dc.contributor.author |
Κανελλόπουλος, Ιωάννης
|
el |
dc.contributor.author |
Kanellopoulos, Ioannis
|
en |
dc.date.accessioned |
2014-11-24T11:48:12Z |
|
dc.date.available |
2014-11-24T11:48:12Z |
|
dc.date.issued |
2014-11-24 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39742 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6821 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Carbon |
en |
dc.subject |
Ανθρακόνημα |
el |
dc.subject |
Prestressed |
en |
dc.subject |
Plastic gears |
en |
dc.subject |
Reinforced |
en |
dc.subject |
Προένταση |
el |
dc.subject |
Πλαστικοί οδοντωτοί τροχοί |
el |
dc.subject |
Eνίσχυση |
el |
dc.title |
Βέλτιστη δομική ενίσχυση πλαστικών οδοντωτών τροχών με χρήση προεντεταμένων ανθρακονημάτων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Composite materials |
el |
heal.classification |
Gears |
el |
heal.classificationURI |
http://lod.nal.usda.gov/138048 |
|
heal.classificationURI |
http://skos.um.es/unesco6/331309 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-10-29 |
|
heal.abstract |
Η συνεχόμενη αύξηση των απαιτήσεων στα συστήματα μετάδοσης κίνησης και μεταφορά ισχύος οδηγεί στην ανάγκη για σχεδιασμό και κατασκευή πιο στιβαρών αλλά παράλληλα ελαφριών κατασκευών. Όσον αφορά τα στοιχεία μηχανών και ειδικότερα τους οδοντωτούς τροχούς, έχουν γίνει πολλές προσπάθειες αντικατάστασης των μεταλλικών με αντίστοιχους κατασκευασμένους από σύνθετα υλικά. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η αντοχή τους, μειώνεται το κόστος παραγωγής και βελτιώνεται η μηχανική συμπεριφορά τους.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται βέλτιστος σχεδιασμός, μελέτη και κατασκευή πλαστικών μετωπικών οδοντωτών τροχών με ευθεία οδόντωση ενισχυμένους στην επικίνδυνη διατομή ποδός από προεντεταμένες ίνες. Ο σχεδιασμός τους γίνεται στο εμπορικό CAD πρόγραμμα Solidworks ενώ η στατική ανάλυση στο ANSYS WORKBENCH. Η καταπόνηση των οδοντωτών τροχών γίνεται σε στατικό φορτίο που ασκείται στο Υψηλότερο Σημείο Μονής Επαφής. Υπολογίζεται η μέγιστη εφελκυστική τάση στην πόδα του οδόντος, όπου ευρίσκεται η επικίνδυνη διατομή, η όποια τίθεται προς ελαχιστοποίηση. Βάσει αυτού του βέλτιστου σχεδιασμού κατασκευάζεται γύψινος οδοντωτός τροχός ενισχυμένος με λινάρι για να ληφθούν κάποια αρχικά ποιοτικά συμπεράσματα και να διαμορφωθεί η στρατηγική κατασκευής καλουπιού χύτευσης PET από αλουμίνιο. Σε αυτό το τελικό καλούπι που κατασκευάζεται, η γύψινη μήτρα αντικαθίσταται από την πολυεστερική ρητίνη, ενώ η ενίσχυση γίνεται με προεντεταμένα ανθρακονήματα. Στην συνέχεια γίνεται η κατασκευή δύο πλαστικών οδοντωτών τροχών, ενός ενισχυμένου και ενός άνευ ενίσχυσης, ώστε να ελεχγθούν σε δοκιμή στατικής αντοχής. |
el |
heal.advisorName |
Σπιτάς, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Προβατίδης, Χριστόφορος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αντωνιάδης, Ιωάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
99 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|