HEAL DSpace

Από το ναό στο μουσείο: η έκθεση τοιχογραφιών του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πνευματικού, Αναστασία el
dc.contributor.author Pnevmatikou, Anastasia en
dc.date.accessioned 2015-04-27T09:32:17Z
dc.date.available 2015-04-27T09:32:17Z
dc.date.issued 2015-04-27
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40611
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1074
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.subject Βυζαντινή τέχνη el
dc.subject Byzantine art en
dc.subject Τοιχογραφίες el
dc.subject Μεταμόρφωση el
dc.subject Frescoes en
dc.subject Metamorphosis en
dc.subject Andre Malreux en
dc.title Από το ναό στο μουσείο: η έκθεση τοιχογραφιών του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου el
dc.title From the church to the museum: the frescoes' exhibition of the Byzantine and Christian Museum en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Mural painting and decoration (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85088531) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-10-17
heal.abstract Στη συγκεκριμένη διάλεξη γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης των μετασχηματισμών των μουσειακών αντικειμένων, επιχειρώντας παράλληλα μια κριτική αποτίμηση του τρόπου έκθεσης των βυζαντινών δημιουργιών στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο. Σε αυτή την προσπάθεια χρησιμοποιείται ως όχημα το θεωρητικό μοντέλο που ανέπτυξε και παρουσίασε στα γραπτά του ο Αντρέ Μαλρό, και δεν είναι άλλο από το «Φανταστικό Μουσείο». Ο Μαλρό αναπτύσσει τη δομή του φαντασιακού αυτού τόπου, τον οποίο αναλύει μέσα από μια σειρά συλλογισμών, κυρίως μέσω της έννοιας της μεταμόρφωσης, η οποία διατρέχει το έργο του. Είναι ακριβώς η έννοια με την οποία συνδέεται περισσότερο η βυζαντινή τέχνη και για το λόγο αυτό επιλέγεται για την ανάγνωση του βυζαντινού αντικειμένου στο μουσειακό πλαίσιο. Επιπροσθέτως, οι γενικότερες ιδέες του Μαλρό για την τέχνη, το έργο και το μουσείο θα μας βοηθήσουν στην κατανόηση των στόχων της έκθεσης, γεννώντας κι εκείνες με τη σειρά τους μια σειρά προβληματισμών πάνω στο ζήτημα της «ιερότητας» και πώς αυτή συγκροτείται και νοηματοδοτείται στο μουσειακό περιβάλλον. el
heal.abstract This lecture is an attempt to approach the transformations of the sacred object in its path as an exhibition object. Furthermore, it is a critical assessment of the exhibition of the Byzantine creations at the Byzantine and Christian Museum. For this purpose is used a theoretical model which is developed and presented in the writings of Andre Malraux, and is none other than the "Imaginary Museum". Malraux develops the structure of this imaginary place, which he analyzes through a series of considerations, mainly through the concept of transformation, which runs through his work. It is precisely the most associated with Byzantine art meaning, therefore selected for analyzing the Byzantine object in a museum context. In addition, the general ideas of Malraux for art and the museum will help us in understanding the objectives of a particular museum exhibition, producing a number of concerns over the issue of "sanctity" and how it is constituted and understood in the museum environment. en
heal.advisorName Μικράκης, Εμμανουήλ el
heal.committeeMemberName Βουτσινά, Θεοδώρα el
heal.committeeMemberName Νικολάου, Δήμητρα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.academicPublisherID ntua el
heal.numberOfPages 73 el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής