HEAL DSpace

Ανάλυση χωρικών εννοιών για την ενίσχυση της χωρικής σκέψης στην εκπαίδευση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χάρχαρος, Χρήστος el
dc.contributor.author Charcharos, Christos en
dc.date.accessioned 2015-04-28T09:12:37Z
dc.date.available 2016-04-28T02:00:19Z
dc.date.issued 2015-04-28
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40627
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4728
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” en
dc.rights Default License
dc.subject Θεωρίες Μάθησης el
dc.subject Χωρικές και Γεωχωρικές Έννοιες el
dc.subject Χωρική Γνώση el
dc.subject Κλίμακες του Χώρου el
dc.subject Οντολογίες el
dc.subject Learning Theories en
dc.subject Spatial and Geospatial Concepts el
dc.subject Spatial Knowledge el
dc.subject Scales of Geographic Space el
dc.subject Ontologies el
dc.title Ανάλυση χωρικών εννοιών για την ενίσχυση της χωρικής σκέψης στην εκπαίδευση el
dc.title Spatial concepts analysis for strengthening of the spatial thinking in education en
heal.type masterThesis
heal.classification Γεωπληροφορική el
heal.classification Geoinformatics en
heal.language el
heal.access free el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-11-03
heal.abstract Το θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας αφορά τη δημιουργία μιας οντολογίας χωρικών εννοιών, οι οποίες προέρχονται από το σώμα γνώσης της Επιστήμης της Γεωγραφικής Πληροφορίας και Τεχνολογίας (που αποτελεί ουσιαστικά το σώμα γνώσης που άπτεται της επιστήμης του Τοπογράφου Μηχανικού) καθώς και διαφόρων εκπαιδευτικών ιστοσελίδων, όπως η ιστοσελίδα ScOT στην Αυστραλία και TeachSpatial στην Αμερική. Ειδικότερα, η διπλωματική αυτή θα μελετήσει τις θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί σχετικά με την μάθηση, εστιάζοντας στην θεωρία του Piaget, του Bruner και του Vygotsky, με σκοπό να διαπιστωθεί εάν τα παιδιά της πρωτοβάθμιας κυρίως και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι ικανά να λάβουν και να διαχειριστούν γνώση που σχετίζεται με χωρικές έννοιες. Παράλληλα με την γνωστική ανάπτυξη των παιδιών, θα εξεταστεί και η εξέλιξη της χωρικής τους παιδείας, όπως το προσέγγισε ο Piaget. Η έννοια της «έννοιας» είναι δύσκολο να καθοριστεί καθώς δεν υπάρχουν σαφείς ορισμοί. Γι’ αυτό το λόγο, θα γίνει προσπάθεια αποσαφήνισης του όρου, εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο σχηματίζονται οι έννοιες, τα είδη των εννοιών που υπάρχουν και τις λειτουργίες που επιτελούν. Σημαντικό κομμάτι των εννοιών, αποτελούν οι χωρικές έννοιες. Ωστόσο, για την καλύτερη κατανόηση τους, θα πρέπει να εξεταστεί ο τρόπος με τον οποίο ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται τον χώρο που τον περιβάλλει. Αφού εξετασθεί το περιεχόμενο του σώματος γνώσης και των ιστοσελίδων ως προς την χωρική πληροφορία που περιέχουν, θα δημιουργηθεί μια λίστα χωρικών εννοιών, που κατηγοριοποιεί τις έννοιες ως προς το βαθμό πολυπλοκότητας και η οποία λίστα μέσω του προγράμματος Protégé θα μετατραπεί σε οντολογία. Την παρούσα διπλωματική εργασία, συμπληρώνει το πρακτικό κομμάτι, που αποτελεί αντικείμενο μιας άλλης διπλωματικής εργασίας που θα εκπονηθεί από την συνάδελφο και συμφοιτήτρια Ροσγοβά Μαρία – Ελένη και αντικείμενο της οποίας είναι η δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων προκειμένου η διδασκαλία των χωρικών εννοιών να καταστεί πιο εύκολη. el
heal.abstract The subject of this dissertation concerns the creation of a spatial concepts ontology, which are derived from the body of knowledge of Geographic Information Science and Technology (which is essentially the body of knowledge that relates to the science of Surveying Engineering) and various educational websites, such as the website ScOT in Australia and TeachSpatial in America. In particular, the dissertation will study the theories developed about learning, focusing on the theory of Piaget, Bruner and Vygotsky, in order to ascertain whether the children of primary and secondary education are able to receive and manage knowledge associated with spatial concepts. Along with the cognitive development of children, the evolution of spatial thinking and literacy of children (as approached by Piaget) will be examined. The concept of "concept" is difficult to determine as there are no clear definitions. For this reason, the dissertation will attempt to clarify this term, examining the way in which concepts are formed, the kinds of concepts that exist and their functions. An important part of the concepts are spatial concepts. However, for better understanding, we must examine the way in which people perceives the space surrounding them. After the content of both the body of knowledge and the educational websites were analyzed regarding the spatial information that they contain, a list of spatial concepts will be created. The list will categorizes the concepts based on the degree of complexity and through the Protégé program, will become an ontology. As ontology considered a form of organization, standardization and documentation of knowledge. The practical part will complete this dissertation, which part is the subject of another dissertation and will focus principally on creating educational scenarios, so the teaching of spatial concepts become easier. en
heal.advisorName Κάβουρας, Μαρίνος el
heal.committeeMemberName Κόκλα, Μαργαρίτα el
heal.committeeMemberName Νάκος, Βύρωνας el
heal.committeeMemberName Nakos, Birwnas el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας, Εργαστήριο Χαρτογραφίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 197 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής