dc.contributor.author |
Προφητηλιώτης, Γεώργιος
|
el |
dc.contributor.author |
Profitiliotis, Georgios
|
en |
dc.date.accessioned |
2015-03-20T10:18:54Z |
|
dc.date.available |
2015-03-20T10:18:54Z |
|
dc.date.issued |
2015-03-20 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40460 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9002 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Εγκεφαλικοί ρυθμοί |
el |
dc.subject |
Φασματική ανάλυση |
el |
dc.subject |
Θεατρικό δρώμενο |
el |
dc.subject |
Κινηματογράφος |
el |
dc.subject |
Ηλεκτροεγκεφαλογραφία |
el |
dc.subject |
Brain rhythms |
en |
dc.subject |
Spectral analysis |
en |
dc.subject |
Drama |
en |
dc.subject |
Cinema |
en |
dc.subject |
Electroencephalography |
en |
dc.title |
Μπορούν οι ερμηνευτικές τέχνες να αλλάξουν τον εγκέφαλό μας; Εξετάζοντας την κινηματογραφική δράση και τη θεατρική δράση μέσα από το ηλεκτροεγκεφαλογράφημα |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Βιοϊατρική μηχανική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-10-27 |
|
heal.abstract |
Η κατανόηση της επίδρασης της τέχνης στον άνθρωπο έχει αποτελέσει πεδίο μελέτης πολλών επιστημών. Η σημαντική ανάπτυξη των νευροεπιστημών και των νευροαπεικονιστικών τεχνικών μπορεί να προσφέρει μία νέα νευροβιολογική μέθοδο προσέγγισης αυτού του θέματος, με σκοπό τη συμπλήρωση των υφιστάμενων θεωριών και συζητήσεων. Αντίθετα με την πληθώρα των ερευνών που αφορούν στην κατανόηση των διαδικασιών που δραστηριοποιούνται κατά την ενασχόληση κάποιου με τις οπτικές τέχνες, η σχέση τής εκτέλεσης της δραματικής τέχνης με την εγκεφαλική δραστηριότητα δεν έχει, ακόμη, διερευνηθεί.
Αντικείμενο της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος (ΗΕΓ) ηρεμίας ενός ατόμου σε δύο συνθήκες: πριν και μετά τη συμμετοχή σε ένα θεατρικό δρώμενο˙ πριν και μετά την παρακολούθηση μιας κινηματογραφικής ταινίας. Καταγράφηκε ηλεκτροεγκεφαλογράφημα ηρεμίας με ανοιχτά και κλειστά μάτια για κάθε εξεταζόμενο, πριν -baseline- και μετά τη συμμετοχή του στην αντίστοιχη μορφή τέχνης της ομάδας του, ακολουθώντας σαφώς ορισμένο πρωτόκολλο. Το ηλεκτροεγκεφαλογράφημα αναλύεται ως προς το φασματικό του περιεχόμενο για τον εντοπισμό πιθανών διαφορών στις καταγραφές μετά τη συνθήκη ενασχόλησης με την εκάστοτε μορφή τέχνης σε σχέση με τις αντίστοιχες baseline καταγραφές.
Τα αποτελέσματά μας δείχνουν διαφορετική επίδραση της συμμετοχής σε ένα θεατρικό δρώμενο στο ανθρώπινο ηλεκτροεγκεφαλογράφημα από εκείνη της παρακολούθησης μιας κινηματογραφικής ταινίας. Η κατανόηση των μηχανισμών που ενεργοποιούνται κατά τη συμμετοχή σε μία θεατρική δράση μπορεί να προεκτείνει και να εξελίξει την προσέγγιση αυτής της μορφής τέχνης από τη σκοπιά της θεραπείας. |
el |
heal.abstract |
Understanding the effects of art on humans has been a field of study of many scientific disciplines. The important advancements in neuroscience and neuroimaging can offer a novel neurobiological approach on this topic in order to complement the existing theories and discussions. Unlike the multitude of research projects regarding the understanding of the processes which become active during one’s involvement with the visual arts, the relation of acting in drama to the human brain activity has yet to be explored.
The scope of this research is to study the human resting-state electroencephalogram (EEG) in two conditions: before and after acting in drama; before and after watching a movie. For every research subject, the resting-state EEG was recorded with eyes open and eyes closed, before -baseline- and after their involvement with the respective art forms of their groups, following a well defined protocol. The recorded EEG spectrum is then analyzed in order to locate any differences between the recordings after the involvement with these art forms and the respective baseline recordings.
The results of this study indicate that acting in drama causes a different impact on the human electroencephalogram from the impact caused by watching a movie. Understanding the mechanisms which become active during one’s involvement with the art of drama may extend and evolve the approach to this art form from a therapeutic point of view. |
en |
heal.advisorName |
Ουζούνογλου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ουζούνογλου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αμδίτης, Άγγελος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ματσόπουλος, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας και Τεχνολογίας Υλικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
70 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|