dc.contributor.author | Κοροπούλη, Ελένη | el |
dc.contributor.author | Μελά, Μαρία-Ελένη | el |
dc.contributor.author | Koropouli, Eleni | en |
dc.contributor.author | Mela, Maria-Eleni | el |
dc.date.accessioned | 2015-04-27T13:52:34Z | |
dc.date.available | 2015-04-27T13:52:34Z | |
dc.date.issued | 2015-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40618 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1146 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Δρόμοι του μεταξιού | el |
dc.subject | Silk roads | el |
dc.subject | Εμπόριο | el |
dc.subject | Εμπορικοί κόμβοι | el |
dc.subject | Αυτοκρατορίες | el |
dc.subject | Καραβανσεράι | el |
dc.subject | Ισλάμ | el |
dc.subject | Δαμασκός | el |
dc.subject | Βαγδάτη | el |
dc.subject | Σαμαρκάνδη | el |
dc.subject | Trade | en |
dc.subject | Empires | en |
dc.subject | Caravanserai | en |
dc.subject | Islam | en |
dc.subject | Damascus | en |
dc.subject | Baghdad | en |
dc.subject | Samarkand | en |
dc.title | Εμπόριο και αυτοκρατορικές πόλεις πάνω στο δρόμο του μεταξιού: από τον 8ο έως τον 14ο αι. | el |
dc.title | Trade and imperial capitals on the silk road: 8th - 14th cen. | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture and merchants (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2001001476) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-10-16 | |
heal.abstract | Σ’ αυτή την έρευνα προσεγγίζεται το θέμα της δημιουργίας πόλεων πάνω στον κύριο εμπορικό δρόμο της Ανατολής προς την Δύση, τον Δρόμο του Μεταξιού, στην περίοδο από τον 8ο ως το 15ο αιώνα. Αποδεικνύεται ότι η πόλη και οι εμπορικές ροές συνδέονται σε σχήμα αλληλεξάρτησης όπου ο ένας παράγοντας τροφοδοτεί τον άλλον και το αντίστροφο. Σημαντική προϋπόθεση για τη γέννηση και ακμή των εμπορικών δικτύων υπήρξαν οι ισχυρές κρατικές μηχανές που εξασφάλιζαν την ασφάλεια διακίνησης των προϊόντων και των εμπόρων. Πολλές πόλεις του Δρόμου του Μεταξιού ήταν κόμβοι του εμπορίου που βρίσκονταν πάνω στη ροή και προσήλκυαν πολυτελή αγαθά, τα οποία αγόραζαν οι ίδιες και στη συνέχεια μεταπωλούσαν. Εκτός όμως από τον οικονομικό ρόλο, σημαντική είναι και η πνευματική πλευρά του εμπορίου, αφού με τρόπο ουσιαστικό, συνδιαμόρφωσε τον πολιτισμό των συμμετεχόντων στην εμπορική δραστηριότητα. Ο έλεγχος του υπερτοπικού εμπορίου και η συσσώρευση του πλούτου γινόταν στις αυτοκρατορικές πρωτεύουσες του Δρόμου του Μεταξιού, που έγιναν πολυπολιτισμικοί κόμβοι και προπάντων ο καθρέπτης της ισχύος της κεντρικής εξουσίας Στο τελευταίο κομμάτι της μελέτης, εξετάζονται τρείς αυτοκρατορικές πρωτεύουσες με στόχο τη βαθύτερη κατανόηση της λειτουργίας και προβολής πόλεων σε συνάφεια με τις αντίστοιχες αυτοκρατορίες. Η Δαμασκός, η Βαγδάτη και η Σαμαρκάνδη συνιστούν κρίκους σε μια αλυσίδα πόλεων τις οποίες συνδέει η γεωγραφία, η ιστορική συνέχεια και κυρίως οι εμπορικοί άξονες της εποχής. Μέσα από τη συγκριτική μελέτη της δομής(πολεοδομικής οργάνωσης) αλλά και της εικόνας τους (δημόσια αρχιτεκτονική) προσφέρεται μια εικόνα αντιπροσωπευτική του τρόπου λειτουργίας του μεγάλου εμπορικού δικτύου. | el |
heal.abstract | The subject of this research is the formation of cities on the main trade route between East and West, the Silk Road, from the 8th to the 15th century AD. It is proved that city and trade routes are connected in a scheme of interdependence, in which the sectors feed one another. An important condition for the birth and prosperity of the trade networks have been the powerful state machines, which provided the safety of movement for the traders and their goods. Many cities on the Silk Road were trade centers, located on the flow of luxury goods, which they bought and then they resold. Apart from the economic role, the cultural side of trade was also important, as it shaped the culture of the participants in the commercial activity. The imperial capitals of the Silk Road were the ones that controlled the supralocal trade and the accumulation of wealth. They thus became multicultural centers, and above all the mirror of the power of the central government. In the last part of the research, three imperial capitals are examined, in order to deeply understand the function and enhancement of their image in relation to the respective empires. Damascus, Baghdad and Samarkand are links in a chain of cities that are connected via geography, historical continuity, and especially via commercial axes. Through the comparative study of their structure (urban planning) and their image (public architecture), a representative picture of the large commercial network is formed. | el |
heal.advisorName | Μαρίνου, Γεωργία | el |
heal.committeeMemberName | Κουτσομπός, Λεωνίδας | el |
heal.committeeMemberName | Σερράος, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | el |
heal.numberOfPages | 117 | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: