dc.contributor.author |
Παπαδημητρίου, Μαργαρίτα-Ελένη
|
el |
dc.contributor.author |
Papadimitriou, Margarita-Eleni
|
el |
dc.date.accessioned |
2015-03-20T08:10:26Z |
|
dc.date.available |
2015-03-20T08:10:26Z |
|
dc.date.issued |
2015-03-20 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40442 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4362 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μέτρα Ασφαλείας |
el |
dc.subject |
Οδικές Σήραγγες |
el |
dc.subject |
Πυρανίχνευση |
el |
dc.subject |
Πύροσβεση |
el |
dc.title |
Αξιολόγηση αναβάθμισης μέτρων ασφάλειας σε οδικές σήραγγες |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Υπόγεια μηχανική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-10-24 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια της υποχρεωτικής διπλωματικής εργασίας του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, ‘’Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων’’, κατά το Ακαδημαϊκό έτος 2013-2014, υπό την επίβλεψη του επίκουρου καθηγητή κ. Μπενάρδου Ανδρέα.
Στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι η αξιολόγηση της αναβάθμισης της ασφαλείας σε υπάρχουσες οδικές σήραγγες στην Ελλάδα, αξιοποιώντας την βέλτιστη οικονομική λύση. Έτσι πιο συγκεκριμένα στο κάθε κεφάλαιο της εργασίας αυτής αναφέρονται τα ακόλουθα:
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια αναφορά στους βασικούς ορισμούς της διαχείρισης του κινδύνου, στην ανάλυση της επικινδυνότητας καθώς και στις μεθοδολογίες αξιολόγησης της επικινδυνότητας που χρησιμοποιήθηκαν, τη μέθοδο ALARP και την ανάλυση κόστους – οφέλους.
Στο δεύτερο κεφάλαιο καταγράφονται ατυχήματα σε διεθνείς οδικούς άξονες και τονίζεται η συμβολή της οικονομικής κατάστασης κάθε χώρας στην αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας. Στη συνέχεια αναλύονται οι ελληνικοί οδικοί άξονες και ατυχήματα, που συνέβησαν στην Εγνατία Οδό.
Στο τρίτο κεφάλαιο παρατίθενται οι παράμετροι που συμβάλλουν στην ασφάλεια των χρηστών μιας οδικής σήραγγας και αναλύονται τα μέτρα ασφαλείας που μπορούν να ληφθούν, κατηγοριοποιώντας τα σε προληπτικά και παρηγορητικά. Τέλος, γίνεται αναφορά σε μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται σε πέντε ευρωπαϊκές χώρες.
Στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφεται αναλυτικά η διαδικασία για την εκτίμηση του κόστους των ατυχημάτων, σε συνδυασμό με την κοστολόγηση των μέτρων ασφαλείας, που λαμβάνονται για την καταπολέμηση τους.
Στο πέμπτο κεφάλαιο, παρατίθεται αριθμητικά η σεναριακή προσέγγιση για την αναβάθμιση των μέτρων ασφαλείας σε μια οδική σήραγγα και γίνεται ανάλυση ευαισθησίας στα βέλτιστα σενάρια.
Στο έκτο κεφάλαιο, αναλύονται τα αποτελέσματα της παραπάνω σεναριακής προσέγγισης και αξιολογούνται με τη μέθοδο ALARP και τον λόγο οφέλους- κόστους, που προκύπτει. |
el |
heal.advisorName |
Μπενάρδος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Δαμίγος, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μπερνάρδος, Ανδρέας |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
126 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|