dc.contributor.author | Νασιούλα, Κυριακή | el |
dc.contributor.author | Nasioula, Kyriaki | en |
dc.date.accessioned | 2014-12-01T12:01:04Z | |
dc.date.available | 2014-12-01T12:01:04Z | |
dc.date.issued | 2014-12-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39801 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.838 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Τόπος | el |
dc.subject | Dance | en |
dc.subject | Χορός | el |
dc.subject | Χορογραφία | el |
dc.subject | Σωματοποίηση | el |
dc.subject | Τοπο-χορογραφία | el |
dc.subject | Choreography | en |
dc.subject | Site | en |
dc.subject | Embodiment | en |
dc.subject | Site-specificity | en |
dc.title | Σωματοποίηση του αρχιτεκτονικού χώρου: site-specific choreography | el |
dc.title | Embodying the architectural space: site-specific choreography | en |
dc.type | Διάλεξη | |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας & Σχεδιασμού | el |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Choreography (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85024743) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-10-13 | |
heal.abstract | Αντικείμενο αυτής της διάλεξης είναι η αλληλεπίδραση του αρχιτεκτονικού χώρου με το σύγχρονο χορό. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται ο τρόπος και η διαδικασία πραγμάτωσης αυτής της αλληλεπίδρασης, με τελικό παραγόμενο προϊόν τέχνης το site-specific dance. Ξεκινώντας από τον ορισμό των όρων χώρος, χορός και site-specific dance, η διάλεξη προσεγγίζει τον τρόπο αντιμετώπισης του χώρου από το σύγχρονο χορό. Παρατίθενται οι ιστορικοί λόγοι, οι οποίοι οδήγησαν το site-specific dance στη σημερινή του μορφή. Στοιχειοθετούνται τα χορογραφικά εργαλεία, που χρησιμοποιεί ο δημιουργός, ώστε να δομήσει τη χορογραφία και αναλύεται η διαδικασία σωματοποίησης αυτών από τον χορευτή. Ορίζεται η έννοια του τόπου, μέσω της φαινομενολογικής προσέγγισης της αρχιτεκτονικής και κατηγοριοποιούνται τα επίπεδα εμπλοκής του στα site-specific δρώμενα. Η «αποδελτίωση» των στοιχείων του αρχιτεκτονικού χώρου από τον χορογράφο, διακρίνεται σε ποιοτική και δυναμική. Ακολούθως, ερευνάται ο βαθμός διάδρασης του κοινού-χρήστη με το δρώμενο και επαγωγικά με τον τόπο. Η διάλεξη καταλήγει στην ανάλυση δυο παραδειγμάτων: το Dialoge 09 της Sasha Waltz και το These Associations του Tino Sehgal. Στο Dialoge, η χορογράφος χρησιμοποιεί τα περιγραφικά στοιχεία του Neues Museum του Βερολίνου και τη χορογραφία ως μορφή ξενάγησης. Στο δεύτερο παράδειγμα, ο Tino Sehgal επιχειρεί, μέσω των αφηγηματικών στοιχείων της Tourbine Hall, χώρος υποδοχής της Tate Gallery του Λονδίνου, να επαναπροσδιορίσει τη λειτουργία του μουσειακού χώρου μέσω των κοινωνικών του γνωρισμάτων. Με αυτή την διάλεξη προσδιορίζω, υπό τη μορφή πιθανού εγχειριδίου, τα σημεία συνάντησης, της ανάλυσης των αρχιτεκτονικών στοιχείων και της σύνθεσης της κίνησης, δηλαδή τη χορογραφία. Τα παραπάνω στάδια απαρτίζουν το site-specific choreography (τοπο-χορογραφία). | el |
heal.abstract | The subject of this lecture is the interplay between architectural space and contemporary dance. Specifically, it examines the process of realizing this interaction and its final product of site-specific dance. Beginning by defining the terms space, dance and site-specific dance, this lecture analyzes the way in which contemporary dance deals with space. Subsequently, the history that led site--specific dance to its current form is presented. Choreographic tools used by the artist in order to frame choreography are outlined and the process by which the dancer embodies these tools is analyzed. The notion of the term site is defined via the phenomenological approach of architecture and the extent of its involvement in site-specific performance is classified. The “indexing” of architectural elements by the choreographer is distinguished between qualitative and dynamic categories. Then, the degree of interaction between audience/user and performance, and the extent to which this is site induced is investigated. The lecture ends to the analysis of two examples: Dialoge 09 by Sasha Waltz and These Asssociations by Tino Sehgal. In Dialoge, the choreographer uses descriptive elements of the Neues Museum in Berlin in a tour-choreography. In the second example, Tino Sehgal seeks through the narrative elements of Tourbine Hall, the Tate Gallery’s reception space in London, to redefine the function of the museum space through its social features. In this lecture, I specify the intersection between the analysis of architectural elements and the composition of movement, that is to say choreography. These stages, mentioned above, constitute the practice of site-specific choreography. | en |
heal.advisorName | Γυπαράκης, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Κουτσουμπός, Λεωνίδας | el |
heal.committeeMemberName | Νταφλός, Κώστας | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 100 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: