dc.contributor.author |
Χάρχαρος, Χρήστος
|
el |
dc.contributor.author |
Charcharos, Christos
|
en |
dc.date.accessioned |
2015-04-28T09:12:37Z |
|
dc.date.available |
2016-04-28T02:00:19Z |
|
dc.date.issued |
2015-04-28 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40627 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4728 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” |
en |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Θεωρίες Μάθησης |
el |
dc.subject |
Χωρικές και Γεωχωρικές Έννοιες |
el |
dc.subject |
Χωρική Γνώση |
el |
dc.subject |
Κλίμακες του Χώρου |
el |
dc.subject |
Οντολογίες |
el |
dc.subject |
Learning Theories |
en |
dc.subject |
Spatial and Geospatial Concepts |
el |
dc.subject |
Spatial Knowledge |
el |
dc.subject |
Scales of Geographic Space |
el |
dc.subject |
Ontologies |
el |
dc.title |
Ανάλυση χωρικών εννοιών για την ενίσχυση της χωρικής σκέψης στην εκπαίδευση |
el |
dc.title |
Spatial concepts analysis for strengthening of the spatial thinking in education |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Γεωπληροφορική |
el |
heal.classification |
Geoinformatics |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-11-03 |
|
heal.abstract |
Το θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας αφορά τη δημιουργία μιας οντολογίας χωρικών εννοιών, οι οποίες προέρχονται από το σώμα γνώσης της Επιστήμης της Γεωγραφικής Πληροφορίας και Τεχνολογίας (που αποτελεί ουσιαστικά το σώμα γνώσης που άπτεται της επιστήμης του Τοπογράφου Μηχανικού) καθώς και διαφόρων εκπαιδευτικών ιστοσελίδων, όπως η ιστοσελίδα ScOT στην Αυστραλία και TeachSpatial στην Αμερική.
Ειδικότερα, η διπλωματική αυτή θα μελετήσει τις θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί σχετικά με την μάθηση, εστιάζοντας στην θεωρία του Piaget, του Bruner και του Vygotsky, με σκοπό να διαπιστωθεί εάν τα παιδιά της πρωτοβάθμιας κυρίως και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι ικανά να λάβουν και να διαχειριστούν γνώση που σχετίζεται με χωρικές έννοιες. Παράλληλα με την γνωστική ανάπτυξη των παιδιών, θα εξεταστεί και η εξέλιξη της χωρικής τους παιδείας, όπως το προσέγγισε ο Piaget.
Η έννοια της «έννοιας» είναι δύσκολο να καθοριστεί καθώς δεν υπάρχουν σαφείς ορισμοί. Γι’ αυτό το λόγο, θα γίνει προσπάθεια αποσαφήνισης του όρου, εξετάζοντας τον τρόπο με τον οποίο σχηματίζονται οι έννοιες, τα είδη των εννοιών που υπάρχουν και τις λειτουργίες που επιτελούν. Σημαντικό κομμάτι των εννοιών, αποτελούν οι χωρικές έννοιες. Ωστόσο, για την καλύτερη κατανόηση τους, θα πρέπει να εξεταστεί ο τρόπος με τον οποίο ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται τον χώρο που τον περιβάλλει.
Αφού εξετασθεί το περιεχόμενο του σώματος γνώσης και των ιστοσελίδων ως προς την χωρική πληροφορία που περιέχουν, θα δημιουργηθεί μια λίστα χωρικών εννοιών, που κατηγοριοποιεί τις έννοιες ως προς το βαθμό πολυπλοκότητας και η οποία λίστα μέσω του προγράμματος Protégé θα μετατραπεί σε οντολογία.
Την παρούσα διπλωματική εργασία, συμπληρώνει το πρακτικό κομμάτι, που αποτελεί αντικείμενο μιας άλλης διπλωματικής εργασίας που θα εκπονηθεί από την συνάδελφο και συμφοιτήτρια Ροσγοβά Μαρία – Ελένη και αντικείμενο της οποίας είναι η δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων προκειμένου η διδασκαλία των χωρικών εννοιών να καταστεί πιο εύκολη. |
el |
heal.abstract |
The subject of this dissertation concerns the creation of a spatial concepts ontology, which are derived from the body of knowledge of Geographic Information Science and Technology (which is essentially the body of knowledge that relates to the science of Surveying Engineering) and various educational websites, such as the website ScOT in Australia and TeachSpatial in America.
In particular, the dissertation will study the theories developed about learning, focusing on the theory of Piaget, Bruner and Vygotsky, in order to ascertain whether the children of primary and secondary education are able to receive and manage knowledge associated with spatial concepts. Along with the cognitive development of children, the evolution of spatial thinking and literacy of children (as approached by Piaget) will be examined.
The concept of "concept" is difficult to determine as there are no clear definitions. For this reason, the dissertation will attempt to clarify this term, examining the way in which concepts are formed, the kinds of concepts that exist and their functions. An important part of the concepts are spatial concepts. However, for better understanding, we must examine the way in which people perceives the space surrounding them.
After the content of both the body of knowledge and the educational websites were analyzed regarding the spatial information that they contain, a list of spatial concepts will be created. The list will categorizes the concepts based on the degree of complexity and through the Protégé program, will become an ontology. As ontology considered a form of organization, standardization and documentation of knowledge.
The practical part will complete this dissertation, which part is the subject of another dissertation and will focus principally on creating educational scenarios, so the teaching of spatial concepts become easier. |
en |
heal.advisorName |
Κάβουρας, Μαρίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κόκλα, Μαργαρίτα |
el |
heal.committeeMemberName |
Νάκος, Βύρωνας |
el |
heal.committeeMemberName |
Nakos, Birwnas |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας, Εργαστήριο Χαρτογραφίας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
197 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|