dc.contributor.author | Kleanthous, Stelios | en |
dc.contributor.author | Κλεάνθους, Στέλιος | el |
dc.date.accessioned | 2015-01-23T08:17:20Z | |
dc.date.available | 2015-01-23T08:17:20Z | |
dc.date.issued | 2015-01-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40091 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13964 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Εκμετάλλευση λιμένα | el |
dc.subject | Λιμένα | el |
dc.subject | Θέση παραβολής | el |
dc.subject | Προσήνεμη παρειά | el |
dc.subject | Port utilization | en |
dc.subject | Windward | en |
dc.subject | Berthing | en |
dc.subject | Berth creating | en |
dc.title | Εκμετάλλευση προσήνεμης παρειάς εξωτερικών λιμενικών έργων για την χωροθέτηση θέσης παραβολής | el |
dc.title | Utilization of the external side of a port for the creation of additional berthing positions | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Λιμενικά έργα | el |
heal.classification | Κατασκευαστικά | el |
heal.classification | Μαθηματικά | el |
heal.classification | harbour works | en |
heal.classification | Structural engineering | en |
heal.classification | Mathematics | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014 | |
heal.abstract | Στο τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας, παρουσιάζεται η ιδέα της εκμετάλλευσης της προσήνεμης πλευράς ενός λιμένα. Σκοπός είναι να χωροθετούνται θέσεις παραβολής τόσο εντός λιμενολεκάνης όσο και εκτός, αυξάνοντας έτσι τις δυνατότητες εξυπηρέτησης του λιμένα. Ακολουθείται η πιο κάτω διαδικασία. Επιλέγεται τυχαία ένα μέρος στο οποίο θα σχεδιαστεί ένας λιμένας και θα δειχθεί κατά πόσο δόκιμο είναι να χρησιμοποιηθεί η προσήνεμη πλευρά του εξωτερικού έργου του για χωροθέτηση θέσης παραβολής. Στην εν λόγω περιοχή εκτιμάται η κυματική δίαιτα κάνοντας χρήση του φάσματος jonswap. Επιλέγεται ακολούθως ένα μέρος των εξωτερικών έργων του λιμένα, στο οποίο θα γίνει επίδειξη για να δειχθεί κατά πόσο κατάλληλο είναι να χρησιμοποιηθεί η προσήνεμη παρειά για χωροθέτηση θέσης παραβολής. Στην εξωτερική παρειά δε θα τοποθετηθεί η κλασσική λιθορριπή που αποσκοπεί στην απορρόφηση της κυματικής ενέργειας αλλά κατασκευή με κατακόρυφο μέτωπο για να επιτρέπεται η πρόσδεση πλοίων σε αυτό. Ο κανονικός συμπαγής κρηπιδότοιχος όμως, δεν αποτελεί καλή λύση λόγω σχεδόν καθόλου απορρόφησης ενέργειας που συνεπάγεται δημιουργία στάσιμου κύματος, διάβρωση των παρακείμενων ακτών και προβλήματα στη ναυσιπλοΐα. Παρουσιάζονται ορισμένες κατασκευές με κατακόρυφο και απορροφητικό μέτωπο και επιλέγεται η αποδοτικότερη εξ’ αυτών που προκύπτει να είναι το caisson με απορροφητικό μέτωπο σε τμήμα του, στην προκειμένη περίπτωση. Στη συνέχεια, μέσω των σχέσεων Natale αναπτύσσονται τρόποι με τους οποίους ελέγχεται η απορροφητική δυνατότητα του μετώπου (συντελεστής ανάκλασης) και επιλέγεται μια κατάλληλη λύση. Ελέω των σχέσεων Takahashi, Tanimoto και Shimosako σχεδιάζεται εξυγιαντική στρώση στον πόδα του έργου που αποτρέπει την υποσκαφή η οποία αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα για το έργο. Εν συνεχεία, παρουσιάζεται μια άποψη του έργου με τις εγκαταστάσεις που πιθανόν να φέρει και τέλος γίνεται ένας έλεγχος ευστάθειας της κατασκευής. Γίνονται έλεγχοι σε ανατροπή, ολίσθηση και τάσεων έδρασης. Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται για 2 σενάρια φόρτισης. Το πρώτο περιλαμβάνει σεισμική φόρτιση ενώ το δεύτερο όχι. Σημειώνεται πως η δυναμική φόρτιση των κυματισμών στο εν λόγω μέτωπο έχει βρεθεί μέσω των σχέσεων Tanimoto, Shimosako και Sakaki ενώ η σεισμική φόρτιση μέσω του ευρωκώδικα 8. Το αποτέλεσμα που προκύπτει από την εργασία είναι πως εφόσον η κυματική δίαιτα είναι μη απαγορευτική, είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν τα εξωτερικά έργα για να αυξηθούν οι θέσεις παραβολής σε ένα λιμένα χωρίς κατασκευή επιπλέον έργων αλλά με εκμετάλλευση της προσήνεμης παρειάς των εξωτερικών έργων. | el |
heal.abstract | In this report you hold in your hands is shown to be feasible, under certain conditions, not only the area downwind of a port but also the windward area to be utilized. The aim is to develop spaced positions within both inner and outer port basin, thus increasing the berthing facilities offered by the port. The procedure followed is described in detail below. The designated area for the port is randomly selected in order to show whether the test is to use the windward side of the outer work for siting berth. In this region, wave characteristics is estimated using jonswap’s spectrum. Part of the port’s external breakwater is selected to be investigated to prove our hypothesis, whether it is feasible to use the port’s external breakwater for berthing purposes. In the outer sidewall we won’t proceed with the most common method of rock fill to construct the breakwater which is used to dissipate the wave energy, instead a vertical seawall will be constructed to allow ship berthing. Furthermore, it is investigated and proven that a normal compact seawall is not a feasible solution because minimal energy is absorbed through the construction, resulting in the creation of standing waves, erosion of the adjacent coastlines and navigation problems. Various constructions with vertical and perforated front are presented and the most efficient is selected, which in this case was the partially perforated caisson. Then, through Natale’s formulae, different methods are developed and tested which illustrate and analyze the absorbent ability of the seawall (reflection coefficient). Through Takahashi’s, Tanimoto’s and Shimosako’s formulae, an armored layer is designed at the toe of the structure to prevent scour. A view of the project facilities is then presented and finally a stability test of the structure is conducted. The structure is specifically tested against overturn, sliding and sea-bottom stresses. Test are conducted based on two different scenarios. The first includes seismic loading, while the second does not. Should also be mentioned that the dynamic loading caused by wave on the seawall was calculated using Tanimoto’s, Shimosako’s and Sakaki’s formulae while the seismic loading using Eurocode 8. Finally, the conclusion obtained from the report is that IT IS feasible to use the external breakwater of a port to increase berthing positions without the need of additional construction projects, but instead, by taking advantage of the windward external breakwater of the port facility. The above conclusion is only valid only if the wave characteristics allow such a construction. | en |
heal.advisorName | Αζοράκος, Σαμψών | el |
heal.committeeMemberName | Αζοράκος, Σαμψών | el |
heal.committeeMemberName | Τσουκαλά, Βασιλική | el |
heal.committeeMemberName | Μπαλτάς, Ευάγγελος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 129 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: