HEAL DSpace

Πολεοδομική και Βιοκλιματική Ανάλυση 15 Πόλεων της Ελλάδος

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ζωντανού, Αλεξάνδρα-Χριστίνα el
dc.contributor.author Zontanou, Alexandra-Christina en
dc.date.accessioned 2015-01-22T10:06:00Z
dc.date.available 2015-01-22T10:06:00Z
dc.date.issued 2015-01-22
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40075
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5894
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Πολεοδομικός σχεδιασμός el
dc.subject Αστικός ιστός el
dc.subject Αστικό μικροκλίμα el
dc.subject Βιοκλιματικός σχεδιασμός el
dc.subject Οδικό δίκτυο el
dc.subject Urban design en
dc.subject City planning el
dc.subject Urban tissue el
dc.subject Bioclimatic design el
dc.subject Urban microclimate el
dc.subject Road network el
dc.title Πολεοδομική και Βιοκλιματική Ανάλυση 15 Πόλεων της Ελλάδος el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Πολεοδομία-Χωροταξία el
heal.classification Βιοκλιματικός σχεδιασμός el
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-11-06
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η ανάλυση του οδικού δικτύου 15 πόλεων της Ελλάδας με βιοκλιματικά και πολεοδομικά κριτήρια. Αρχική υπόθεση αυτής είναι πως ηθελημένα ή συγκυριακά το υπάρχον οδικό δίκτυο και ο εν γένει αστικός ιστός παρέχουν στα κτίρια τη δυνατότητα να χωροθετηθούν σωστά στα οικόπεδα σύμφωνα με τις αρχές του βιοκλιματικού – πολεοδομικού σχεδιασμού. Ερευνάται ο ρόλος του μικροκλίματος μιας περιοχής στον αστικό σχεδιασμό, ώστε να εξαχθεί το συμπέρασμα αν από την ίδρυση της πόλης μέχρι σήμερα έχουν υιοθετηθεί κάποιες βασικές αρχές βιοκλιματικού σχεδιασμού, σε συνδυασμό πάντα με τις ιστορικές συνθήκες και τα γεωφυσικά χαρακτηριστικά της κάθε πόλης. Οι πόλεις που μελετούνται βρίσκονται σε διάφορα γεωγραφικά πλάτη και είναι οι εξής: Διδυμότειχο, Ελευθερούπολη, Σέρρες, Αλεξάνδρεια, Μέτσοβο, Λάρισα, Άργος, Σπέτσες, Κως, Σάμος, Ασπροβάλτα, Νέα Μουδανιά, Αγριά, Ναύπακτος και Μεθώνη. Για κάθε πόλη εξετάζονται, τα πολεοδομικά χαρακτηριστικά της (προσανατολισμός οδών, πλάτος, γεωμετρία οικοδομικών τετραγώνων, συντελεστής δόμησης κτιρίων) τα οποία συσχετίζονται κατόπιν με τα γεωφυσικά χαρακτηριστικά αυτής (κλίμα, ανάγλυφο) στα πλαίσια της τρισδιάστατης περιβαλλοντικής ανάλυσης του χώρου. Η δε ανάλυση του οδικού δικτύου των πόλεων σε δυο διαστάσεις, πραγματοποιείται με τη βοήθεια της ρουτίνας βιοκλίμα σε περιβάλλον AutoCAD, δίνοντας στοιχεία για το πλήθος και το μήκος των δρόμων με ευνοϊκό προσανατολισμό. Μέσω αυτής της ερευνητικής διαδικασίας καθίσταται εφικτή η ομαδοποίηση πόλεων με κοινά χαρακτηριστικά, καθώς και η ανάδειξη πόλεων που επαληθεύουν την αρχική υπόθεση. el
heal.abstract This Diploma Thesis aims to analyze the road network of 15 cities in Greece with bioclimatic and urban planning criteria. Initially, it is assumed that, either by design or by chance, the existing road network enables the arrangement of buildings on plots in compliance with the principles of bioclimatic design. It is investigated how urban planning affects the microclimate of an area , in order to conclude if the city, from its foundation so far, has adopted some basic principles of bioclimatic design, in conjunction with the historical conditions and geophysical characteristics. The cities under study, located in a variety of different latitudes, are the following: Didymoteicho, Eleftheroupoli, Serres, Alexandria, Metsovo, Larisa, Argos, Spetses, Kos, Samos, Asprovalta, Nea Moudania, Agria, Nafpaktos and Methoni. The urban characteristics of each city (road orientation, road width, geometry of blocks) are examined, in order to be connected to the geophysical characteristics (climate, bass-relief, etc.) under the three dimensional environmental analysis of the scenery. The road network analysis of the aforementioned cities is achieved, via AutoCAD’s Bioclimatic Routine, providing findings concerning the multitude and length of roads with favorable orientation. Through this research procedure, it is feasible to group cities with common characteristics, as well as appoint cities that validate the initial hypothesis. en
heal.advisorName Τζουβαδάκης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Βουγιούκας, Εμμανουήλ el
heal.committeeMemberName Σωτηροπούλου, Αλεξάνδρα el
heal.committeeMemberName Τζουβαδάκης, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 300 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα