dc.contributor.author | Οικονόμου, Στέλιος | el |
dc.contributor.author | Oikonomou, Stelios | en |
dc.date.accessioned | 2015-01-22T12:11:37Z | |
dc.date.available | 2015-01-22T12:11:37Z | |
dc.date.issued | 2015-01-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40079 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5636 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Εξωτερικό κόστος | el |
dc.subject | Υγεία | el |
dc.subject | Αέριες εκπομπές πλοίων | el |
dc.subject | Πειραιάς | el |
dc.subject | Μεθοδολογία IPA | el |
dc.subject | External Health Cost | en |
dc.subject | Air Pollution From Ships | en |
dc.subject | Port of Piraeus | en |
dc.subject | The Impact Pathway Approach | en |
dc.subject | IPA | en |
dc.title | Εκτίμηση Ετήσιου Εξωτερικού Κόστους Στην Υγεία Από Αέριες Εκπομπές Πλοίων Στο Λιμάνι Του Πειραιά Με Την Μεθοδολογία Impact Pathway Approach | el |
dc.title | Estimation of Annual External Health Cost of Air Pollution From Ships In The Port of Piraeus Using The Impact Pathway Approach | en |
dc.contributor.department | Ship Design & Maritime Transport | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ναυτικές μεταφορές και έλεγχος ναυσιπλοϊας | el |
heal.classification | Ατμοσφαιρική ρύπανση | el |
heal.classification | Air pollution | en |
heal.classificationURI | http://localhost:8080/healp/data/11/18/13 | |
heal.classificationURI | http://localhost:8080/healp/data/11/9/19 | |
heal.classificationURI | http://zbw.eu/stw/descriptor/15743-0 | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-11-03 | |
heal.abstract | Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εκτίμηση του εξωτερικού κόστους στην υγεία των ανθρώπων που προκύπτει από τις αέριες εκπομπές πλοίων. Η μέθοδος που προτιμήθηκε ήταν η Impact Pathway Assessment (IPA), η οποία έχει χρησιμοποιηθεί και από το ExternE, μια σειρά από ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Γενική Διεύθυνση Έρευνας) για την εκτίμηση των εξωτερικών κοστών που προέρχονται και συσχετίζονται με την παραγωγή ενέργειας. Η IPA είναι μια αναλυτική μέθοδος “από κάτω προς τα πάνω”, η οποία ξεκινά από την μικροδομή του ρυπαντή και φτάνει μέχρι τους επηρεαζόμενους υποδοχείς. Αν και αρκετά πολύπλοκη η μέθοδος αυτή προσφέρει αυξημένη αξιοπιστία και ακρίβεια στα αποτελέσματα σε σχέση με τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες μεθόδους (top down). Η περίπτωση που εξετάστηκε είναι αυτή των ακτοπλοϊκών γραμμών και κρουαζιερόπλοιων τα οποία προσεγγίζουν το λιμάνι του Πειραιά για το έτος 2008-2009. Οι αέριες εκπομπές στο λιμάνι του Πειραιά έχουν μεγάλο ενδιαφέρον δεδομένου ότι το λιμάνι βρίσκεται εντός της μητροπολιτικής περιοχής των Αθηνών και έχει την πρώτη θέση στην κίνηση επιβατών στην Ευρώπη και την τρίτη στον κόσμο. Ήταν επομένως απαραίτητο να υπάρξει μια αναλυτική μελέτη για το εξωτερικό κόστος των ρύπων που προκαλούνται από τη ναυτιλία στο λιμάνι του Πειραιά. Η συγκεκριμένη διπλωματική καλύπτει αυτό το κενό και ταυτόχρονα δίνει το έναυσμα για περαιτέρω έρευνα στο μέλλον. Στην εργασία αυτή κύριο ρόλο είχε το πρόγραμμα RiskPoll το οποίο στην πραγματικότητα είναι μια σειρά προγραμμάτων σχεδιασμένη για την εκτίμηση -με χρήση της IPA- επιπτώσεων στην υγεία από τοξικά μέταλλα (As, Cd, Cr, Hg, Ni and Pb) και αέριες εκπομπές των ακόλουθων ρυπαντών: μονοξείδιο του άνθρακα (CO), αιωρούμενα σωματίδια (PM), οξείδια του αζώτου (NOx), διοξείδιο του θείου (SO2) και δευτερεύοντα είδη όπως νιτρικά και θειικά αερολύματα. Η εύρεση ωριαίων μετεωρολογικών δεδομένων ενός χρόνου καθώς και η δημιουργία αναλυτικών τοπικών δεδομένων πληθυσμού για την περίπτωση του Πειραιά έκαναν δυνατή την χρήση του πιο εξελιγμένου αλγορίθμου που μπορεί να προσφέρει το RiskPoll (QUERI) αυξάνοντας έτσι την ακρίβεια και αξιοπιστία των αποτελεσμάτων. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι το εξωτερικό κόστος στην υγεία των ατόμων από όλους τους ρυπαντές, φτάνει τα 26 εκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2008-2009 με κυριότερο συνεισφέρων ρυπαντή τα αιωρούμενα σωματίδια. Είναι σημαντικό εδώ να αναφερθεί ότι το ετήσιο εξωτερικό κόστος στην υγεία από τα σωματίδια είναι μεγαλύτερο στην τοπική κλίμακα και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή τη Αθήνας. Ωστόσο, το ετήσιο εξωτερικό κόστος στην υγεία ανά άτομο που μένει στην Αθήνα από τα σωματίδια είναι πολύ μικρότερο συγκρινόμενο με το αντίστοιχο εξωτερικό κόστος που προκαλούν οι τομείς της βιομηχανίας και των οδικών μεταφορών. Επιπλέον, γίνεται η εκτίμηση του εξωτερικού κόστους στην υγεία που προκαλείται από τους αέριους ρύπους ενός πλοίου της ακτοπλοϊκής γραμμής όταν αυτό βρίσκεται στον Πειραιά για το έτος 2013-2014, το οποίο βρέθηκε ίσο με 850 χιλιάδες ευρώ. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν οι ώρες παραμονής στο λιμάνι (παραμονής και εισόδου/εξόδου), η λειτουργία των μηχανών κατά την παραμονή και είσοδο/έξοδο από το λιμάνι και τα χαρακτηριστικά του πλοίου. Τέλος, για την καλύτερη κατανόηση των αποτελεσμάτων γίνονται δυο συγκρίσεις: μια του ετήσιου εξωτερικού κόστους ανά κάτοικο στην Αθήνα προκαλούμενο από τα σωματίδια (διαμέτρου 10μm) που εκπέμπουν τα πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών και τα κρουαζιερόπλοια που προσεγγίζουν τον Πειραιά με το ετήσιο εξωτερικό κόστος ανά κάτοικο στην Αθήνα προκαλούμενο από τα σωματίδια (διαμέτρου 10μm) που εκπέμπουν οι βιομηχανίες στην περιοχή της Αθήνας και μια του ετήσιου εξωτερικού κόστους ανά κάτοικο στην Αθήνα προκαλούμενο από τα σωματίδια (διαμέτρου 2.5μm) που εκπέμπουν τα πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών και τα κρουαζιερόπλοια που προσεγγίζουν τον Πειραιά με το ετήσιο εξωτερικό κόστος ανά κάτοικο στην Αθήνα προκαλούμενο από τα σωματίδια (διαμέτρου 2.5μm) που εκπέμπουν οι οδικές μεταφορές αυτή τη φορά. | el |
heal.abstract | The purpose of this thesis is the estimation of the external cost in health resulting from air pollutants emitted by coastal passenger ships and cruise ships approaching the port of Piraeus for the year 2008-2009. The preferred method was the Impact Pathway Assessment (IPA) which has been used by the ExternE, a number of research projects funded by the European Commission, Directorate-General (DG) Research for the assessment of external costs derived and correlated with the energy. The IPA is an analytical "bottom up" method starting from the micro-structure of the pollutant and going all the way up to the affected receptors. Although is a fairly complex method it offers increased reliability and accuracy in the results compared with the more commonly used methods. The case of Piraeus it’s of a high interest since it is the port with the highest passenger traffic in Europe and the third highest in the world. It was therefore necessary to have a detailed study on the external costs of air pollution caused by shipping in the port of Piraeus. This thesis fills this gap and simultaneously provides a starting point for further investigation in the future. A major role in this work had the RiskPoll program which is actually a suit of programs designed to assess –with the use of IPA- impacts on health and the environment caused by toxic metals (As, Cd, Cr, Hg, Ni and Pb) and air emissions of the following pollutants: carbon monoxide (CO), particulate matter (PM), nitrogen oxides (NOx), sulfur dioxide (SO2) and secondary species such as nitrate and sulfate aerosols. Finding hourly meteorological data for one year as well as creating detailed local population data for the case of Piraeus made possible the use of the most sophisticated algorithm that RiskPoll can provide (QUERI), thus increasing the accuracy and reliability of results. Τhe analysis of the results showed that the external health cost of all the pollutants reaches a total of € 26 million for the period of one year with main contributor pollutant being the particles. This external cost-that undoubtedly leads to concerns-it is hoped to mobilize direct and indirect parties in order to create as soon as possible a framework to protect the most important thing of all, the human health, as well as to take the necessary measures to reduce this cost. Moreover, an estimation of the yearly external cost in health caused by one coastal passenger ship in Piraeus is taken place which was found to be 850 thousand €. For this purpose they were used the hours of operation in the port (docking time and maneuvering in and out of the port time), the operation of the machines in the dock as well as while in maneuvering and ship characteristics. Finally, two comparisons were made: one between the annual external cost in health per person living in Athens caused by particles (with diameter 10μm) that are emitted from the coastal passenger ships and cruise ships approaching the port of Piraeus for one year with the external cost per person living in Athens caused by particles (with diameter 10μm) that are emitted from the industries in greater Athens is taken place and one between the annual external cost in health per person living in Athens caused by particles (with diameter 2.5μm) that are emitted from the coastal passenger ships and cruise ships approaching the port of Piraeus for one year with the external cost per person living in Athens caused by particles (with diameter 2.5μm) that are emitted from the road transport sector this time. | en |
heal.advisorName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 195 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: