dc.contributor.author | Σταθόπουλος, Παναγιώτης | el |
dc.contributor.author | Stathopoulos, Panagiotis | en |
dc.date.accessioned | 2014-11-24T09:22:51Z | |
dc.date.available | 2016-02-08T12:25:28Z | |
dc.date.issued | 2014-11-24 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39711 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10187 | |
dc.description.abstract | In this thesis, a method of using a novel fillet design for spur gear teeth, in order to improve their strength and their loading capacity, is developed and presented. According to this method, the conventional trochoidal fillet profile and the segment of the root circle that corresponds to the half of the space between two successive teeth is replaced by a suitable Bézier curve. The shape of this curve is altered by changing two parameters in order to create a tooth profile with reduced first tensile principal stress at its root fillet. These teeth are first modelled geometrically and then their behaviour in bending is studied by assuming loading at their Highest Point of Single Tooth Contact (HPSTC). The maximum principal stress that appears at the root fillet of each model is calculated using Finite Element Analysis (FEA). After the analysis of all the models, an interpolation method is used, in order to define the combination of the parameters that corresponds to the optimum model. The next step is to investigate if interference between the tip of the mating gear and the resulting tooth geometry, exists. Finally, the results of this thesis are compared with similar efforts that have been made in the past on improving the strength of spur gears. | en |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οδοντωτοί τροχοί | el |
dc.subject | Τροχοί | el |
dc.subject | Κάμψη | el |
dc.subject | Εξειλιγμένη | el |
dc.subject | Βέλτιστος σχεδιασμός | el |
dc.subject | Bezier | en |
dc.subject | Involute | en |
dc.subject | Spur | en |
dc.subject | Gears | en |
dc.subject | Stress | en |
dc.title | Βέλτιστος σχεδιασμός ποδός σε ευθείς οδόντες εξειλιγμένης για μέγιστη αντοχή σε κάμψη με χρήση καμπυλών Bezier | el |
dc.type | bachelorThesis | en |
heal.classification | Στοιχεία Μηχανών | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-10-29 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία αναπτύσσεται και περιγράφεται μία μέθοδος βελτίωσης της αντοχής σε κάμψη των μετωπικών οδοντωτών τροχών με ευθείς οδόντες εξειλιγμένης. Στη μέθοδο αυτή, αντικαθίσταται το τμήμα της κατατομής του οδόντος που περιλαμβάνει το τροχοειδές και το ήμισυ του κύκλου ποδός του τροχού που αντιστοιχεί στο διάκενο μεταξύ δύο διαδοχικών οδόντων, με καμπύλη Bézier. Η μορφή της συγκεκριμένης καμπύλης μεταβάλλεται μέσω δύο παραμέτρων με σκοπό να προκύψει η κατατομή ενός οδόντος στον οποίο θα εμφανίζεται μειωμένη μέγιστη (εφελκυστική) κύρια τάση στην επικίνδυνη διατομή ποδός του. Για κάθε κατατομή δημιουργείται ένα τρισδιάστατο μοντέλο στο οποίο πραγματοποιείται στατική ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων για την επίπεδη παραμορφωσιακή κατάσταση (plane strain analysis) του οδόντος του, εφαρμόζοντας ένα μοναδιαίο, ομοιόμορφα κατανεμημένο φορτίο, κάθετα στο ανώτερο σημείο μονής επαφής του. Στη συνέχεια ακολουθείται μία διαδικασία αριθμητικής παρεμβολής των αποτελεσμάτων της ανάλυσης, προκειμένου να εντοπιστεί ο συνδυασμός των δύο προαναφερθεισών παραμέτρων για τον οποίο προκύπτει το βέλτιστο μοντέλο. Επόμενο βήμα είναι η διερεύνηση της ύπαρξης ή μη υποκοπών λειτουργίας στους οδόντες των μελετώμενων μοντέλων. Τέλος, τα αποτελέσματα της διπλωματικής εργασίας συγκεντρώνονται και συγκρίνονται με αντίστοιχες προτάσεις, που έχουν αναφερθεί στη βιβλιογραφία, σχετικά με τη βελτίωση της αντοχής των μετωπικών οδοντωτών τροχών με ευθείς οδόντες. | el |
heal.advisorName | Σπιτάς, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Προβατίδης, Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Σπιτάς, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Αντωνιάδης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: