dc.contributor.author | Ζωντανού, Αλεξάνδρα-Χριστίνα | el |
dc.contributor.author | Zontanou, Alexandra-Christina | en |
dc.date.accessioned | 2015-01-22T10:06:00Z | |
dc.date.available | 2015-01-22T10:06:00Z | |
dc.date.issued | 2015-01-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40075 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5894 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πολεοδομικός σχεδιασμός | el |
dc.subject | Αστικός ιστός | el |
dc.subject | Αστικό μικροκλίμα | el |
dc.subject | Βιοκλιματικός σχεδιασμός | el |
dc.subject | Οδικό δίκτυο | el |
dc.subject | Urban design | en |
dc.subject | City planning | el |
dc.subject | Urban tissue | el |
dc.subject | Bioclimatic design | el |
dc.subject | Urban microclimate | el |
dc.subject | Road network | el |
dc.title | Πολεοδομική και Βιοκλιματική Ανάλυση 15 Πόλεων της Ελλάδος | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Πολεοδομία-Χωροταξία | el |
heal.classification | Βιοκλιματικός σχεδιασμός | el |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-11-06 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η ανάλυση του οδικού δικτύου 15 πόλεων της Ελλάδας με βιοκλιματικά και πολεοδομικά κριτήρια. Αρχική υπόθεση αυτής είναι πως ηθελημένα ή συγκυριακά το υπάρχον οδικό δίκτυο και ο εν γένει αστικός ιστός παρέχουν στα κτίρια τη δυνατότητα να χωροθετηθούν σωστά στα οικόπεδα σύμφωνα με τις αρχές του βιοκλιματικού – πολεοδομικού σχεδιασμού. Ερευνάται ο ρόλος του μικροκλίματος μιας περιοχής στον αστικό σχεδιασμό, ώστε να εξαχθεί το συμπέρασμα αν από την ίδρυση της πόλης μέχρι σήμερα έχουν υιοθετηθεί κάποιες βασικές αρχές βιοκλιματικού σχεδιασμού, σε συνδυασμό πάντα με τις ιστορικές συνθήκες και τα γεωφυσικά χαρακτηριστικά της κάθε πόλης. Οι πόλεις που μελετούνται βρίσκονται σε διάφορα γεωγραφικά πλάτη και είναι οι εξής: Διδυμότειχο, Ελευθερούπολη, Σέρρες, Αλεξάνδρεια, Μέτσοβο, Λάρισα, Άργος, Σπέτσες, Κως, Σάμος, Ασπροβάλτα, Νέα Μουδανιά, Αγριά, Ναύπακτος και Μεθώνη. Για κάθε πόλη εξετάζονται, τα πολεοδομικά χαρακτηριστικά της (προσανατολισμός οδών, πλάτος, γεωμετρία οικοδομικών τετραγώνων, συντελεστής δόμησης κτιρίων) τα οποία συσχετίζονται κατόπιν με τα γεωφυσικά χαρακτηριστικά αυτής (κλίμα, ανάγλυφο) στα πλαίσια της τρισδιάστατης περιβαλλοντικής ανάλυσης του χώρου. Η δε ανάλυση του οδικού δικτύου των πόλεων σε δυο διαστάσεις, πραγματοποιείται με τη βοήθεια της ρουτίνας βιοκλίμα σε περιβάλλον AutoCAD, δίνοντας στοιχεία για το πλήθος και το μήκος των δρόμων με ευνοϊκό προσανατολισμό. Μέσω αυτής της ερευνητικής διαδικασίας καθίσταται εφικτή η ομαδοποίηση πόλεων με κοινά χαρακτηριστικά, καθώς και η ανάδειξη πόλεων που επαληθεύουν την αρχική υπόθεση. | el |
heal.abstract | This Diploma Thesis aims to analyze the road network of 15 cities in Greece with bioclimatic and urban planning criteria. Initially, it is assumed that, either by design or by chance, the existing road network enables the arrangement of buildings on plots in compliance with the principles of bioclimatic design. It is investigated how urban planning affects the microclimate of an area , in order to conclude if the city, from its foundation so far, has adopted some basic principles of bioclimatic design, in conjunction with the historical conditions and geophysical characteristics. The cities under study, located in a variety of different latitudes, are the following: Didymoteicho, Eleftheroupoli, Serres, Alexandria, Metsovo, Larisa, Argos, Spetses, Kos, Samos, Asprovalta, Nea Moudania, Agria, Nafpaktos and Methoni. The urban characteristics of each city (road orientation, road width, geometry of blocks) are examined, in order to be connected to the geophysical characteristics (climate, bass-relief, etc.) under the three dimensional environmental analysis of the scenery. The road network analysis of the aforementioned cities is achieved, via AutoCAD’s Bioclimatic Routine, providing findings concerning the multitude and length of roads with favorable orientation. Through this research procedure, it is feasible to group cities with common characteristics, as well as appoint cities that validate the initial hypothesis. | en |
heal.advisorName | Τζουβαδάκης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Βουγιούκας, Εμμανουήλ | el |
heal.committeeMemberName | Σωτηροπούλου, Αλεξάνδρα | el |
heal.committeeMemberName | Τζουβαδάκης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 300 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: