dc.contributor.author |
Νίκου, Αλέξανδρος
|
el |
dc.contributor.author |
Nikou, Alexandros
|
en |
dc.date.accessioned |
2015-03-06T09:13:20Z |
|
dc.date.available |
2015-03-06T09:13:20Z |
|
dc.date.issued |
2015-03-06 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40400 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3726 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Συστήματα Αυτοματισμού” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Robotics |
en |
dc.subject |
Aerial Manipulation |
en |
dc.subject |
Kinematics |
en |
dc.subject |
Dynamics |
en |
dc.subject |
Ρομποτική |
el |
dc.subject |
Εναέριος Ρομποτικός Χειρισμός |
el |
dc.subject |
Κινηματική Ανάλυση |
el |
dc.subject |
Δυναμική Ανάλυση |
el |
dc.subject |
Μη Γραμμικός Έλεγχος |
el |
dc.title |
Analysis, Modelling and Nonlinear Control of a Novel Aerial Manipulator |
en |
dc.title |
Ανάλυση, Μοντελοποίηση και Μη Γραμμικός Έλεγχος ενός Ιπτάμενου Ρομποτικού Χειριστή |
el |
dc.contributor.department |
Control Systems Lab |
el |
heal.type |
masterThesis |
el |
heal.classification |
Nonlinear control theory |
en |
heal.classification |
Mathematical models |
el |
heal.classification |
Dynamics |
el |
heal.classificationURI |
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh90000979 |
|
heal.classificationURI |
http://skos.um.es/unescothes/C02435 |
|
heal.classificationURI |
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85040316 |
|
heal.language |
en |
el |
heal.access |
free |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-09-25 |
|
heal.abstract |
Τα τελευταία χρόνια μια σημαντική επιστημονική ερευνητική προσοχή έχει παρατηρηθεί
στον τομέα της εναέριας ρομποτικής ως προς την κατεύθυνση του εναέριου ρομποτικού
χειρισμού και τη συνεργασία σε δυναμικά περιβάλλοντα. Σε αυτό το πλαίσιο, ενας νέος
και καινοτόμος ρομποτικός χειριστής πρόκειται να κατασκευαστεί στο Εργαστήριο Αυ-
τομάτου Ελέγχου στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Το προτεινόμενο ολοκληρωμένο
σύστημα αποτελείται από εφτά κινητήρες και ενα τελικό στοιχείο δράσης το οποίο έχει
την δυνατότητα να επικοινωνεί με το περιβαλλον και να ασκεί επιθυμητές δυνάμεις και
ροπές. Ο μηχανολογικός σχεδιασμός του συστήματος μελετήθηκε στην εργασία [2 ].
Συνεχίζοντας αυτήν την έρευνα, στην παρούσα εργασία μελετήθηκε λεπτεμερώς το δι-
αφορικό κινηματικό μοντέλο του συστήματος, μέσω του οποίου συσχετίζονται οι ταχύτητες
του τελικού σημείου δράσης με τις αντίστοιχες του βασικού σωματόδετου πλαισίου.
Μελετήθηκαν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του συστήματος καθώς και η δυναμική
ανάλυση ώστε να περιγραφεί με ένα μαθηματικό μοντέλο η κίνηση του προτεινόμενου
συστήματος στον Καρτεσιανό χώρο δράσης. Στη συνέχεια ένα στατικό δυναμικό μοντέλο
εισάγεται ώστε να περιγραφεί η μαθηματική σχέση που συνδέει της αλληλεπίδραση του
συστήματος με το περιβάλλον.
Λαμβάνοντας όλα τα προηγούμενα υπόψιν, ένας μη γραμμικός εύρωστος προσαρμοστικός
ελεγχτής μέσω αλγορίθμου οπισθοδρόμησης σχεδιάστηκε έτσι ώστε να εγγυηθεί η ευρ-
ωστία και η ευστάθεια του συστήματος ενάντια στην παρουσία σφαλμάτων ενεργοποίησης
από τους κινητήρες, τις δυνάμεις και ροπές που είναι ανέφικτο να μοντελοποιηθούν καθώς
και τις εξωτερικές διαταραχές που επιδρούν στο σύστημα.
Τέλος, πραγματοποιήθηκαν εκτενείς αριθμητικές προσομοιώσεις στο περιβάλλον προ-
γραματισμού του Matlab έτσι ώστε να επιβεβαιωθούν τα θεωρητικά αποτελέσματα της ερ-
γασίας και να αποδειχθεί η αποδοτικότητα του προτεινόμενου συστήματος καθώς και του
ελεγχτή. Τέλος, δημιουργήθηκαν animation video με στόχο την καλύτερη παρατήρηση
της γραφικής κίνησης και του ελέγχου του καινοτόμου συστήματος σε προβλήματα στα-
θεροποίησης και παρακολούθησης επιθυμητών τροχιών. |
el |
heal.abstract |
Over the last years a significant scientific research attention has been observed in the
aerial robotic field towards aerial manipulation and cooperation in dynamic environ-
ments. In this context, a new novel aerial manipulation system will be constructed in
the Control Systems Lab at National Technical University of Athens. The proposed
integrated system is composed of seven thrusters and an end-effector that can produce
the desired actuation forces and torques to the environment. The mechanical design
of the aforementioned system has been studied in [1].
Following this work, in this thesis a detailed differential kinematic model that relates
the end-effector velocities with the corresponding velocities of the body frame is pre-
sented. The geometry specifications and the dynamic analysis are studied in order
to describe mathematically the motion of the proposed system in the Cartesian task
space. A static analysis is introduced for providing the mathematical relationship of
the interaction with the environment. Taking all the above parameters into considera-
tion, a nonlinear robust adaptive backstepping controller is designed in order to ensure
robustness against actuator failures, unmodeled dynamics and external disturbances.
Extended numerical simulations were performed in Matlab Environment in order to
verify the theoritical results of the this work, to demonstrate the performance of the
system and the effectiveness of the controller. Finally, animated videos were created
with the aim to observe graphically the motion the proposed system in arbitrary track-
ing and stabilization manipulation tasks scenarios. |
en |
heal.advisorName |
Κυριακόπουλος, Κώστας |
el |
heal.committeeMemberName |
Κυριακόπουλος, Κώστας |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαδόπουλος, Ευάγγελος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αντωνιάδης, Ιωάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
104 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|