dc.contributor.author | Καραμπίνη, Ζωή | el |
dc.contributor.author | Karampini, Zoi | en |
dc.date.accessioned | 2015-04-30T06:09:31Z | |
dc.date.available | 2015-04-30T06:09:31Z | |
dc.date.issued | 2015-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40672 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5116 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σχολεία | el |
dc.subject | Γειτονιές | el |
dc.subject | Εξάρχεια | el |
dc.subject | Κοινωνικός πυκνωτής | el |
dc.subject | Schools | en |
dc.subject | Neighborhoods | en |
dc.subject | Exarchia | en |
dc.subject | Social condenser | en |
dc.title | Σχολείο και Γειτονιά. Τα Δημοτικά Σχολεία της γειτονιάς των Εξαρχείων. Κοινωνικός εξοπλισμός και κοινωνικός πυκνωτής; | el |
dc.title | School and neighborhood. The elementary schools of the neighborhood of Exarchia. Social equipment and social condenser? | en |
heal.type | masterThesis | el |
heal.classification | Πολεοδομία-Χωροταξία | el |
heal.language | el | el |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-02 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει τη συνάντηση της σφαίρας του σχολικού περιβάλλοντος με το κοινωνικό περιβάλλον της γειτονιάς, λαμβάνοντας υπόψη τις σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές διεργασίες που συγκροτούν το περίγραμμα και το περιεχόμενο της ενότητας του σχολείου και της ενότητας της γειτονιάς. Ο βασικός προβληματισμός έγκειται στους τρόπους με τους οποίους το σχολείο συμβάλλει στην πυκνότητα και ποικιλία των τοπικών σχέσεων. Όπως αποδεικνύεται, η οργανωτική δυναμική του δημόσιου σχολείου, το «άνοιγμα» του σχολείου στη γειτονιά και η διατήρησή του ως κοινωνικός πυκνωτής της γειτονιάς αποτελούν τρεις πτυχές του ίδιου ζητήματος: της συνεκτικής αλληλεπίδρασης του σχολείου με την κοινωνία. Για τη διερεύνηση της επέκτασης των ορίων του σχολικού περιβάλλοντος στη γειτονιά, ως κομβική πτυχή μια τέτοιας αλληλεπίδρασης, η εργασία εστιάζει στη γειτονιά των Εξαρχείων και στα τρία δημοτικά σχολεία της περιοχής. Η μεθοδολογική προσέγγιση της έρευνας στηρίζεται στη συγκριτική μελέτη της διάδρασης των δημοτικών σχολείων που εντάσσονται στην περιοχή με τα «τοπικά δεδομένα» των Εξαρχείων. Όπως αποδεικνύεται, το όραμα του «ανοιχτού σχολείου στην κοινωνία» αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα που απαιτεί πολλαπλές αναθεωρήσεις και συγκρούσεις με τους κυρίαρχους μηχανισμούς κοινωνικής αναπαραγωγής. Ωστόσο, η ανοιχτότητα του σχολείου στην κοινωνία μπορεί να ιδωθεί ως κανάλι, το οποίο εκκινεί παράλληλους μηχανισμούς και διαδικασίες υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου, ενδυνάμωσης των τοπικών δεσμών και συγκρότησης μορφών κοινωνικής αλληλεγγύης. | el |
heal.abstract | This paper attempts to explore 'the meeting' between the sphere of the school environment and the social environment of the neighborhood, taking into account the modern socioeconomic processes that make up the outline and content of the unit of school and the unity of neighborhood. The main concern lies in the which way the school contributes to the density and variety of local relationships. As it turns out, the organizational dynamics of the public school, the 'opening' of the school in the neighborhood and its maintenance as a social condenser of the neighborhood are three aspects of the same issue: the coherent interaction of school with society.. To explore the extension of the boundaries of the school environment in the neighborhood, the paper focuses on the neighborhood of Exarchia and the three elementary schools in this region. The methodological approach of the research is based on a comparative study of the interaction of elementary schools that fall under the 'local data' of Exarchia. As it turns out, the vision of the 'open school in society' is a difficult task requiring multiple revisions and clashes with the dominant social reproduction mechanisms. However, the openness of the school in society can be seen as a channel, which starts parallel mechanisms and procedures for public school advocacy, empowerment of local bonds and establishing forms of social solidarity. | en |
heal.advisorName | Μαντουβάλου, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Μαυρίδου, Μαρία | el |
heal.committeeMemberName | Μίχα, Ειρήνη | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | el |
heal.numberOfPages | 233 | el |
heal.fullTextAvailability | true |
The following license files are associated with this item: