dc.contributor.advisor |
Τσακίρη, Μαρία |
el |
dc.contributor.author |
Θεοφιλοπούλου, Φωτεινή Ν.
|
el |
dc.contributor.author |
Theofilopoulou, Foteini N.
|
el |
dc.date.accessioned |
2011-05-05T07:20:03Z |
|
dc.date.available |
2011-05-05T07:20:03Z |
|
dc.date.copyright |
2011-03-21 |
|
dc.date.issued |
2011-05-05T07:20:03Z |
|
dc.date.submitted |
2011-03-21 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3989 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6422 |
|
dc.description |
102 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιούνται τεχνικές σάρωσεις laser για τη μελέτη τμημάτων οδικού δικτύου. Οι τεχνικές αυτές έχουν αντικατάστησει σε μεγάλο βαθμό τα συμβατικά τοπογραφικά όργανα. Η σάρωση laser πραγματοποιείται μέσω οργάνων επίγειας σάρωσης laser, κινητών συστημάτων χαρτογράφησης καθώς και εικονογεωδατικών σταθμών με δυνατότητα σάρωσης. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σαν αντικείμενο την αξιολόγηση των δυνατοτήτων σάρωσης εικονογεωδαιτικού σταθμού και την αξιοποιήση αυτών στη μελέτη ορατότητας σε οδικά δίκτυα. Στο πλαίσιο της εργασίας, έγινε αποτύπωση δύο οδικών τμημάτων, με χρήση του εικονογεωδαιτικού σταθμού Topcon IS. Τα οδικά τμήματα επιλέχτηκαν με βάση δύο κριτήρια: - να παρουσιάζεται σε αυτά διαφορετικό πρόβλημα ορατότητας (μήκος ορατότητας για στάση και μήκος ορατότητας για κόμβο). - να έχουν διαφορετικά λειτουρικά χαρακτηριστικά (αστικός κόμβος και υπεραστικό οδικό τμήμα). Αφού πραγματοποιήθηκε σάρωση στα οδικά τμήματα, έγινε επεξεργασία των δεδομένων και δημιουργήθηκαν φωτορεαλιστικά μοντέλα επιφάνειας και ορθοφωτογραφίες. Τα αποτελέσματα αξιολογήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν για την μελέτη ορατότητας στα τμήματα αυτά. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε σύγκριση της συγκεκριμένης μεθόδου με τη μέθοδο σάρωσης με επίγειο σαρωτή laser καθώς και με τοπογραφική αποτύπωση. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν θεωρήθηκαν ιδιαίτερα ικανοποιητικά για τη μελέτη ορατότητας. Αποδείχτηκε ότι στον αστικό κόμβο η ορατότητα αναχώρησης από δευτερεύουσα οδό είναι αρκετά περιορισμένη εξαιτίας παρόδιας δόμησης και σταθμευμένων οχημάτων. Όμοια, στο υπεραστικό οδικό τμήμα παρουσιάστηκε έλλειψη της απαιτούμενησ ορατότητας για στάση λόγω της γεωμετρίας της οδού. Η σύγκριση της μεθόδου του εικονογεωδαιτικού σταθμού και της τοπογραφικής αποτύπωσης συνέβαλε στην μετρητική αξιολόγηση των δύο μοντέλων που παρήχθησαν. Επιπλέον, η σύγκριση με τη μέθοδο του επίγειου σαρωτή laser βοήθησε στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες κάθε μεθόδου. |
el |
dc.description.abstract |
In recent years, laser scanning tecniques are used for studying sections of road network. These tecniques have largely replaced conventional surveying instruments. The laser scanning has been achieved through laser scanners, mobile mapping and imaging stations enabled to scan. This present essay has intended to assess the imaging station's scanning potentials as well as their implementation on studying the sight distance of roads. According to the project, two road stations have been examined, using Topcon IS Imaging Station. The selection of these two roads was based on two criteria: - the presense of different problems of sight distance (stoppinh sight distance, intersection sight distance) - the presence of different operating characteristics (urban and rural road section). After scanning took place at road sections, the data was processed while photorealistic surface models and orthophotos were created. The results were evaluated and used in studying the vision sight in these sections. In addition, this method was compared to the one of scanninh with terrestrial laser scanner and with the topohraphic mapping. As regards the study if sight distance, the results occured were very satifactory. It has been proved that in the urban intersection, the departure sight distance from the secondary road is quite limited, due to the existence of one building and parked vehocles. Similarly, in the rural road section it has been observed that the lack of sight was caused by the geomtry of highway. As far as concerned the comparison of the methods of imaging station and topographical mapping has contributes to the measuring evaluation of the two surface models procuded. Finally, the comparison of the method of terrestrial laser scanning has led to conclusions about the characteristics and abilities of each method. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Φωτεινή Ν. Θεοφιλοπούλου |
el |
dc.format.extent |
175 bytes |
|
dc.format.mimetype |
text/xml |
|
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Εικονογεωδαιτικός σταθμός |
el |
dc.subject |
Μελέτη ορατότητας |
el |
dc.subject |
Σάρωση |
el |
dc.subject |
Επίγειος σαρωτής |
el |
dc.subject |
Ορθοφωτογραφία |
el |
dc.subject |
Φωτορεαλιστικό μοντέλο |
el |
dc.subject |
Image station |
en |
dc.subject |
Sight distance |
en |
dc.subject |
Scanning |
en |
dc.subject |
Laser scanner |
en |
dc.subject |
Orthophoto |
en |
dc.subject |
Photorealistic model |
en |
dc.title |
Χρήση εικονογεωδαιτικού σταθμού για τη μελέτη ορατότητας σε οδικά τμήματα |
el |
dc.title.alternative |
Image station scanning potentials and their implementation on studying the sight distance of roads |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2011-03-08 |
|
dc.date.modified |
2011-03-21 |
|
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Αραμπατζή, Ορθοδοξία |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Σταθάς, Δήμος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Τσακίρη, Μαρία |
el |
dc.contributor.committeemember |
Αραμπατζή, Ορθοδοξία |
el |
dc.contributor.committeemember |
Σταθάς, Δήμος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2011-05-05 |
|
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2011-05-05 |
|