HEAL DSpace

Ανάπτυξη μοντέλου σύγκρουσης σταγονιδίων καυσίμου και νερού για εφαρμογή σε ναυτικούς κινητήρες diesel

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.author Χατζή, Παναγιώτα Ε. el
dc.contributor.author Chatzi, Panagiota E. en
dc.date.accessioned 2014-11-07T09:01:07Z
dc.date.available 2014-11-07T09:01:07Z
dc.date.copyright 2014-05-30 -
dc.date.issued 2014-11-07
dc.date.submitted 2014-05-30 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39519
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3285
dc.description 113 σ. el
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) el
dc.description.abstract Περίπου το 3% του CO2, το 4-9% των SOx και το 10-15% των NOx εκπεμπόμενων παγκοσμίως, οφείλονται στους ναυτικούς κινητήρες Diesel. Έτσι, οι διεθνείς κανονισμοί προδιαγράφουν τη μελλοντική μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου από νέους ναυτικούς κινητήρες, έως και κατά 80%, μέσα στις περιοχές ελέγχου εκμπομπών (Emission Control Areas). Κατά συνέπεια, απαιτούνται παρεμβάσεις στον σχεδιασμό των κινητήρων. Μια τέτοια παρέμβαση συνίσταται στην εισαγωγή νερού στον θάλαμο καύσης. Σήμερα, η εξέλιξη των κινητήρων μπορεί να υποστηριχθεί από εργαλεία υπολογιστικής ρευστοδυναμικής. Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας, αναπτύσσεται μοντέλο σύγκρουσης σταγονιδίων καυσίμου και νερού. Το μοντέλο εισάγεται στον κώδικα υπολογιστικής ρευστοδυναμικής KIVA3V, με στόχο τη λεπτομερή προσομοίωση της θερμορευστομηχανικής μεγάλου δίχρονου ναυτικού κινητήρα Diesel, στον οποίο γίνεται χρήση άμεσης έγχυσης νερού. Τα υπολογιστικά αποτελέσματα δεικνύουν ότι η χρήση του νέου μοντέλου επιφέρει ελαφρά μεταβολή στο χρονικό προφίλ της πίεσης εντός του θαλάμου καύσης, καθώς και μικρή μείωση της θερμοκρασίας, και κατά συνέπειεα των εκπομπών οξειδίων του αζώτου. Επίσης, στο πλαίσιο σχετικής διερεύνησης, δεικνύεται ότι η θέση των εγχυτήρων νερού σε σχέση με τους εγχυτήρες καυσίμου μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της απευθείας έγχυσης νερού στη μείωση των εκπομπών εξειδίων του αζώτου. el
dc.description.abstract Approximately 3% of the worldwide CO2 emissions, 4-9% of SOx emissions and 10-15% of NOx emissions are caused by marine engines. Thus, the international organizations as IMO (International Maritime Organization) prescribe a drastic reduction of NOx emissions for the near future, of up to 80%, in emission control areas (ECAs). This will result in drastic changes in the design of marine engines. Such a change consists in the introduction of water into the combustion chamber. Nowadays, engine development can be supported by Computational Fluid Dynamics (CFD). In the present study, a model is developed accounting for the collisions between fuel and water droplets. The model is introduced into the KIVA3V CFD code, in order to account for an accurate representation of aerothermochemistry in a large two-stroke marine Diesel engine in which direct water injection is introduced. The present study shows that the new model results in a slight decrease of the computed cylinder pressure and temperature levels, and thus in a slight reduction of nitric oxide emissions. Further, a detailed parametric study illustrates that the position of water injectors can substantially affect the outcome of direct water injection in terms of reducing nitric oxide emissions. en
dc.description.statementofresponsibility Παναγιώτα Ε. Χατζή el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Καύσιμα el
dc.subject Ναυτικοί κηνητήρες el
dc.subject Σύγκρουση σταγονιδίων el
dc.subject Ανάπτυξη μοντέλων el
dc.subject Υπολογιστική ρευστοδυναμική el
dc.subject Fuel en
dc.subject Droplets en
dc.subject Marine engine en
dc.subject Diesel en
dc.subject Computational Fluid Dynamics en
dc.title Ανάπτυξη μοντέλου σύγκρουσης σταγονιδίων καυσίμου και νερού για εφαρμογή σε ναυτικούς κινητήρες diesel el
dc.title.alternative Development of a model for the collision of fuel and water droplets applied in marine diesel engines en
dc.type masterThesis el (en)
dc.date.accepted 2014-04-14 -
dc.date.modified 2014-05-30 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Κυρτάτος, Νικόλαος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Φραγκόπουλος, Χρίστος el
dc.contributor.committeemember Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.committeemember Κυρτάτος, Νικόλαος el
dc.contributor.committeemember Φραγκόπουλος, Χρίστος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2014-11-07 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2014-11-07 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής