HEAL DSpace

Ανάπτυξη μακροσκοπικών προτύπων σοβαρότητας οδικών ατυχημάτων ενός ή περισσοτέρων οχημάτων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Γιαννής, Γιώργος el
dc.contributor.author Κρητικού, Σμαράγδα Γ. el
dc.contributor.author Κritikou, Smaragda G. en
dc.date.accessioned 2011-05-12T09:30:06Z
dc.date.available 2011-05-12T09:30:06Z
dc.date.copyright 2011-03-29
dc.date.issued 2011-05-12T09:30:06Z
dc.date.submitted 2011-03-29
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/4023
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6506
dc.description 183 σ. el
dc.description.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη σοβαρότητα οδικών ατυχημάτων ενός ή περισσοτέρων οχημάτων. H σοβαρότητα επιλέχθηκε να εκφράζεται ως ο λόγος του αριθμού των νεκρών και των βαριά τραυματιών διαιρεμένος με τον αριθμό των ελαφρά τραυματιών. Επιλέχθηκε η μέθοδος της λογαριθμογραμμικής ανάλυσης λόγου για τη στατιστική ανάλυση των στοιχείων οδικών ατυχημάτων κατά την περίοδο 1999-2008 στην Ελλάδα. Για το σκοπό αυτό αναπτύχθηκαν τέσσερα διαφορετικά πρότυπα σοβαρότητας, για ατυχήματα με όλα τα εμπλεκόμενα οχήματα, για ατυχήματα με ένα όχημα χωρίς πεζό, για ατυχήματα με δύο και περισσότερα εμπλεκόμενα οχήματα και για ατυχήματα με ένα όχημα με πεζό. Στα μαθηματικά πρότυπα εξετάστηκε ποιοτικά και ποσοτικά η επιρροή διαφόρων παραγόντων στη σοβαρότητα που αφορούν τα χαρακτηριστικά της οδού, του οχήματος και του εμπλεκομένου προσώπου και είναι ο τύπος περιοχής, η ισόπεδη διασταύρωση, οι συνθήκες φωτισμού, ο τύπος οχήματος, η ηλικία και ο τύπος ατυχήματος. Από την ανάλυση μεταξύ άλλων προέκυψαν ότι τα ατυχήματα ενός οχήματος είναι 2.4 φορές πιο σοβαρά από τα ατυχήματα δύο ή περισσοτέρων οχημάτων και η σοβαρότητα των ατυχημάτων για τους πεζούς είναι 1.2 φορές μεγαλύτερη από εκείνη για τους οδηγούς και 1.4 από εκείνη για τους επιβάτες. el
dc.description.abstract The objective of this diploma thesis is the investigation of factors that influence the severity of road accidents with one or more vehicles. Severity has been choosen to be expressed as the rate of number of persons killed and seriously injured divided by the number of slightly injured persons. The method of log-rate analysis was chosen for the statistical analysis of data of road accidents for the period 1999-2008 in Greece. For this purpose four different mathematical models of severity were developed, for accidents with all involved vehicles, for single-vehicle accidents without a pedestrian, for accidents with two and more involved vehicles and for single-vehicle accidents with a pedestrian. In the mathematical models it was examined qualitatively and quantitatively the impact of various factors on the severity, which are related to the road, vehicle and involved person characteristics. Those concern type of region, intersection, weather and lighting condition, vehicle type, age and collision type. Analysis has led to a series of conclusions such as that single-vehicle accidents are 2.4 times more serious than the accidents with two or more vehicles and the severity of accidents for the pedestrians are 1.2 times higher than that for the drivers and 1.4 than that for the passengers. en
dc.description.statementofresponsibility Σμαράγδα Γ. Κρητικού el
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Οδικό ατύχημα el
dc.subject Οδική ασφάλεια el
dc.subject Σοβαρότητα el
dc.subject Λογαριθμογραμμική ανάλυση λόγου el
dc.subject Τραυματισμός el
dc.subject Road accident en
dc.subject Road safety en
dc.subject Severity en
dc.subject Log-rate analysis en
dc.subject Injury en
dc.title Ανάπτυξη μακροσκοπικών προτύπων σοβαρότητας οδικών ατυχημάτων ενός ή περισσοτέρων οχημάτων el
dc.title.alternative Develpment of macroscopic models for the severity of road accidents with one or more vehicles en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-03-22
dc.date.modified 2011-03-29
dc.contributor.advisorcommitteemember Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Σταθόπουλος, Αντώνης el
dc.contributor.committeemember Γιαννής, Γεώργιος el
dc.contributor.committeemember Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.committeemember Σταθόπουλος, Αντώνης el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Mεταφορών και Συγκοινωνιακής Yποδομής el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-05-12
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-05-12


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής