HEAL DSpace

Υπολογισμός των εκλυόμενων αέριων ρύπων από πλοία μέσα σε λιμένες-Η περίπτωση (case study) του λιμένα του Πειραιά

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κακογιάννης, Αλέξανδρος el
dc.contributor.author Kakogiannis, Alexandros en
dc.date.accessioned 2015-02-25T11:24:52Z
dc.date.available 2016-02-25T03:00:31Z
dc.date.issued 2015-02-25
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40343
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8347
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αέριοι ρύποι el
dc.subject Case study el
dc.subject Περιβάλλον el
dc.subject Επηβατικά πλοία el
dc.subject Ναυτικά καύσιμα el
dc.title Υπολογισμός των εκλυόμενων αέριων ρύπων από πλοία μέσα σε λιμένες-Η περίπτωση (case study) του λιμένα του Πειραιά el
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Η διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στη Σχολή των Χημικών Μηχανικών el
heal.classification Περιβάλλον el
heal.classification Αέρια ρύπανση el
heal.language el
heal.access free el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2013-07-23
heal.abstract Tα τελευταία χρόνια υπήρξε ραγδαία αύξηση της εκπομπής ατμοσφαιρικών ρύπων από πλωτά μέσα. Τα τελευταία χρόνια πραγματοποιήθηκαν πολλές μελέτες προκειμένου να υπολογιστούν οι παγκόσμιες εκπομπές ρύπων από την ναυτιλία. Τα αποτελέσματα φανέρωσαν οτι οι εκπομπές από τα πλοία συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην παγκόσμια ατμοσφαιρική ρύπανση.Σαφέστατα, η εκλυση των ατμοσφαιρικών ρύπων αποκλειστικά μέσα σε λιμένες αποτελούν ένα μικρό ποσοστό σε σχέση με τις συνολικές εκπομπές από τη ναυτιλία.Παρόλο αυτά συνιστούν πηγές συγκεντρωμένων εκπομπών καυσαερίων. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα λιμάνια βρίσκονται συνήθως σε αστικά κέντρα, και επομένως η έκλυση ρύπων όπως αυτών των αερίων του θερμοκηπίου, καθώς και οξείδιων του αζώτου (Nox), αιωρούμενων σωματιδίων (PM) και οξειδίων του θείου (SOx) προκαλλούν αρνητικές επιπτώσεις και στην υγεία των κατοίκων, πέρα απο την επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Η συγκεκριμένη διπλωματική, έχοντας συγκεντρώσει, αξιολογήσει και αναλύσει όλα τα επικαιροποιημένα στοιχεία που έχουν παρουσιαστεί από παγκόσμιους περιβαλλοντικούς και επιστημονικούς φορείς, θα προχωρήσει σε έναν αναλυτικό θεωρητικό υπολογισμό των εκλυόμενων αερίων ρύπων, λόγω της λειτουργίας των πλωτών μέσων εντός των λιμένων. Με τον όρο θεωρητικό, νοείται η εκτίμηση ή απογραφή των εκλυόμενων ρύπων με χρήση ενός μαθηματικού μοντέλου χωρίς εκτέλεση πειραματικών μετρήσεων. Το βασικό μοντέλο που παρουσιάζεται έχει αναπτυχθεί από την Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (U.S. Environmental Protection Agency - Current Methodologies in Preparing Mobile Source Port-Related Emission Inventories - Final Report - April 2009) και βασίζεται σε δεδομένα δραστηριότητας των πλωτών μέσων. Απαραίτητη προυπόθεση, πριν πραγματοποιηθεί αυτή η απογραφή, ήταν η άριστη γνώση των νομοθετικών ρυθμίσεων και κανόνων που διέπουν τη λειτουργία των θαλάσσιων μεταφορών ως προς την περιβαλλοντική συμμόρφωση.Με τα θέματα αυτά πραγματεύονται τα τρία πρώτα κεφάλαια της εργασίας. Η εφαρμογή του μαθηματικού μοντέλου εκτίμησης των εκλυόμενων αέριων ρύπων έγινε για το λιμάνι του Πειραιά ως case study και παρουσιάζεται στο τέταρτο μέρος της διπλωματικής.Τα απαραίτητα στοιχεία σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των υπό εξέταση επιβατικών πλοίων, καθώς και οι κινήσεις και οι χρόνοι παραμονής στο λιμένα του Πειραιά έγινε προσπάθεια να εξαχθούν από τις πλεόν αξιόπιστες πηγές όπως το Υπουργείο Ναυτιλίας, νηολόγια – ναυτικοί κατάλογοι και αυτόματα συστήματα αναγνώρισης θέσης (AIS). Η μελέτη έγινε σε περίοδο θερινής λειτουργίας του λιμανιού και για διάστημα 8 ημερών.Αφορά αποκλειστικά τα επιβατικά πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων μπορούν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με τη συμβολή του λιμανιού του Πειραιά, όχι μόνο στην ατμοσφαιρική ρύπανση της περιοχής του λεκανοπεδίου, αλλά και σε ευρύτερη κλίμακα και να διαμορφωθούν πολιτικές και μέτρα περιορισμού των εκπομπών με στόχο τη σταδιακή βελτίωση του περιβάλλοντος el
heal.abstract In the last few years there has been a rapid increase in ships’ exhaust emissions. Several scientific studies have been conducted to evaluate how much global environmental pollution is affected by them. The outcome showed they do contribute in a respected percentage.Despite the fact that in-port emissions represent a small percentage of total shipping emissions, ports constitute important sources of concentrated ship exhaust emissions, due to high marine traffic. Since most ports have an urbanized character, great attention has to be given regarding the affect of ships’ exhaust pollutants like NOx, PM and SOx to the health of human population and the built environment. The scope of the present dissertation is to gather and evaluate the most recent data that have been presented by international environmental and scientific institutes regarding the theoretical specification of pollutants emissions by ships’ activity in ports. The term theoretical indicates the use of a mathematical model without the conduct of real measurements. The basic model presented has been developed by the U.S. Environmental Protection Agency (Current Methodologies in Preparing Mobile Source Port-Related Emission Inventories - Final Report - April 2009) and is based on data relevant to ships’ activity and has been analyzed in the first three chapters. Since, the comprehension of emissions’ inventory requires the knowledge of important parameters such as vessels’ types and the characteristics of main pollutants, the first three chapters of the study deals with classification of ships, propulsion systems, marine fuels, main pollutants and environmental legislation. Moreover, emissions inventories based on ships activity are of significant importance and could be taken into account for the operation, improvement and development of ports and of their wider area. In the forth chapter the mathematical model is used in order to calculate emissions produced by the operation of the passenger port of Piraeus. The said port has been chosen since it is the biggest Greek port and provides a variety of data regarding vessels’ activity. The data regarding ships’ technical characteristics, engines operations, vessels’ maneuvers in the port and time at berth are few and come from a limited range of sources. In the present case, the relevant data have been extracted from the most reliable sources such as the Ministry of Marine Affairs, the Ships Registry and Automatic Identification System (AIS). The case study has been conduct in summer for 8 days.The data analysis provides useful conclusions regarding the impact of Piraeus port in the environmental pollution in the wider area of Athens and contributes in the design of new policies and measures for the limitation of air pollution. en
heal.advisorName Ζιώμας, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Ζιώμας, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Κροκίδα, Μαγδαληνή el
heal.committeeMemberName Καϊκτσής, Λάμπρος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 135 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα