HEAL DSpace

Βαθμονόμηση κυκλοφοριακών μοντέλων προσομοίωσης με τη χρήση του αλγορίθμου SPSA

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μάρκου, Ιουλία en
dc.contributor.author Markou, Ioulia el
dc.date.accessioned 2015-04-28T09:13:34Z
dc.date.available 2015-04-28T09:13:34Z
dc.date.issued 2015-04-28
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40629
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4054
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Προσομοίωση el
dc.subject Βαθμονόμηση el
dc.subject Μοντέλο el
dc.subject Αλγόριθμος el
dc.subject Simulation en
dc.subject SPSA el
dc.subject Calibration en
dc.subject Model en
dc.subject Traffic en
dc.title Βαθμονόμηση κυκλοφοριακών μοντέλων προσομοίωσης με τη χρήση του αλγορίθμου SPSA el
dc.title Calibration of Traffic Simulation Models using SPSA en
heal.type masterThesis
heal.classification Κυκλοφοριακά μοντέλα προσομοίωσης el
heal.classification Traffic Simulation Models en
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-11
heal.abstract Traffic simulation models, with the default parameter values, are not suitable for all studies. The characteristics of the network, the drivers behavior etc. are constantly changing. Each model represents this diversity through its parameters. When the basic format of the model is known, and there is enough data available, calibration is the procedure that aims at estimating the parameters that will lead to results, as close as possible to the observed ones in the field. The calibration is a crucial step for the successful application of traffic simulation models in transportation planning and real traffic management. In this thesis, the calibration methodology using the algorithm Simultaneous Perturbation Stochastic Approximation (SPSA) is studied. The behavior of the algorithm is analyzed through various applications. Several particular behaviors are identified for which solutions are suggested. The algorithm was prepared to apply even in a quite demanding calibration workload, that of the expressway network of Singapore using the DymaMIT. Results indicate that SPSA successfully manages to reach the optimal solution, however with different speed and efficiency each time. The parameter values were proved to be very important, especially the parameters a, alpha and c. Mismatches could even lead to the final failure of the algorithm’s convergence to the optimal solution. en
heal.advisorName Αντωνίου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 134 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα