HEAL DSpace

Προσομοίωση διβάθμιας στροβιλο-υπερπλήρωσης σε μόνιμη και μεταβατική λειτουργία με χρήση του υπολογιστικού πακέτου GT-Power

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Γιακουμής, Ευάγγελος el
dc.contributor.author Καλορίτης, Γιώργος Π. el
dc.contributor.author Kaloritis, Giorgos P. en
dc.date.accessioned 2014-11-07T12:28:50Z
dc.date.available 2014-11-07T12:28:50Z
dc.date.copyright 2014-04-30 -
dc.date.issued 2014-11-07
dc.date.submitted 2014-04-30 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39532
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5999
dc.description 117 σ. el
dc.description.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με το θέμα της διβάθμιας στροβιλο-υπερπλήρωσης ενός εξακύλινδρου κινητήρα diesel και την μελέτη αυτού σε μόνιμες και μεταβατικές συνθήκες λειτουργίας. Η διερεύνηση τόσο της μόνιμης, όσο και της μεταβατικής λειτουργίας των κινητήρων diesel, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, λόγω της πληθώρας των εφαρμογών (βιομηχανία, οχήματα κλπ) στις οποίες αυτοί χρησιμοποιούνται. Βασικός στόχος της συγκεκριμένης εργασίας είναι η μοντελοποίηση του κινητήρα και του συστήματος υπερπλήρωσης με χρήση του υπολογιστικού πακέτου GT-Power, το οποίο είναι ένα εξειδικευμένο λογισμικό μοντελοποίησης με ευρεία χρήση στην βιομηχανία. Η διερεύνηση του μοντέλου σε διάφορες συνθήκες λειτουργίας γίνεται με στόχο την κατανόηση και αξιολόγηση των επιδόσεων του κινητήρα και της εκπομπής ρύπων από αυτόν. Η εξέταση στο επίπεδο των ρύπων επικεντρώνεται στους δυο βασικότερους ρύπους των κινητήρων diesel, οι οποίοι είναι τα οξείδια του αζώτου (NOx) και η αιθάλη, και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην δημιουργία τους κυρίως κατά την μεταβατική λειτουργία του κινητήρα. Τέλος, γίνεται σύγκριση του μοντέλου της διβάθμιας στροβιλο-υπερπλήρωσης με δύο αντίστοιχα μοντέλα για την απλή και την συνδυασμένη υπερπλήρωση σε μόνιμες και μεταβατικές συνθήκες λειτουργίας, που είχαν ως βάση τον ίδιο κινητήρα και είχαν δημιουργηθεί κατά την εκπόνηση παλαιότερης διπλωματικής εργασίας. el
dc.description.abstract This diploma thesis aims at the modeling of a six cylinder Diesel engine equipped with a dual turbocharging system and at the study of it at steady-state and transient conditions. The modeling and the study of the whole system is accomplished with the use of the GT-Power software. More specifically, the purpose of this study is the investigation of the model in several operating conditions and the evaluation of the results respectively to the performance of the engine and the emission of the main pollutants, i.e. the smoke opacity and nitrogen oxides (NOx). The examination of the system at steady-state conditions mainly focuses on the performance of the engine with the objective being the maximization of the power curve, whereas the study of the model at transient conditions focuses on the response of the engine and the emission of pollutants. The study at transient conditions investigates the impact of three different factors: speed demand acceleration and the initial load, the inertia of the load and the application of an extreme fuel limiter. Finally, a comparison of this model with a single-stage turbocharging system and a combined system, of the same diesel engine, is accomplished and through the above analysis arise the results for the behavior of the dual-stage turbocharging model. The most important ones for the examination of the system at steady-state conditions are the increase of the engine performance and the mechanical and the thermal stress of the engine, while for the investigation of the model at transient conditions is the important negative effect that the turbocharger phenomenon has on the response of the engine at low engine speeds. en
dc.description.statementofresponsibility Γιώργος Π. Καλορίτης el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Διβάθμια στροβιλο-υπερπλήρωση el
dc.subject Κινητήρες Diesel el
dc.subject Υπολογιστικό πακέτο GT-Power el
dc.subject Σταθερές και μεταβατικές συνθήκες λειτουργίας el
dc.subject Dual stage en
dc.subject Turbocharging system en
dc.subject Diesel engine en
dc.subject GT-Power software en
dc.subject Steady state and transient conditions en
dc.title Προσομοίωση διβάθμιας στροβιλο-υπερπλήρωσης σε μόνιμη και μεταβατική λειτουργία με χρήση του υπολογιστικού πακέτου GT-Power el
dc.title.alternative Dual turbocharging system of a Diesel engine at steady state and transient conditions with the use of the GT-Power software en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2014-04-11 -
dc.date.modified 2014-04-30 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Γιακουμής, Ευάγγελος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Ρακόπουλος, Κωσταντίνος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Χουντάλας, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Ρακόπουλος, Κωσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Χουντάλας, Δημήτριος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2014-11-07 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2014-11-07 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής