dc.contributor.author |
Τσουβαλλά, Σάρα-Ελπίδα
|
el |
dc.contributor.author |
Tsouvalla, Sara-Elpida
|
en |
dc.date.accessioned |
2015-03-27T11:55:58Z |
|
dc.date.available |
2015-03-27T11:55:58Z |
|
dc.date.issued |
2015-03-27 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40493 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1042 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ελληνικός κινηματογράφος |
el |
dc.subject |
Τουρισμός |
el |
dc.subject |
Ελληνικό τοπίο |
el |
dc.subject |
Ρόδος |
el |
dc.subject |
Κως |
el |
dc.subject |
Μεταπολεμικός μοντερνισμός |
el |
dc.subject |
Greek cinema |
en |
dc.subject |
Tourism |
en |
dc.subject |
Greek landscape |
en |
dc.subject |
Rhodes |
en |
dc.subject |
Kos |
en |
dc.subject |
Postwar modernism |
en |
dc.title |
Κινηματογραφώντας τον τουριστικό χώρο στο ελληνικό τοπίο: το παράδειγμα της Ρόδου και της Κω στις ελληνικές ταινίες της μεταπολεμικής περιόδου |
el |
dc.title |
Filming tourism space on the greek landscape: the example of Rhodes and Kos in the greek movies of postwar period |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Architecture in motion pictures (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86006416) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-03-13 |
|
heal.abstract |
Αντικείμενο μελέτης της εργασίας αποτελεί η προσέγγιση της τουριστικής φυσιογνωμίας της χώρας τις πρώτες μεταπολεμικές δεκαετίες, μέσα από την προβολή της στον ελληνικό κινηματογράφο. Σε μια ιστορικά κρίσιμη περίοδο για την Ελλάδα, η ραγδαία τουριστική ανάπτυξη αποτέλεσε από τις βασικότερες συνιστώσες του σχεδίου ανασυγκρότησης που στόχευε αφενός στην εισροή συναλλάγματος και αφετέρου στην κατασκευή μιας δυτικότροπης αντίληψης για την έννοια των διακοπών και της διαχείρισης του ελεύθερου χρόνου. Κύριος άξονας υλοποίησης του στόχου αυτού αποτέλεσε η αρχιτεκτονική δημιουργία παράγοντας ένα σημαντικό κτιριακό απόθεμα έργων μεταπολεμικού μοντερνισμού με ενδιαφέροντα στοιχεία ως προς τις συνθήκες υλοποίησης, τα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιήθηκαν, τις μορφές διαβίωσης που περιέβαλλαν αλλά και ως προς την κατάληξη που είχαν. Οι ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, χρησιμοποιούνται ως βασικό ερευνητικό εργαλείο καθώς ανεξάρτητα από το αν έχουν καλλιτεχνική αξία ή όχι, αναμφισβήτητα αποτελούν σημαντικό τεκμήριο της μεταπολεμικής περιόδου. Για την ανάλυση επιλέγεται το παράδειγμα της Δωδεκανήσου, κυρίως της Ρόδου, αλλά και της Κω. Τα συγκεκριμένα νησιά θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον, και θα αποτελέσουν σημαντικό πόλο έλξης του κινηματογράφου, καθώς συνιστούν ιδιαίτερες περιπτώσεις εξέλιξης του αστικού ιστού και θεωρείται ότι μπορούν να αποδώσουν το διεθνές πρόσωπο της Ελλάδας ως χώρο τουρισμού και διακοπών. Στο πλαίσιο της εργασίας διερευνώνται μέσα από τα παραδείγματα, στοιχεία του δομημένου χώρου ο οποίος αποτελεί το σκηνικό στις ταινίες, οι μορφές διαβίωσης που αυτός παράγει, καθώς και στοιχεία που συνδέονται και αλληλοεπιδρούν με το χώρο. |
el |
heal.abstract |
The main purpose of this research is to approach Greece’s touristic outlook as this was taking shape during the first post war decades and the way it was depicted in commercial Greek cinema of that period. During those critical times in modern Greek history, he development of the tourist industry was seen as a major component in the country’s reconstruction plan aiming on the one hand at hard currency inflows and at the formation of Western attitudes on holiday taking and free time management on the other. Architectural creation played a central role in implementing these plans and has as a result provided us with a remarkable heritage of postwar modernist constructions that help us study the various implementation conditions, architectural styles, forms of habitat and living spaces as well as their end of use. Greek period movies, regardless of their artistic or cinematic value, provide us with ample evidence of the postwar scenery and they become research tools for our project. Movies filmed mainly in the island Rhodes and also in Kos have been selected as examples in our analysis. Due to their cosmopolitan character and urban landscape those islands were soon to become favorite settings for Greek films and they were seen as best examples to advertise Greece’s claim as a favorite international holiday destination. In this research we have selected cases that form cinematic background in order to explore the novelty in living conditions as well as other elements that connect and interact with space. |
en |
heal.advisorName |
Παπαϊωάννου, Τάσης |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσιαμπάος, Κώστας |
el |
heal.committeeMemberName |
Λυκογιάννη, Σταυρούλα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
el |
heal.numberOfPages |
106 |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|