HEAL DSpace

Πειραματική διερεύνηση ροής σε αγωγού υποκρίσιμης κλίσης με τεχνητά στοιχεία βλάστησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κωστίδου, Ελένη el
dc.contributor.author Kostidou, Eleni el
dc.date.accessioned 2015-03-06T09:37:18Z
dc.date.available 2015-03-06T09:37:18Z
dc.date.issued 2015-03-06
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40404
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3702
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων” el
dc.rights Default License
dc.subject Βλάστηση el
dc.subject Ανοικτοί αγωγοί el
dc.subject Υποκρίσιμη κλίση el
dc.subject Τραχύτητα el
dc.subject Ισοδύναμη τραχύτητα άμμου el
dc.subject Συντελεστής τριβών el
dc.subject Βάθος ροής el
dc.subject Πείραμα el
dc.subject Vegetation en
dc.subject Open channel folw el
dc.subject Subcritical slope el
dc.subject Roughness el
dc.subject Manning el
dc.subject Darcy-Weisbach friction factor el
dc.subject Equivalent sand roughness el
dc.subject Experiment el
dc.title Πειραματική διερεύνηση ροής σε αγωγού υποκρίσιμης κλίσης με τεχνητά στοιχεία βλάστησης el
heal.type masterThesis
heal.classification ΥΔΡΑΥΛΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ el
heal.classificationURI http://localhost:8080/healp/data/11/5/9
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-10-14
heal.abstract Η βλάστηση καθορίζει σε σημαντικό βαθμό τις διεργασίες στα ποτάμια συστήματα, βιομηχανικές και υδραυλικές, και επηρεάζει ιδιαίτερα τις αποφάσεις στη διαχειριστική προσπάθεια για την ελαχιστοποίηση των πλημμυρικών φαινομένων. Αντικείμενο της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση των παραμέτρων που συμβάλλουν στην αύξηση του βάθους ροής σε φυτοκαλυμμένους ανοικτούς αγωγούς υποκρίσιμης ροής, μέσω της πειραματικής μελέτης διαφόρων τύπων τεχνητής βλάστησης. Τα πειράματα διεξήχθησαν σε εργαστηριακή συσκευή στο Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Υδραυλικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Στον πυθμένα του ενδιάμεσου τμήματος του αγωγού τοποθετήθηκαν τρεις διαφορετικοί τύποι στοιχείων τραχύτητας, κυλινδρικά στελέχη δύο διαφορετικών υψών (το ένα ήταν βυθισμένο και το άλλο εξείχε της ελεύθερης επιφάνειας), και σφαιρίδια που προσαρτήθηκαν πάνω σε κυλινδρικά στελέχη. Τα στοιχεία τραχύτητας τοποθετήθηκαν σε τρεις εναλλακτικές διατάξεις διαφορετικής πυκνότητας και μελετήθηκαν για έξι διαφορετικές παροχές. Για κάθε πειραματική διάταξη, ελήφθησαν μετρήσεις των βαθών ροής στο μέσον της διατομής με τη χρήση σταθμήμετρου. Στη συνέχεια, μορφώθηκαν τα διαγράμματα που απεικονίζουν το προφίλ της ροής και με τη βοήθεια της θεωρητικής καμπύλης M2 εκτιμήθηκε η τιμή του συντελεστή n Manning. Ο συντελεστής Manning διορθώθηκε από την επίδραση των τοιχωμάτων και προσδιορίστηκε η τιμή του nb. Τέλος, υπολογίστηκε ο αδιάστατος συντελεστής τριβής fb των Darcy – Weisbach και η ισοδύναμη τραχύτητα ks. Τα συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν ότι η τραχύτητα, ο συντελεστής τριβής και η ισοδύναμη τραχύτητα μεταβάλλονται με διαφορετικό τρόπο με τις μεταβολές της παροχής ανάλογα με το αν τα στοιχεία είναι βυθισμένα ή όχι. Τέλος, εξαρτώνται από το ύψος και τη διάμετρο του εμποδίου και την πυκνότητα της διάταξης. el
heal.advisorName Χριστοδούλου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Παπανικολάου, Παναγιώτης el
heal.committeeMemberName Γιακουμάκης, Σπυρίδων el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνειο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 103 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής