HEAL DSpace

Μελέτη και Σχεδίαση Τεχνικών Ελέγχου Επαγωγικών Κινητήρων Αντλιών Ψύξης Κύριας Μηχανής και Ανεμιστήρων Μηχανοστασίου Εμπορικών Πλοίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καλημέρης, Σπυρίδων el
dc.contributor.author Kalimeris, Spyridon en
dc.date.accessioned 2015-02-04T13:29:45Z
dc.date.available 2015-02-04T13:29:45Z
dc.date.issued 2015-02-04
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40220
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7571
dc.rights Default License
dc.subject Τεχνικές ελέγχου επαγωγικών κινητήρων el
dc.subject Έλεγχος ασαφούς λογικής en
dc.subject Διανυσματικός έλεγχος el
dc.subject Προσαρμοστικός έλεγχος el
dc.subject Electrical machine drive en
dc.subject Fuzzy logic control (FLC) en
dc.subject Model referencing adaptive system (MRAS) en
dc.subject Vector control en
dc.subject Space vector pulse width modulation (SV-PWM) en
dc.title Μελέτη και Σχεδίαση Τεχνικών Ελέγχου Επαγωγικών Κινητήρων Αντλιών Ψύξης Κύριας Μηχανής και Ανεμιστήρων Μηχανοστασίου Εμπορικών Πλοίων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ηλεκτονικά Ισχύος / Συστήματα Ηλεκτρικής Κίνησης el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-10-14
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στην επίλυση ενός πραγματικού προβλήματος του χώρου της ναυτιλίας μέσα από τη ν προσαρμοσμένη - βάσει των νέων αναγκών - χρήση αντλιών ψύξης κύριας μηχανής και ανεμιστήρων μηχανοστασίου . Οι ανεμιστήρες χρησιμοποιούνται για την τροφοδοσία του μηχανοστασίου με αέρα για τις καύσεις που χρειάζονται οι γεννήτριες, η κύρια μηχανή και τα boiler εμπορικών πλοίων αλλά και την εξαγωγή αέρα κατά τις πολύ ζεστές μέρες. Η ανάγκη αυτή που έχει παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια θέλει η μέσ η ταχύτητα ενός εμπορικού πλοίου να έχει μειωθεί έως και κατά 30% σε σχέση με την ονομαστική ( Low Streaming ) για λόγους οικονομίας καυσίμου, αλλά και μείωσης της εκπομπής ρύπων (κυρίως διοξειδίου του άνθρακα και των οξειδίων του αζώτου). Στην παρούσα εργασία επιχειρήθηκε να αναλυθεί πλήρως ο διανυσματικός έλεγχος με προσανατολισμό πεδίου (vector control) δρομέα ως επιλογή οδήγησης κινητήρων αντλιών ψύξης κύριας μηχανής και ανεμιστήρων μηχανοστασίου εμπορικών πλοίων. Αρχικά παρουσιάστηκε και αναλύθηκε η απλή κλασική μορφή της μεθόδου ενώ στη συνέχεια παρουσιάστηκε η εκδοχή της διάταξης με ελεγκτή ταχύτητας ασαφούς λογικής ( fuzzy logic ) για βελτιστοποίηση της χρονικής απόκρισης στις μεταβ ολές εντολής ταχύτητας. Επίσης, αναλύθηκε ο τρόπος εκτ ίμησης της ταχύτητας του δρομέα με προσαρμοστικό μοντέλο εκτιμητή MRAS ( Model Referencing Adaptive System ) προκειμένου να επιτευχθεί αποδέσμευση από τον αισθητήρα ταχύτητας (sensorless vector control). Στη συνέχεια πα ρουσιάστηκε νέα μέθοδος βελτιστοποίησης της χρονικής απόκρισης στις μεταβατικές καταστάσεις και ελαχιστοποίησης του σφάλματος του εκτιμητή MRAS ασαφούς λογικής ( fuzzy logic ). Τέλος , ως μία προσπάθεια να συγκεν τρωθούν όλα τα πλεονεκτήματα τη ς ασαφούς λογικής σε μία διάταξη διανυσματικού ελέγχου παρουσιάστηκε η συνδυασμένη χρήση του ελεγκτή ταχύτητας ασαφούς λογικής μαζί με τον εκτιμητή MRAS ασαφούς λογικής . Όλες οι διατάξεις που περιγράφονται παραπάνω προσομοιώθηκαν με χρήση του λογισμικού Matlab/Simulink προκειμένου να εξεταστεί η συμπεριφορά και τα χαρακτηριστικά υπεροχής των προτεινόμενων εκδοχών της διάταξης διανυσματικού ελέγχου κατά τις μεταβατικές κατα στάσεις . el
heal.advisorName Μανιάς, Στέφανος el
heal.committeeMemberName Παπαθανασίου, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Κλαδάς, Αντώνιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 169 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής