dc.contributor.author | Καρανάσιος, Αλέξανδρος | el |
dc.contributor.author | Karanasios, Alexandros | en |
dc.date.accessioned | 2015-01-28T13:09:43Z | |
dc.date.available | 2015-01-28T13:09:43Z | |
dc.date.issued | 2015-01-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40165 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6932 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πολυκριτηριακή ανάλυση | el |
dc.subject | Επεξεργασία έρματος | el |
dc.subject | Έρμα | el |
dc.subject | Χωροκατακτητικά είδη | el |
dc.subject | Σύστημα επεξεργασίας | el |
dc.subject | GRA | en |
dc.subject | Grey Relational Analysis | el |
dc.subject | Multi-criteria | el |
dc.subject | Βallast | el |
dc.subject | Βallast water management | el |
dc.title | Πολυκριτηριακή ανάλυση για την επιλογή του κατάλληλου συστήματος επεξεργασίας έρματος | el |
dc.title | Multi-criteria analysis for the selection of suitable ballast water management system | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | M | el |
heal.classification | ΝΑΥΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ | el |
heal.classification | ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΡΕΥΝΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ | el |
heal.classificationURI | http://localhost:8080/healp/data/11/19/4 | |
heal.classificationURI | http://localhost:8080/healp/data/2/38 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-11-04 | |
heal.abstract | Για την αντιμετώπιση του προβλήματος της εξάπλωσης των υδρόβιων χωροκατακτητικών ειδών υπεγράφη Διεθνής Σύμβαση. Η συγκεκριμένη σύμβαση απαιτεί από όλους τους τύπους πλοίων και τις πλατφόρμες να διαχειρίζονται το έρμα πριν την απόρριψη του. Για αυτό το σκοπό πρέπει να εγκατασταθούν συστήματα επεξεργασίας έρματος. Αρκετές εταιρίες έχουν κατασκευάσει ήδη τέτοια συστήματα, τα οποία πραγματοποιούν επεξεργασία του έρματος με διαφορετικές τεχνολογίες. Οι τεχνολογίες επεξεργασίας διαφέρουν στη μέθοδο και το πεδίο εφαρμογής, στο εύρος λειτουργίας, στο χρόνο που χρειάζεται ώστε να αδρανοποιήσει τους μικροοργανισμούς ώστε να μπορεί να απορριφθεί με ασφάλεια πίσω στη θάλασσα, στις απαιτήσεις ισχύος, στις επιπτώσεις σε άλλα συστήματα του πλοίου ή την ίδια τη δομή του πλοίου (διάβρωση), και στο κόστος. Σε πολλές περιπτώσεις η αποτελεσματικότητά τους ποικίλλει ανάλογα με τη ποιότητα του νερού έρματος και το ρυθμό ροής έρματος που διαχειρίζεται. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι η επιλογή του καταλληλότερου συστήματος επεξεργασίας έρματος ανάλογα με το πλοίο στο οποίο επιθυμείται να γίνει η εγκατάσταση και τη σπουδαιότητα που αποδίδει ο χρήστης σε συγκεκριμένα κριτήρια. Συγκεκριμένα, γίνεται προσπάθεια ανάπτυξης ενός μαθηματικού μοντέλου εκτίμησης της καταλληλότητας των BWTS, μέσω της μεθόδου πολυκριτηριακής ανάλυσης Grey Relational Analysis (GRA),το οποίο θα είναι σε θέση να εφαρμοστεί και να παρέχει ικανοποιητική προσέγγιση στην διαδικασία επιλογής. Το συγκεκριμένο μοντέλο αναπτύσσεται χάρη σε στοιχεία που έχουν συλλεχτεί και απαρτίζουν τη βάση δεδομένων της εργασίας αυτής. Η βάση δεδομένων περιέχει πληροφορίες από 30 συστήματα, τα οποία έχουν λάβει Πιστοποιητικό Αποδοχής (Type Approval Certificate)από την Αρχή του αντίστοιχου Κράτους, στο οποίο κατασκευάζονται. Τελικά στο πρόγραμμα πραγματοποιούνται δύο ενδεικτικά case studies ώστε να εξεταστεί αν τα αποτελέσματα του μοντέλου που αναπτύχθηκε ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα και εξάγονται συμπεράσματα, ενώ προτείνονται λύσεις για μελλοντική βελτίωση του προγράμματος. | el |
heal.abstract | The transfer of aquatic invasive species in ballast water is widely recognized as one of the most significant threats to global biodiversity and economic prosperity of the planet. In recognition of the severe impacts of invasive species, apart from actions occurring at national, regional and local level, the IMO adopted the International Convention for the Control and Management of Ship’s Ballast Water and Sediments. After the ratification of the Convention all types of ships and platforms, except for specific exceptions, are required to install special mechanical systems, in accordance with a gradually implemented schedule linked to the ship’s build date and the amount of ballast carried on board the ship, which will treat the water in order to meet a concentration-based ballast water discharge standard. These mechanical systems are called ballast water treatment systems (BWTS). Several companies have already constructed BWTS, which perform ballast water treatment with different technologies. The treatment technologies differ in method and scope of application, the operating range, the holding time needed to inactivate microorganisms in order to be safely discharged back to the sea, the power consumption, the impact on other systems of the ship or the same ship's structure (corrosion) and the cost. In many cases their effectiveness varies depending on the quality of the water and ballast water flow rate managed. The IMO has set a mandatory procedure, based on guidelines issued by the MEPC, which should follow the BWTS, in order to certify that they are suitable for installation on ships and be approved. The objective of this study is the selection of the most appropriate ballast water treatment system according to the ship, in which it is desired to be installed and the importance the user attributes to specified selection criteria. Specifically, an attempt to develop a mathematical model for assessing the suitability of BWTS, by the multi-criteria decision analysis method Grey Relational Analysis (GRA), is made which will be able to be implemented and provide a good approximation to the selection process. This model was developed through data that have been collected and consist a solid database which contains technical information from 30 systems, which have received a Type Approval Certificate by the flag State Administration, in which they are manufactured. Finally two indicative case studies are analysed in order to examine whether the results of the model developed, correspond to reality and draw conclusions on the effectiveness of the proposed methodology, while solutions for future improvement of the program are proposed. | en |
heal.advisorName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Γκίνης, Αλέξανδρος-Αλβέρτος | el |
heal.committeeMemberName | Λυρίδης, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών. | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 218 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
The following license files are associated with this item: