HEAL DSpace

Συστήματα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων. Ανάλυση και Προτάσεις Σχεδιασμού Συνθηκών Ήπιας Κυκλοφορίας στην Εμβέλεια των Σταθμών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χριστάκου, Αγορίτσα el
dc.date.accessioned 2015-02-02T09:49:50Z
dc.date.available 2015-02-02T09:49:50Z
dc.date.issued 2015-02-02
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40185
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7952
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κοινόχρηστα ποδήλατα el
dc.subject Bikesharing en
dc.subject Ποδηλατόδρομοι el
dc.subject Σταθμοί el
dc.subject Κινητικότητα el
dc.subject Βιώσιμη ανάπτυξη el
dc.subject Alternative transport en
dc.subject Bicycle network en
dc.title Συστήματα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων. Ανάλυση και Προτάσεις Σχεδιασμού Συνθηκών Ήπιας Κυκλοφορίας στην Εμβέλεια των Σταθμών el
dc.accessRights Christakou, Agoritsa en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Πολεοδομικός Σχεδιασμός el
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-10-31
heal.abstract Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας επιχειρείται η περιγραφή και η ανάλυση συστημάτων κοινόχρηστων ποδηλάτων προκειμένου να προκύψουν προτάσεις ως προς την επιτυχημένη ένταξη συστημάτων στον ιστό των πόλεων αλλά και το σχεδιασμό συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας στην περιοχή επιρροής τους. Για την πλήρη κατανόηση του εγχειρήματος ήταν απαραίτητη η μελέτη συστημάτων διαφόρων πόλεων, τόσο από άποψη μεγέθους όσο και γεωγραφικής θέσης. Αρχικά, αφού πραγματοποιήθηκε ιστορική αναδρομή στις γενιές από τις οποίες χαρακτηρίστηκαν τα συστήματα δημόσιων ποδηλάτων, ακολούθησε η επιλογή έξι Ευρωπαϊκών πόλεων στις οποίες έγινε περιγραφή των συστημάτων τους και αξιολόγηση με βάση στατιστικά στοιχεία. Σκοπός ήταν η χρήση ενός αντιπροσωπευτικού Ευρωπαϊκού δείγματος και γι’ αυτό χρησιμοποιήθηκαν τρεις πόλεις μεσαίου και τρεις μεγάλου πληθυσμιακού μεγέθους (δηλαδή αντιστοίχου των πόλεων Καρδίτσα και Αθήνα που εξετάστηκαν εκτενέστερα στα πλαίσια της διπλωματικής εργασίας). Επιπλέον, προκειμένου να επιτευχθεί γεωγραφική διασπορά επιλέχθηκαν δύο πόλεις της Βόρειας, δύο της Κεντρικής και δύο της Νότιας Ευρώπης. Επόμενο στάδιο της παρούσας μελέτης, αποτέλεσε η περιγραφή και η αξιολόγηση του συστήματος μίσθωσης ποδηλάτων του δήμου Καρδίτσας που φιλοξενείται στην πόλη από την Άνοιξη του 2013. Εξετάστηκε η συγκεκριμένη πόλη καθώς αποτελεί πρωτοπόρο σε εθνικό επίπεδο όσον αφορά την χρήση του ποδηλάτου. Το ποδήλατο, αποτελώντας ορόσημο για την Καρδίτσα, έχει ενσωματωθεί από τους κατοίκους της στην καθημερινότητα τους για κάθε τύπου μετακίνηση. Επιπλέον, το δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην πόλη έχει εξαπλωθεί την τελευταία δεκαετία, αριθμώντας σήμερα 18 χιλιόμετρα στον αστικό και περιαστικό ιστό. Επομένως, κατόπιν μελέτης της δεδομένης περίπτωσης προκύπτουν συμπεράσματα ως προς το βαθμό συσχέτισης της επιτυχίας των συστημάτων με την ύπαρξη πρόσφορου εδάφους υποδοχής τους. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε η λήψη και η αξιολόγηση στατιστικών στοιχείων από το δήμο Καρδίτσας, από την εταιρία κατασκευής του συστήματος καθώς και από διαδικτυακό ιστότοπο. Τα στατιστικά εντάχθηκαν σε διαγράμματα και οδήγησαν στην εξαγωγή συμπερασμάτων για τη χρήση του συστήματος στον πρώτο χρόνο λειτουργίας του. Επόμενο και τελικό στάδιο της διπλωματικής εργασίας, αποτέλεσε η μελέτη της περίπτωσης της Αθήνας. Η Αθήνα αποτελεί μια πόλη όπου η ανάγκη για βιώσιμες και εναλλακτικές λύσεις μεταφοράς είναι επιτακτική. Προς αυτή την κατεύθυνση προτάθηκε η εγκατάσταση ενός συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων στην πόλη από το δήμο Αθηναίων, χωρίς ακόμη να έχει πραγματοποιηθεί η υλοποίηση του. Στο πλαίσιο της μελέτης αξιολογήθηκαν όλα τα αδύνατα σημεία της υφιστάμενης πρότασης και διατυπώθηκαν υποστηρικτικές σκέψεις ως προς την υλοποίηση του. Αρχικά, έγινε μακροσκοπικός έλεγχος των 85 σημείων στάθμευσης, με παράλληλη κατηγοριοποίηση των αναφορικά με τη γειτονική χρήση γης. Στη συνέχεια επιλέχθηκαν τέσσερις σταθμοί ενοικίασης στους οποίους έγινε έλεγχος στην μικρό-κλίμακα μέσω αυτοψίας, ενώ πραγματοποιήθηκε πολεοδομική και κυκλοφοριακή ανάλυση. Τέλος, εντοπίστηκαν κάποιες διαδρομές που διατρέχουν το κέντρο της πόλης και προτάθηκε η ανάπλαση τους μέσω διατομών ώστε να αποτελέσουν ζώνες ήπιας κυκλοφορίας που θα φιλοξενήσουν το ποδήλατο με ασφάλεια, ενσωματώνοντας το στον αστικό ιστό. el
heal.abstract In the context of the present dissertation, the description and analysis of communal bicycle systems is attempted in order to give suggestions for designing smooth traffic conditions and for their integration into the city network. To fully understand this project it was necessary to study systems of various cities in terms of both size and geographical position. Initially, after a historical overview of the generations that the public bicycle systems were characterized, six European cities were selected for a description of the systems and their evaluation on the basis of statistics. The aim was to use a representative European sample and to this end, three medium-sized and three large towns in population size (respective cities to Karditsa and Athens that were examined extensively within this work). Furthermore, in order to achieve geographical dispersion, we selected two cities in each Northern, Central Southern Europe. The next stage of the study was the description and evaluation of the system of bicycle rental in the municipality of Karditsa that were hosted in the city since the spring of 2013. This city was studied as it is a pioneer in national level in cycling. The bike, becoming a milestone in Karditsa, is incorporated by residents every day for each type of movement Furthermore, the network of cycle paths in the city has spread in the last decade, now numbering 18 kilometers in urban and suburban fabric. Therefore, at the given case study, conclusions about the degree of correlation of the success of the systems with the existence of a fertile ground for their reception are made. For this purpose, we took and evaluated statistical data from the municipality, from the company manufacturing the system as well as from the internet. The statistics were included in charts and conclusions were reached on the system at the first year of operation. Next and final stage of the thesis was the study of the case of Athens. Athens is a city where the need for sustainable and alternative transportis necessary. To this direction, a system proposed a system for the installation of a shared bicycle service to the city from the municipality of Athens, but it hasn’t been implied yet. As a part of the study, we evaluated all the weaknesses of the current proposal and concluded in supportive thoughts as to its implementation. Initially, a macroscopic control of 85 parking spotstook place while categorizing their reference to the adjacent land use. Then four rentalstations were selected for microscopic control through autopsy, traffic planning and analysis. Finally, a route running through the center of the town was identified and we proposed its reconstruction to form traffic calming zones that will accommodate the bike with safety and integrate in the urban set-up. en
heal.advisorName Βλαστός, Θάνος el
heal.committeeMemberName Βλαστός, Θάνος el
heal.committeeMemberName Στρατηγέα, Αναστασία el
heal.committeeMemberName Σαγιάς, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 150 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα