HEAL DSpace

Συμβολή στη Μείωση του Κόστους των Μεθόδων Στιβαρού Αεροδυναμικού Σχεδιασμού μέσω της Συζυγούς Τεχνικής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Γιαννάκογλου, Κυριακός el
dc.contributor.author Μαγουλάς, Νικόλαος Β. el
dc.contributor.author Magoulas, Nikolaos V. en
dc.date.accessioned 2014-11-18T09:38:55Z
dc.date.available 2014-11-18T09:38:55Z
dc.date.copyright 2014-08-22 -
dc.date.issued 2014-11-18
dc.date.submitted 2014-08-22 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39651
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3475
dc.description 63 σ. el
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Υπολογιστική Μηχανική” el
dc.description.abstract Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία επικεντρώνεται στο στιβαρό σχεδιασμό (robust design) αεροδυναμικών μορφών, δηλαδή στο σχεδιασμό - βελτιστοποίηση μορφών με ικανοποιητική απόδοση σε εύρος συνθηκών λειτουργίας. Επιλέγοντας ως διαδικασία βελτιστοποίησης μία μέθοδο βασισμένη στην κλίση της συνάρτησης στόχου, δηλαδή μία αιτιοκρατική μέθοδο (π.χ. τη μέθοδο της απότομης καθόδου) προκύπτει η απαίτηση για τον υπολογισμό έως και δεύτερων μικτών παραγώγων συναρτήσεων-στόχων αεροδυναμικών μορφών ως προς: (α) τις μεταβλητές σχεδιασμού που καθορίζουν την αεροδυναμική μορφή και (β) τις μεταβλητές περιβάλλοντος που καθορίζουν τις μη-σταθερές συνθήκες του προβλήματος ροής. Το υψηλό κόστος υπολογισμού αυτών των παραγώγων οδήγησε στην προσπάθεια μείωσης του υπολογιστικού κόστους. Πιο συγκεκριμένα, στη λογική της ιδέας που διέπει τη μέθοδο των στατιστικών ροπών, υιοθετείται συνάρτηση-στόχος που εκφράζει αφενός μεν την αεροδυναμική απόδοση στις μέσες συνθήκες λειτουργίας, αφετέρου δε την απόκλιση της απόδοσης αυτής σε ενδεχόμενη αλλαγή των συνθηκών λειτουργίας (αλλαγή τιμών των μεταβλητών περιβάλλοντος). Αυτή η συνάρτηση-στόχος εμπεριέχει τις παραγώγους της αντικειμενικής συνάρτησης (λ.χ. της οπισθέλκουσας) ως προς τις μεταβλητές περιβάλλοντος. Η χρήση της μεθόδου της απότομης καθόδου απαιτεί τη διαφόριση της παραπάνω συνάρτησης-στόχου ως προς τις μεταβλητές σχεδιασμού. Έτσι προκύπτει η ανάγκη υπολογισμού πρώτων και δεύτερων παραγώγων της αντικειμενικής συνάρτησης. Η εργασία εστιάζει στην εύρεση του οικονομικότερου τρόπου υπολογισμού όλων των απαραίτητων παραγώγων και στον προγραμματισμό της μεθόδου στιβαρού σχεδιασμού σε στρωτή ροή ασυμπίεστου ρευστού. Για την πιστοποίηση των αποτελεσμάτων γίνεται εφαρμογή της μεθόδου σε μεμονωμένη αεροτομή. el
dc.description.abstract This MSc thesis focuses on the robust design of aerodynamic shapes, meaning the design of shapes with good/optimal performance in a range of operational conditions. The demand to calculate up to second-order mixed derivatives of the selected objective functions with respect to: (a) design variables (which determine the aerodynamic shape) and (b) variables determining flow operation conditions (enviromental variables) led to research which focused on the reduction in the computational cost. In particular, a cost function based on the concept of the method of moments is introduced, which not only depicts the aerodynamic performance at the design or nominal point, but also the variation in performance when the operation conditions are changed. Then, the first- and second-order mixed sensitivity derivatives of the objective function are computed. The thesis focuses firstly on the most cost-efficient way of calculating the required sensitivities and secondly on the programming of a robust design method for laminar flow of incompressible fluids. An application to the flow problems of an isolated airfoil is used to assess the method. en
dc.description.statementofresponsibility Νικόλαος Β. Μαγουλάς el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Στιβαρός σχεδιασμός el
dc.subject Αεροδυναμική el
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Συζυγής Μέθοδος el
dc.subject Μέθοδος στατιστικών ροπών el
dc.subject Παράγωγοι ευαισθησίας el
dc.subject Στρωτή ροή el
dc.subject Ασυμπίεστο ρευστό el
dc.subject Αεροτομή el
dc.subject Robust design en
dc.subject Aerodynamics en
dc.subject Optimization en
dc.subject Adjoint method en
dc.subject Method of moments en
dc.subject Sensitivity derivatives en
dc.subject Laminar flow en
dc.subject Incompressible fluid en
dc.subject Airfoil en
dc.title Συμβολή στη Μείωση του Κόστους των Μεθόδων Στιβαρού Αεροδυναμικού Σχεδιασμού μέσω της Συζυγούς Τεχνικής el
dc.type masterThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-11-29 -
dc.date.modified 2014-08-22 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Μπουντουβής, Ανδρέας el
dc.contributor.advisorcommitteemember Γκούσης, Δημήτρης el
dc.contributor.committeemember Γιαννάκογλου, Κυριάκος el
dc.contributor.committeemember Μπουντουβής, Ανδρέας el
dc.contributor.committeemember Γκούσης, Δημήτρης el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2014-11-18 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2014-11-18 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής