en |
dc.subject | Chalandri | en |
dc.title | Ποιότητα ζωής και σύγχρονες πόλεις : γεωγραφική ανάλυση και αξιολόγηση δικτύου κίνησης πεζών του δήμου Χαλανδρίου σε περιβάλλον GIS | el |
dc.title | Quality of life and modern cities : geographical analysis and evaluation of pedestrian network in GIS environment. The case of the municipality of Chalandri | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών | el |
heal.classification | Geographica information Systems (GIS) | en |
heal.classification | Geography and spatial analysis | en |
heal.classificationURI | http://localhost:8080/healp/data/11/24/2 | |
heal.classificationURI | http://localhost:8080/healp/data/11/24/2 | |
heal.classificationURI | http://localhost:8080/healp/data/11/24/1 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-10 | |
heal.abstract | Την τελευταία εικοσαετία και με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη, η παγκόσμια κοινότητα αναζητά λύσεις στα προβλήματα που δημιουργούνται από την υποβάθμιση του αστικού χώρου και της ποιότητας ζωής στις σύγχρονες πόλεις. Η βιώσιμη κινητικότητα και ειδικότερα, το περπάτημα ως τρόπος έκφρασής της, αποτελεί σημαντικό παράγοντα και μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην επίτευξή της. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον για την έννοια της περπατησιμότητας στο σχεδιασμό βιώσιμων πόλεων. Με τον όρο περπατησιμότητα (walkability) εκφράζεται το κατά πόσο μια περιοχή είναι ελκυστική προς την πεζή μετακίνηση. Στη συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζεται ένα μεθοδολογικό πλαίσιο ανάλυσης αστικών δικτύων κίνησης πεζών καθώς και ο υπολογισμός ενός δείκτη περπατησιμότητας σε περιβάλλον GIS, με μελέτη περίπτωσης το Δήμο Χαλανδρίου. Στο πρώτο στάδιο, βιντεοσκοπήθηκε η περιοχή μελέτης σε όλη την έκτασή της και μέσω επεξεργασίας του ψηφιακού υλικού καταγράφηκαν τα πλάτη των πεζοδρομίων, η κατάσταση τους, καθώς και η ύπαρξη εμποδίων όπως δέντρα, κολώνες και αυτοκίνητα καθώς και οι διαβάσεις ως συνδετικά τόξα του δικτύου. Στη συνέχεια, με κατάλληλη επεξεργασία και με χρήση του λογισμικού ArcGIS δημιουργήθηκαν τα απαραίτητα χαρτογραφικά υπόβαθρα. Αξιοποιώντας μεθόδους και τεχνικές γεωχωρικής ανάλυσης εξήχθησαν πληροφορίες και προέκυψαν χρήσιμα συμπεράσματα όσον αφορά την κατάσταση του δικτύου των πεζοδρομίων και αφετέρου στη συσχέτισή της με τις επιμέρους αντικειμενικές αξίες της περιοχής μελέτης. Επιπλέον, η διαδικασία εφαρμογής του δείκτη περπατησιμότητας που βασίζεται στην παραγωγή και διαχείριση εικόνων τύπου raster, πραγματοποιήθηκε για τρεις περιπτώσεις κατανομής βαρών στις παραμέτρους που τον επηρεάζουν και εξήχθησαν σημαντικά συμπεράσματα σχετικά με την περπατησιμότητα στο Δήμο Χαλανδρίου. Τέλος, πραγματοποιήθηκε η σύγκριση των αποτελεσμάτων για κάθε περίπτωση βαρών. | el |
heal.abstract | The global community is constantly seeking viable solutions to the problems created by degradation of urban area. A key factor in sustainable development is walking. In recent years the interest in the concept of walkability has been increased regarding the design of sustainable cities. Walkability expresses whether an area is attractive to pedestrian movement. In this study a methodological framework is presented for the analysis of urban pedestrian networks and the calculation of a walkability index using Geographic Information Systems (G.I.S.) for the municipality of Chalandri. At first, using the method of video all the necessary data were collected, the width of sidewalks and any obstacle such as trees, pillars, vehicles etc. were written down, whereas their condition was also evaluated. Afterwards some maps were drawn following the proper process and by using ArcGis software. Utilizing techniques and methods of geospatial information and analysis useful conclusions were extracted regarding the status of the network of sidewalks and also its correlation with individual objective values of the study area. In addition, the process of applying the walkability index that is based on the production and the management of raster images, was held for three different cases of weights, distributed in the factors which affect it and were extracted notable conclusions about the walkability in the municipality of Chalandri. Finally, a comparison among the results for each case of weights has been conducted. | en |
heal.advisorName | Φώτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Σιόλας, Άγγελος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαστός, Θάνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 92 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: