HEAL DSpace

Μελέτη ασφάλειας για πλοία που χρησιμοποιούν πυρηνική πρόωση.Η περίπτωση της σύγκρουσης και της προσάραξης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μιχαλέτος, Εμμανουήλ el
dc.contributor.author Michaletos, Emmanouel en
dc.date.accessioned 2014-11-24T11:30:41Z
dc.date.available 2014-11-24T11:30:41Z
dc.date.issued 2014-11-24
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39727
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8080
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Πυρηνική ενέργεια el
dc.subject Πυρηνικός αντιδραστήρας el
dc.subject Ναυτικά ατυχήματα el
dc.subject Σύγκρουση el
dc.subject Προσάραξη el
dc.subject Ναυτικό πυρηνικό ατύχημα el
dc.subject Nuclear energy en
dc.subject Nuclear reactor en
dc.subject Maritime accidents en
dc.subject Collision en
dc.subject Grounding en
dc.subject Maritime nuclear accident en
dc.title Μελέτη ασφάλειας για πλοία που χρησιμοποιούν πυρηνική πρόωση.Η περίπτωση της σύγκρουσης και της προσάραξης el
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Πυρηνική Ενέργεια.Εκτίμηση ασφάλειας στην πυρηνική Βιομηχανία,η μέθοδος PSA/Δέντρα γεγονότων.Βασικά στοιχεία ναυτικής ασφάλειας.Πυρηνική Ενέργεια και θαλάσσιο περιβάλλον/θαλάσσιες μεταφορές.Σενάρια για σύγκρουση και προσάραξη σε πλοία που χρησιμοποιούν πυρηνική ενέργεια.Αξιολόγηση σεναρίων υψηλής επικινδυνότητας πυρηνοκίνητων πλοίων για σύγκρουση και προσάραξη από ειδικούς.Συμπεράσματα και προτάσεις. el
heal.classification Ασφάλεια στις θαλάσσιες μεταφορές el
heal.classification Πυρηνική τεχνολογία και πυρηνική ενέργεια el
heal.classification Ναυτική τεχνολογία el
heal.classification Ναυτικές μεταφορές και έλεγχος ναυσιπλοϊας el
heal.classification Ασφάλεια μεταφορών el
heal.classification Ναυτικά ατυχήματα el
heal.classificationURI http://localhost:8080/healp/data/5/3/6
heal.classificationURI http://localhost:8080/healp/data/11/19
heal.classificationURI http://localhost:8080/healp/data/11/18/13
heal.classificationURI http://localhost:8080/healp/data/11/18/18
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-09-03
heal.abstract Η έννοια της ναυτικής ασφάλειας αποτελεί αναμφίβολα μία κρίσιμη παράμετρο στην εμπορική ναυτιλία. Το ενδιαφέρον για τις ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές είναι παγκόσμιο και δεν περιορίζεται μόνο σε όσους ασχολούνται με την εμπορική ναυτιλία, αλλά έχει προεκτάσεις σε κάθε τομέα της ανθρώπινης ζωής. Ο συνδυασμός ναυτικής ασφάλειας και ασφάλειας στις πυρηνικές εγκαταστάσεις των πλοίων είναι ο σκοπός αυτής της διπλωματικής. Στόχος της εργασίας, είναι η πρόβλεψη των συνεπειών από τυχόν ατυχήματα σε πυρηνοκίνητα πλοία κι εξέταση των ασφαλιστικών δικλείδων του εκάστοτε αρνητικού σεναρίου ατυχήματος που μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές συνέπειες. Η παρούσα εργασία εστιάζει στα ατυχήματα της σύγκρουσης και της προσάραξης πλοίων που χρησιμοποιούν πυρηνική πρόωση. Η πυρηνική πρόωση προς το παρόν δεν είναι διαδεδομένη ως προς τη χρήση της στη ναυτιλία και τα στοιχεία για να πραγματοποιηθεί μία έρευνα δεν είναι επαρκή. Η έρευνα έγινε μέσω ανάλυσης ατυχημάτων από τη βάση IHS SEA WEB για συμβατικά πλοία και σε συνδυασμό με την έρευνα από το σύνολο των πυρηνικών ατυχημάτων – βάσει των στοιχείων της Διεθνούς Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας – σε πυρηνικούς σταθμούς ισχύος, εξετάστηκαν πιθανά σενάρια ατυχημάτων σύγκρουσης και προσάραξης σε πλοία με πυρηνική πρόωση. Η παραγωγή των σεναρίων έγινε μέσω της ανάλυσης με δέντρα γεγονότων και δόθηκε έμφαση στα σενάρια υψηλής επικινδυνότητας ως προς τις συνέπειες του εκάστοτε ατυχήματος, που προέκυπτε από αυτά. Κατόπιν, αξιολογήθηκαν τα σενάρια από ειδικούς διαφόρων ειδικοτήτων, που σχετίζονται είτε με τη ναυτιλία είτε με την ατομική ενέργεια και δημιουργήθηκε μία σειρά από συμπεράσματα πάνω στα ατυχήματα της σύγκρουσης και της προσάραξης ενός πυρηνοκίνητου πλοίου αλλά και στην γενικότερη ασφάλεια που μπορεί να έχει αυτός ο τύπος πλοίων. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της έρευνας που αφορούν και διαπιστώσεις γενικότερου ενδιαφέροντος για τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας στις θαλάσσιες μεταφορές και γίνεται παρουσίαση κάποιων προτάσεων για πιο ενδελεχή μελέτη στο μέλλον. el
heal.abstract The concept of maritime security is undoubtedly a critical parameter in commercial shipping. The concern for the safe in shipping industry is worldwide and it is not limited only to those who are involved in the shipping trade, but has ramifications in every area of human life. The combination of maritime safety and security in nuclear installations of ships is the purpose of this dissertation. The aim of the work is the prediction of the consequences of accidents in nuclear – powered ships and the examination of the safeguards of individual negative scenarios that can lead to serious consequences. This paper focuses on accidents of collision and grounding of ships using nuclear propulsion. Nuclear propulsion is not currently widespread in the use of maritime and data to perform an investigation is not sufficient. The research was conducted by analyzing accidents from the base SEA WEB for conventional vessels, and in conjunction with the investigation of all nuclear accidents happened – based on the data of the International Atomic Energy Association – of nuclear power stations, possible accident scenarios of collision and grounding for ships with nuclear power propulsion were examined. The scenarios were produced via the Event Tree Analysis and emphasis was placed on high-risk scenarios with regards of the consequences of each accident that are resulting from. Then, the scenarios evaluated by experts of various disciplines associated with either shipping or atomic energy and created a series of conclusions on the accidents of collision and grounding of a nuclear-powered ship and on the overall safety that this type of ships can have. Finally, the findings and the conclusions related to the general interest in the use of nuclear energy in shipping are presented along with some proposals for more detailed study in the future. en
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ el
heal.committeeMemberName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 198 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα