HEAL DSpace

Παραμετρικός σχεδιασμός και ολιστική βελτιστοποίηση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 9000 TEU

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σουλτανιάς, Ηλίας el
dc.contributor.author Soultanias, Ilias en
dc.date.accessioned 2015-02-09T11:20:46Z
dc.date.available 2015-02-09T11:20:46Z
dc.date.issued 2015-02-09
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40258
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5490
dc.rights Default License
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Παραμετρική μοντελοποίηση el
dc.subject Αποδοτικότητα φορτοεκφόρτωσης el
dc.subject Εμπορευματοκιβώτιο el
dc.subject Ολιστική μελέτη πλοίου el
dc.subject Optimization en
dc.subject CAD/CAE systems en
dc.subject Holistic Design en
dc.subject Parametric modelling en
dc.subject CAESES FRIENDSHIP-Framework en
dc.subject Port efficiency en
dc.subject 9000 TEU container ship en
dc.title Παραμετρικός σχεδιασμός και ολιστική βελτιστοποίηση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 9000 TEU el
dc.title Parametric Ship Design and Holistic Design Optimization of a 9000 TEU Container Carrier en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Mελέτη πλοίου el
heal.classification SHIP DESIGN el
heal.classificationURI http://localhost:8080/healp/data/11/19/2
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-11-10
heal.abstract Οι παγκόσμιες ανησυχίες για περιβαλλοντικά θέματα, το νομικό πλαίσιο, τα ολοένα αυξανόμενα κόστη καυσίμων και ο ανταγωνισμός της βιομηχανίας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οδηγούν στην αναζήτηση νέων βελτιωμένων πλοίων με υψηλότερη αποδοτικότητα, χαμηλότερες εκπομπές και οικονομικότερα. Προκειμένου να καλυφθούν όλες αυτές οι απαιτήσεις, οι σχεδιαστές οφείλουν να ωθήσουν τα συμβατικά μέσα τους στα όρια και να βρουν νέες λύσεις και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που θα βελτιώσουν τις υπάρχουσες λύσεις. Η βελτιστοποίηση δείχνει να είναι πολλά υποσχόμενο μέσο για την επίτευξη αυτών των σκοπών, όταν εφαρμόζεται με σύγχρονες τεχνικές που αναγνωρίζουν το πλοίο ως σύνολο. Η ολιστική βελτιστοποίηση στο σχεδιασμό του πλοίου είναι η μέθοδος ανάλυσης και υπολογισμού όλων των υποσυστημάτων του πλοίου ως οντότητες και όχι ως σύνθεση των μερών τους και αυτή η θεώρηση οδηγεί σε μια περισσότερο ολοκληρωμένη προσέγγιση της σχεδίασης πλοίου, σε αντίθεση με τη συμβατική σπείρα σχεδίασης πλοίου. Το σημαντικότερο εργαλείο για την υλοποίηση αυτής της προσέγγισης είναι η παραμετρική σχεδίαση, που έγινε τελευταία ευρύτερα διαθέσιμη μέσω της ανάπτυξης των τεχνολογιών CAD/CAE. Η παραμετρική σχεδίαση δίνει στους σχεδιαστές τη δυνατότητα να διερευνήσουν τις διαθέσιμες επιλογές τους σχετικά με την βελτίωση της αποδοτικότητας, συνδυαζόμενη με τεχνικές προσομοίωσης και βελτιστοποίησης. Περικλείοντας όλους τους παράγοντες επιδόσεων του πλοίου όπως υδροστατικά, ευστάθεια, αντίσταση και πρόωση, οικονομικά, ενεργειακή και επιχειρησιακή αποδοτικότητα ως υπολογιστικά τμήματα, το μοντέλο δίνει μια πλήρη εικόνα των επιδόσεων του σχεδιασμού. Στα πλαίσια αυτής της εργασίας, μοντελοποιείται ένα πλοίο μεταφοράς κιβωτίων τάξης μεγέθους 9000 TEU με τη χρήση του ισχυρού CAD/CAE προγράμματος CAESES/FRIENDSHIP-Framework. Το μοντέλο παρέχει στο χρήστη τους δείκτες αποδοτικότητας και επιτρέπει την εφαρμογή μιας επαναληπτικής βελτιστοποίησης. Η πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση με τη χρήση γενετικών αλγορίθμων διερευνά το περιθώριο βελτίωσης του σχεδιασμού και δίνει ως αποτέλεσμα το τελικό σύνολο των βέλτιστων σημείων σχεδίασης Pareto Front, μεταξύ των οποίων και ένα συγκεκριμένο σχέδιο που επιλέχθηκε ως το πρώτο στη σχετική κατάταξη, σαν αντιπροσωπευτικό της όλης διαδικασίας. el
heal.abstract Global concerns about environmental pollution, regulatory framework, the ever increasing fuel costs and the competitive container carriers industry are driving the quest for ever improved ships with higher performance efficiency, lower emissions and more attractive financially. In order to meet all these requirements, the designers need to push their conventional means to the limits and come up with new solutions and design features that improve the current solutions. Optimization seems to be the promising way to achieve the improvement goals, when applied with state of the art techniques that can identify the ship as a whole. Holistic design optimization is the way of analyzing and taking into account every system of the ship as a whole and not as synthesis of their parts and this scope leads to a more integrated approach of the ship design, contrary to the conventional ship design spiral. The most important part to materialize this approach is the fully parametric ship design model, made widely available lately though the advances of the CAD/CAE technology. Parametric modelling enables the designers to investigate their available options with regard to improvement efficiency, when combined with variation and optimization techniques. By enclosing all ship performance aspects like geometry, hydrostatics, stability, resistance and power, economics, energy and operational efficiency, as computational modules, the model gives a complete image of the design performance. Within the scope of this project, a case study of a 9000 TEU container carrier is modelled with the use of the powerful CAD/CAE system CAESES/FRIENDSHIP-Framework. The model provide the user with its performance indicators and thus allows the implementation in an iterative optimization process. Multi objective optimization with the use of Genetic Algorithms investigates the improvement margin of the ship design and provides the final Pareto-Front set of optimal designs and among them a top ranking design is chosen as representative of the whole procedure. en
heal.advisorName Παπανικολάου, Απόστολος el
heal.advisorName Papanikolaou, Apostolos en
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Γκίνης, Αλέξανδρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής