HEAL DSpace

Συστηματική μελέτη ευστάθειας πλοίου ROPAX μετά από βλάβη

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ρούσσου, Χριστίνα el
dc.contributor.author Roussou, Christina en
dc.date.accessioned 2015-03-20T09:47:16Z
dc.date.available 2015-03-20T09:47:16Z
dc.date.issued 2015-03-20
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40459
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8945
dc.rights Default License
dc.subject Ασφάλεια el
dc.subject Ευστάθεια el
dc.subject Πιθανοθεωρητικό el
dc.subject Βλάβες el
dc.subject Επιβίωση el
dc.subject Stability en
dc.subject Solas el
dc.subject Damages el
dc.subject Probabilistic el
dc.subject Subdivision el
dc.title Συστηματική μελέτη ευστάθειας πλοίου ROPAX μετά από βλάβη el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυπηγική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-11-14
heal.abstract Η ασφάλεια στις θαλάσσιες μεταφορές είναι ένα θέμα το οποίο έχει απασχολήσει έντονα τη ναυτιλιακή κοινότητα στο παρελθόν και συνεχίζει να απασχολεί. Πληθώρα κανονισμών και κανόνων εφαρμόζονται με κύριο μέλημα τη διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής. Η πίεση όμως που ασκείται από την κοινή γνώμη για αύξηση της ασφάλειας, ιδιαίτερα ύστερα από κάποιο ναυτικό ατύχημα, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της τεχνολογίας έχουν οδηγήσει στην επικράτηση της άποψης, ότι πρέπει να θεσμοθετηθούν αυστηρότεροι κανονισμοί. Ο διεθνής ναυτιλιακός οργανισμός (IMO) κινείται προς την κατεύθυνση αυτή διεξάγοντας μελέτες σχετικά με τις πιθανές ελλείψεις των ισχυόντων κανονισμών και τους πρόσθετους περιορισμούς που μπορούν να εφαρμοστούν. Αντικείμενο μελέτης αποτελεί και η υπάρχουσα μέθοδος αξιολόγησης του πόσο ασφαλές είναι ένα πλοίο, η οποία πραγματοποιείται μέσω του πιθανοθεωρητικού μοντέλου SOLAS 2009. Σύμφωνα με το μοντέλο αυτό κάθε πλοίο χαρακτηρίζεται από έναν επιτευχθέντα δείκτη υποδιαίρεσης Α, ο οποίος αντιστοιχεί στην πιθανότητα επιβίωσης του πλοίου σε περίπτωση βλάβης. Το πιθανοθεωρητικό μοντέλο ορίζει ένα κατώτατο όριο του δείκτη Α για το εκάστοτε πλοίο, το οποίο αντιστοιχεί στον απαιτούμενο δείκτη R. Σε περίπτωση που εφαρμοστεί αυστηρότερο πλαίσιο κανονισμών που θα ορίζει υψηλότερο απαιτούμενο δείκτη υποδιαίρεσης R, θα υπάρχουν άμεσες συνέπειες στο σχεδιασμό και στο κόστος κατασκευής και λειτουργίας των πλοίων. Ο προβληματισμός λοιπόν έγκειται στο αν μπορούμε να σχεδιάσουμε πλοία με πολύ υψηλό δείκτη Α και ως εκ τούτου πιο ασφαλή, τα οποία όμως να μην είναι οικονομικά ασύμφορα για τους πλοιοκτήτες. Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα αποτελεί το αντικείμενο μελέτης της παρούσας διπλωματικής. Για την εξυπηρέτηση του σκοπού αυτού, ακολουθήθηκε συγκεκριμένη μεθοδολογία μελέτης του πιθανοθεωρητικού μοντέλου για πλοία Ro-Pax, η οποία συνοψίζεται στα στάδια που ακολουθούν. Στο πρώτο στάδιο της μελέτης, σχεδιάστηκε ένα πλοίο αναφοράς που βασίστηκε σε υπαρκτό πλοίο και πραγματοποιήθηκαν όλα τα απαιτούμενα βήματα για την εφαρμογή του πιθανοθεωρητικού μοντέλου σε αυτό, με τη βοήθεια του προγράμματος NAPA. Στο επόμενο στάδιο της μελέτης στόχος ήταν η δημιουργία σχεδιάσεων τροποποιημένων μόνο ως προς τις δύο κύριες διαστάσεις του πλοίου (πλάτος και κοίλο), με απώτερο σκοπό τη δημιουργία μοντέλων που επιτυγχάνουν υψηλότερο δείκτη Α. Η μελέτη ολοκληρώθηκε με τον υπολογισμό των οικονομικών στοιχείων των 12 εναλλακτικών σχεδιάσεων και τη σύγκριση των συνολικών αποτελεσμάτων ώστε να εκτιμηθεί αν υπάρχει περιθώριο ο κανονισμός να γίνει πιο αυστηρός. Συμπληρωματικά του πιθανοθεωρητικού μοντέλου SOLAS 2009, σε όλα τα παραπάνω στάδια πραγματοποιήθηκαν υπολογισμοί για την πρόταση GOALDS και την πρόταση SLF55. el
heal.advisorName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Σπύρου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Παπανικολάου, Απόστολος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 74 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής