HEAL DSpace

Βέλτιστος σχεδιασμός υδραυλικών θυλάκων σε μετωπικούς οδοντωτούς τροχούς για μεγιστοποίηση της αντοχής τους σε κάμψη

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σπιτάς, Βασίλειος el
dc.contributor.author Ραλλής, Βασίλειος Π. el
dc.contributor.author Rallis, Vasileios P. en
dc.date.accessioned 2014-12-08T11:39:34Z
dc.date.available 2014-12-08T11:39:34Z
dc.date.copyright 2014-08-13 -
dc.date.issued 2014-12-08
dc.date.submitted 2014-08-13 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39860
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7041
dc.description 106 σ. el
dc.description.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται μία καινοτόμος μεθοδολογία για τη μεγιστοποίηση της αντοχής σε κάμψη σε μετωπικούς οδοντωτούς τροχούς. Η συντριπτική πλειοψηφία των προσπαθειών που έχουν γίνει μέχρι σήμερα επικεντρώνεται στη βελτίωση των υλικών, στις επιφανειακές κατεργασίες και στην τροποποίηση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών που καθορίζουν την κατατομή του οδοντωτού τροχού. To πρωτοποριακό στοιχείο αυτής της έρευνας είναι η εισαγωγή υδραυλικών θυλάκων κυκλικής διατομής – ειδικά διαμορφωμένες κοιλότητες, οι οποίες περιέχουν ρευστό υπό πίεση – οι οποίοι, με τη σειρά τους, εισάγουν θλιπτικές τάσεις στην περιοχή του οδόντος από όπου συνήθως δημιουργούνται και εκκινούν οι ρωγμές λόγω κόπωσης. Κατά την ανάλυση, χρησιμοποιήθηκε ένα μοντέλο πεπερασμένων στοιχείων αποτελούμενο από τμήμα επτά οδόντων, ενώ εφαρμόστηκε αλγόριθμος βελτιστοποίησης, με σκοπό τον προσδιορισμό της βέλτιστης θέσης, διαμέτρου και εσωτερικής πίεσης των υδραυλικών θυλάκων. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης μέσω πεπερασμένων στοιχείων έδειξαν ότι μπορεί να επιτευχθεί μείωση έως και 20 % της πρώτης κύριας τάσης συγκριτικά με τον ατροποποίητο οδοντωτό τροχό. el
dc.description.abstract In this diploma thesis, an innovative methodology is presented for maximizing tooth bending strength in spur gears. The vast majority of the efforts made so far focus on material improvement, surface treatment and modification of the geometrical characteristics of the gear. The breakthrough of this research is the introduction of circular hydraulic pockets – specially drilled cavities containing fluid under pressure – which induce compressive stress in the area of the tooth from which fatigue cracks typically originate. A finite element model with a segment of seven teeth is considered for the analysis, while an optimization algorithm is applied in order to define the optimal position, diameter and internal pressure of the hydraulic pockets. The finite element analysis results showed that a substantial reduction of the first principal stress in the order of 20 % in comparison to the unmodified gear may occur. en
dc.description.statementofresponsibility Βασίλειος Π. Ραλλής el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Μετωπικοί οδοντωτοί τροχοί el
dc.subject Υδραυλικοί θύλακες el
dc.subject Καμπτικές τάσεις el
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Ανάλυση με πεπερασμένα στοιχεία el
dc.subject Κόπωση el
dc.subject Μέθοδος Nelder-Mead el
dc.subject Παραμορφώσεις el
dc.subject Εσωτερική πίεση el
dc.subject Πρώτη κύρια τάση el
dc.subject Spur gears en
dc.subject Hydraulic pockets en
dc.subject Bending stresses en
dc.subject Optimization en
dc.subject FEA en
dc.subject Fatigue en
dc.subject Nelder-Mead method en
dc.subject Dispacement en
dc.subject Internal pressure en
dc.subject First principal stress en
dc.title Βέλτιστος σχεδιασμός υδραυλικών θυλάκων σε μετωπικούς οδοντωτούς τροχούς για μεγιστοποίηση της αντοχής τους σε κάμψη el
dc.title.alternative Optimum design of pressurised hydraulic pockets in spur gears for maximising tooth bending strength en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2014-08-13 -
dc.date.modified 2014-08-13 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Σπιτάς, Βασίλειος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Αντωνιάδης, Ιωάννης el
dc.contributor.advisorcommitteemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.committeemember Αντωνιάδης, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Mηχανολογικών Kατασκευών & Aυτομάτου Eλέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2014-12-08 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2014-12-08 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής