dc.contributor.author |
Καλημέρης, Σπυρίδων
|
el |
dc.contributor.author |
Kalimeris, Spyridon
|
en |
dc.date.accessioned |
2015-02-04T13:29:45Z |
|
dc.date.available |
2015-02-04T13:29:45Z |
|
dc.date.issued |
2015-02-04 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40220 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7571 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Τεχνικές ελέγχου επαγωγικών κινητήρων |
el |
dc.subject |
Έλεγχος ασαφούς λογικής |
en |
dc.subject |
Διανυσματικός έλεγχος |
el |
dc.subject |
Προσαρμοστικός έλεγχος |
el |
dc.subject |
Electrical machine drive |
en |
dc.subject |
Fuzzy logic control (FLC) |
en |
dc.subject |
Model referencing adaptive system (MRAS) |
en |
dc.subject |
Vector control |
en |
dc.subject |
Space vector pulse width modulation (SV-PWM) |
en |
dc.title |
Μελέτη και Σχεδίαση Τεχνικών Ελέγχου Επαγωγικών Κινητήρων Αντλιών Ψύξης Κύριας Μηχανής και Ανεμιστήρων Μηχανοστασίου Εμπορικών Πλοίων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ηλεκτονικά Ισχύος / Συστήματα Ηλεκτρικής Κίνησης |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-10-14 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στην επίλυση ενός πραγματικού προβλήματος
του
χώρου της ναυτιλίας μέσα από τη
ν προσαρμοσμένη
-
βάσει των νέων αναγκών
-
χρήση
αντλιών ψύξης κύριας μηχανής και ανεμιστήρων μηχανοστασίου
. Οι ανεμιστήρες
χρησιμοποιούνται για
την τροφοδοσία του μηχανοστασίου με αέρα για τις καύσεις που
χρειάζονται οι γεννήτριες, η κύρια μηχανή και τα
boiler
εμπορικών πλοίων αλλά και την
εξαγωγή αέρα κατά τις πολύ ζεστές μέρες. Η ανάγκη αυτή που έχει παρουσιαστεί τα τελευταία
χρόνια θέλει η μέσ
η ταχύτητα ενός εμπορικού πλοίου να έχει μειωθεί έως και κατά 30% σε
σχέση με την ονομαστική (
Low
Streaming
) για λόγους οικονομίας καυσίμου, αλλά και μείωσης
της εκπομπής ρύπων (κυρίως διοξειδίου του άνθρακα και των οξειδίων του αζώτου). Στην παρούσα εργασία επιχειρήθηκε να αναλυθεί πλήρως ο διανυσματικός έλεγχος με
προσανατολισμό πεδίου (vector control) δρομέα ως επιλογή οδήγησης κινητήρων αντλιών
ψύξης κύριας μηχανής και ανεμιστήρων
μηχανοστασίου εμπορικών πλοίων. Αρχικά
παρουσιάστηκε και αναλύθηκε η απλή κλασική μορφή της μεθόδου
ενώ στη
συνέχεια
παρουσιάστηκε η εκδοχή της διάταξης με ελεγκτή ταχύτητας ασαφούς λογικής (
fuzzy
logic
) για
βελτιστοποίηση της χρονικής απόκρισης στις μεταβ
ολές εντολής ταχύτητας.
Επίσης,
αναλύθηκε
ο τρόπος εκτ
ίμησης της ταχύτητας του δρομέα
με προσαρμοστικό μοντέλο
εκτιμητή
MRAS
(
Model
Referencing
Adaptive
System
)
προκειμένου να επιτευχθεί αποδέσμευση από τον
αισθητήρα ταχύτητας (sensorless vector control).
Στη συνέχεια
πα
ρουσιάστηκε νέα μέθοδος
βελτιστοποίησης της
χρονικής
απόκρισης
στις μεταβατικές καταστάσεις
και ελαχιστοποίησης
του σφάλματος
του
εκτιμητή
MRAS
ασαφούς λογικής
(
fuzzy
logic
).
Τέλος
,
ως
μία
προσπάθεια
να συγκεν
τρωθούν όλα τα πλεονεκτήματα τη
ς
ασαφούς λογικής σε
μία
διάταξη διανυσματικού
ελέγχου
παρουσιάστηκε
η συνδυασμένη χρήση του ελεγκτή ταχύτητας ασαφούς λογικής μαζί με
τον εκτιμητή
MRAS
ασαφούς
λογικής
.
Όλες οι διατάξεις που περιγράφονται παραπάνω προσομοιώθηκαν με χρήση του
λογισμικού Matlab/Simulink προκειμένου να εξεταστεί η συμπεριφορά και τα χαρακτηριστικά
υπεροχής των προτεινόμενων εκδοχών της διάταξης διανυσματικού
ελέγχου κατά τις
μεταβατικές κατα
στάσεις
. |
el |
heal.advisorName |
Μανιάς, Στέφανος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαθανασίου, Σταύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κλαδάς, Αντώνιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
169 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|