HEAL DSpace

Διερεύνηση Μεθοδολογιών για την αλληλεπίδραση στην εφαρμογή και απόδοση των Μέτρων Ελέγχου του Ρίσκου στη ναυτιλία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Βεντίκος, Νικόλαος el
dc.contributor.author Κοκκινάκης, Γεώργιος Ε. el
dc.contributor.author Kokkinakis, Georgios E. en
dc.date.accessioned 2014-12-08T10:34:24Z
dc.date.available 2014-12-08T10:34:24Z
dc.date.copyright 2014-08-25 -
dc.date.issued 2014-12-08
dc.date.submitted 2014-08-25 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39851
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6964
dc.description 165 σ. el
dc.description.abstract Ένας τρόπος για να εξασφαλιστεί ότι λαμβάνονται μέτρα πριν συμβεί ένα ατύχημα στη ναυτιλία είναι η χρήση προληπτικών μεθόδων, όπως η Τυπική Αποτίμηση της Ασφάλειας (Formal Safety Assesement- FSA). Η μέθοδος αυτή, έχει περιγραφεί ως μια ορθολογική και συστηματική διαδικασία για την αξιολόγηση των κινδύνων που συνδέονται με τις δραστηριότητες στη ναυτιλία, αλλά και για την αξιολόγηση του κόστους και των οφελών των επιλογών του ΙΜΟ για τη μείωση αυτών των κινδύνων. Η FSA, η οποία συνοψίζεται σε 5 βήματα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για να βοηθήσει την αξιολόγηση των νέων κανονισμών ή να συγκρίνει τις προτεινόμενες αλλαγές με τα υπάρχοντα πρότυπα. Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας ήταν η εύρεση και ανάπτυξη μεθοδολογιών για τον υπολογισμό της απόδοσης που επιφέρει η ταυτόχρονη εφαρμογή συνδυασμού Μέτρων Ελέγχου του Ρίσκου (Risk Control Options - RCO), δηλαδή της συνολικής μείωσης που επιτυγχάνουν ως προς την πιθανότητα να πραγματοποιηθεί ένα ατύχημα στη ναυτιλία. H βασική ιδέα για την πραγματοποίηση της διπλωματικής προέκυψε από το 3ο και 4ο βήμα της FSA που σχετίζεται με την επιλογή των RCO, και απ' το γεγονός της απουσίας στις FSA όλων των κατηγοριών πλοίων που μελετήθηκαν (Bulk Carriers, Tankers, Container, LNG, Passenger Ships, Cruise Ships), αναλυτικής περιγραφής της διαδικασίας υπολογισμού της αποτελεσματικότητας συνδυασμού RCO, ώστε να είναι δυνατή η εφρμογή περισσότερων του ενός Μέτρου σε περίπτωση που υπάρχει η αντίστοιχη αναγκαιότητα. Συγκεκριμένα, οι υπολογισμοί αυτοί έγιναν εφαρμόζοντας τις εξής μεθοδολογίες: Α) Με την χρήση δεντροδιαγραμμάτων (event trees). Β) Με την χρήση της θεωρίας του χαρτοφυλακίου, παραλληλίζοντας τα χαρτοφυλάκια χροεγράφων με χαρτοφυλάκια RCO και υπολογίζοντας τα αποδοτικά χαρτοφυλάκια. Γ) Με μεθόδους αλληλεπίδρασης των RCO βάση της αποτελεσματικότητάς τους Δ) Αναπύσσοντας ένα μοντέλο που βασίζεται στις αρχές της θεωρίας των Συζεύξεων (Copulas) Ε) Aναπτύσσοντας ένα μοντέλο που στηρίζεται στις βασικές αρχές του θεωρήματος του Bayes. Οι παραπάνω μεθοδολογίες μπορούν να αποτελέσουν οδηγό για την πραγματοποίηση υπολογισμών της αλληλεπίδρασης που αφορά την απόδοση πολλαπλών Μέτρων Καταστολή του Ρίσκου. Αν και στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής επικεντρωθήκαμε σε δεδομένα για τα RCO που αντλήσαμε από την FSA των κρουαζιεροπλοίων, οι μεθοδολογίες μπορούν κάλλιστα να εφαρμοστούν και σε άλλες κατηγορίες πλοίων . el
dc.description.abstract One way to ensure that action is taken before an accident occurs in a shipping is the use of preventive methods, such as the Formal Safety Assessment (FSA). This method has been described as a rational and systematic process for assessing the risks associated with the activities in shipping and also for assessing the costs and benefits of IMO 's options for reducing those risks . FSA, which is summarized in 5 steps, can be used as a tool to evaluate new regulations or to compare the proposed changes to the existing standards . The purpose of this thesis is to investigate and develop methods to calculate the efficiency regarding the simultaneous application of a combination Risk Control Options (RCO) and the total reduction of an accident's possibility to be carried out in shipping. The main idea of this thesis came from the 3rd and 4th step of the FSA associated with the selection of RCO and mainly from the absence of a detailed description regarding the calculation process of RCO's combination efficiency in FSA's studied (Bulk Carriers, Tankers, Container, LNG, Passenger Ships, Cruise Ships). Specifically, calculations were made by applying the following methods: A) Using Εvent trees B) Using of modern portfolio theory, by creating RCO's portfolios and calculating the efficient frontier. C) Using methods based on the interaction of RCO effectiveness D) Using a model based on the principles of Copulas E) Using a model based on the principles of Bayes' theorem These methodologies may provide guidance for performing calculations regarding the interaction on the performance of multiple repression of Risk. Although the scope of this thesis focused on data for RCO taken from the cruise ships' FSA, methodologies may well be applied to other classes of ships. en
dc.description.statementofresponsibility Γεώργιος Ε. Κοκκινάκης el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Μέτρα καταστολής ρίσκου el
dc.subject Αλληλεπίδραση μέτρων καταστολής ρίσκου el
dc.subject Ασφάλεια el
dc.subject Συζεύξεις el
dc.subject Τυπική αποτίμηση ασφάλειας el
dc.subject Risk control options en
dc.subject Risk control options interaction en
dc.subject Safety en
dc.subject Copulas en
dc.subject Formal Safety Assessment en
dc.title Διερεύνηση Μεθοδολογιών για την αλληλεπίδραση στην εφαρμογή και απόδοση των Μέτρων Ελέγχου του Ρίσκου στη ναυτιλία el
dc.title.alternative Methodologies' Investigation for the Interaction in the Implementation and Performance of Risk Control Measures in Shipping en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2014-05-30 -
dc.date.modified 2014-08-25 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Βεντίκος, Νικόλαος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Παπανικολάου, Απόστολος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Λυρίδης, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Παπανικολάου, Απόστολος el
dc.contributor.committeemember Λυρίδης, Δημήτριος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2014-12-08 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2014-12-08 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής