dc.contributor.author |
Δημητρακόπουλος, Νίκος
|
el |
dc.contributor.author |
Dimitrakopoulos, Nikolaos
|
en |
dc.date.accessioned |
2015-04-06T07:59:40Z |
|
dc.date.available |
2015-04-06T07:59:40Z |
|
dc.date.issued |
2015-04-06 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40554 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3705 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Pedestianisation |
en |
dc.subject |
Piraeus |
en |
dc.subject |
Bike route |
en |
dc.subject |
Waterfront |
en |
dc.subject |
Πολεοδομία |
el |
dc.subject |
Πεζοδρόμηση |
el |
dc.subject |
Πειραιάς |
el |
dc.subject |
Ποδηλατόδρομος |
el |
dc.subject |
Παράκτιο μέτωπο |
el |
dc.subject |
City planning |
en |
dc.title |
Πρόταση πεζοδρόμησης της Ακτής Θεμιστοκλέους στον Πειραιά |
el |
dc.title |
A project for the pedestrianization of Akti Themistokleous in Piraeus |
en |
heal.type |
masterThesis |
el |
heal.generalDescription |
Εργασία επί της πρότασης πεζοδρόμησης της Ακτής Θεμιστοκλέους με διερεύνηση της εφικτότητας μέσω πολεοδομικών & κυκλοφοριακών παραμέτρων. |
el |
heal.classification |
Πολεοδομία |
el |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
free |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-03-04 |
|
heal.abstract |
It is estimated that investments concerning the city of Piraeus itself and the improvement of its life quality are secondary in terms of political choices as reflected in the current regulatory framework of town planning. The present thesis examines the feasibility of a work that focuses on the above politically underestimated issues: the pedestrianisation of Akti Themistokleous in a total length of 2.7 kilometers, from the Naval Officers’ School up to Freatida Av. in Freatida square.
The idea of a pedestrian road connecting the forementioned areas in Peiraiki, concerns neighborhoods where the dominant use is residence, Public Transport service is below average and the ratio of m2 of green per resident is extremely low for the set European Standards. Under these circumstances the realization of such a project is expected to have positive influence in the area. But also, due to the project’s size and the established uses in the neighboring areas of Zea and Pasalimani Port, as waterfront entertainment zone, it is possible that the pedestrianization will also have a use as a hyper topical pole of entertainment.
The justification of the project’s importance and the feasibility of its contruction are examined through the following issues:
- Correlation with the regulatory framework of spatial and town planning.
- Association with the recent changes in the transport planning in the city.
- Estimation of the transport conditions before and after the project.
- Presentation of international experience in similar projects. |
en |
heal.abstract |
Η πρόταση αφορά την πεζοδρόμηση της Ακτής Θεμιστοκλέους σε ένα μήκος 2,7 χιλιομέτρων από το ύψος της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων μέχρι την πλατεία Φρεαττύδας, μια περιοχή με κυρίαρχη χρήση την κατοικία, χαμηλή κάλυψη από τα Μέσα Μεταφοράς και με πολύ μικρή έκταση ελευθέρων χώρων και αναλογία τετραγωνικών μέτρων πρασίνου ανά κάτοικο για τα παραδεκτά ευρωπαϊκά σταθερότυπα.
Η τεκμηρίωση της αναγκαιότητας του έργου αλλά και της δυνατότητας κατασκευής του προκύπτει μέσα:
- από τα προτεινόμενα για τον Πειραιά από το χωροταξικό πλαίσιο (Ρυθμιστικά 1985 και 2014, Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Πειραιά, κλπ.)
- από τη συσχέτιση του έργου με τις αλλαγές στο μεταφορικό χάρτη του Πειραιά (επέκταση του δικτύου ΜΣΤ, μονοδρομήσεις κεντρικών οδών, έργα στο κεντρικό λιμάνι - monorail)
- από την κυκλοφοριακή εκτίμηση των συνθηκών πριν και μετά την επέμβαση (καταργούμενες θέσεις στάθμευσης, πρόσβαση στον πεζόδρομο, απαιτούμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κλπ.)
- από την πολεοδομική εκτίμηση των συνθηκών (εξυπηρέτηση υφιστάμενων χρήσεων, κοινωνικοοικονομικές διαστάσεις του έργου κλπ.)
- από την εξέταση περιπτώσεων επέμβασης συναφούς χαρακτήρα σε πόλεις του εξωτερικού
Η πεζοδρόμηση μπορεί να ενταχθεί στον ευρύτερο σχεδιασμό ενός συνεχούς δικτύου πρασίνου – ελευθέρων χώρων τόσο περιμετρικά – στην κλίμακα της πόλης του Πειραιά – όσο και ευρύτερα στην κλίμακα του παράκτιου μετώπου αλλά και του οικιστικού συγκροτήματος Αθήνας – Πειραιά μέσα από τους υπάρχοντες ελεύθερους χώρους. Με αυτή τη σχεδιαστική λογική προκύπτει ένα αξονικό δίκτυο ελευθέρων χώρων, το οποίο επιτρέπει τη «διείσδυση» των περιμετρικών ορεινών όγκων της Αττικής (Υμηττού, Πεντέλης, Πάρνηθας και Αιγάλεω) στο αστικό συνεχές μέσω της δημιουργίας πράσινων διαδρόμων. |
el |
heal.advisorName |
Μπελαβίλας, Νίκος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κλαμπατσέα, Ειρήνη |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαστός, Θάνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
el |
heal.numberOfPages |
91 |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|