dc.contributor.author | Ζαβιτσάνου, Ιόλη | el |
dc.contributor.author | Zavitsanou, Ioli | en |
dc.date.accessioned | 2015-04-30T06:55:06Z | |
dc.date.available | 2015-04-30T06:55:06Z | |
dc.date.issued | 2015-04-30 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40673 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3643 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) " Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός (Κατ. Α)" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Subject | en |
dc.subject | Συμβάν | el |
dc.subject | Υποκείμενο | el |
dc.subject | Αλήθεια | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Badiou | en |
dc.subject | Architecture | en |
dc.subject | Truth | en |
dc.subject | Event | en |
dc.title | Από τα συμβάντα του λόγου στην εγκύκλιο γνώση | el |
heal.type | masterThesis | el |
heal.secondaryTitle | Από τον Raymond Roussel στον Le Corbusier | el |
heal.classification | Θεωρία της Αρχιτεκτονικής | el |
heal.language | el | el |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-12-19 | |
heal.abstract | This thesis aims to investigate the ratio of interwar modernistic speech, especially that of Le Corbusier through the manifesto Toward an Architecture. The investigation is carried out through the parallel reading with the literary work Impressions d’ Afrique of Raymond Roussel and by using as a theoretical tool the philosophical theory of Alain Badiou for the event and truth. Considering that the text of Roussel can serve as an example illustration of the route of truth, it is used as a deduction method for the study of the stages of truth path in Le Corbusier’ s, work claiming the total power of truth implies the disaster the third name of Evil, as defined by Alain Badiou. Every step in building up the sheer truth is detected initially in the text of Roussel and then in Le Corbusier’ s text, which means the event, the subjective formulation and the generic truth. So three dipoles, which are based on Badiou theory are applied on the texts. Analyzing one pole, you are given a description of the other, while deepening into their differences allows detection of the point at which Toward an Architecture embodies the criterion of disaster. Concluding, the thesis attempts to display an identification tool of evil, to give an outlining deduction of mental instruments for figuring out the signs and features of Evil as they were shaped by parallel reading of the two texts. Thus, these conclusions can be generalized. | en |
heal.abstract | Η εργασία αυτή στοχεύει στη διερεύνηση του λόγου του μεσοπολεμικού μοντερνισμού, και κυρίως εκείνου του Le Corbusier, μέσω του μανιφέστου Για μια Αρχιτεκτονική. Η διερεύνηση αυτή πραγματοποιείται μέσα από την παράλληλη ανάγνωση με το λογοτεχνικό έργο Impressions d’ Afrique του Raymond Roussel και με θεωρητικό εργαλείο τη φιλοσοφική θεωρία του Alain Badiou για το συμβάν και την αλήθεια. Θεωρώντας πως το κείμενο του Roussel μπορεί να λειτουργήσει ως παράδειγμα απεικόνισης μιας διαδρομής αλήθειας, χρησιμοποιείται ως η μέθοδος αφαίρεσης για τη μελέτη των σταδίων της διαδρομής αλήθειας στο έργο του Le Corbusier· έργο που διεκδικώντας την απολυτοποίηση της αλήθειας, συνεπάγεται την καταστροφή της ή τον όλεθρο, το τρίτο όνομα του Κακού, όπως αυτό ορίζεται από τον Alain Badiou. Το κάθε στάδιο στην κατασκευής μιας αλήθειας: η συμβαντική έλευση, η υποκειμενική μορφοποίηση και η γενολογική αλήθεια, εντοπίζεται αρχικά στο κείμενο του Roussel και έπειτα στο κείμενο του Le Corbusier. Διαμορφώνονται έτσι τρία δίπολα, που συστήνονται με βάση τη θεωρία του Badiou, τα οποία εφαρμόζονται πάνω στα κείμενα. Η ανάλυση του ενός πόλου παρέχει και την περιγραφή του άλλου, ενώ η εμβάθυνση στις διαφορές τους επιτρέπει τον εντοπισμό του σημείου στο οποίο το Για μια Αρχιτεκτονική ενσωματώνει το κριτήριο του ολέθρου. Στα συμπεράσματα της εργασίας επιχειρείται η απεικόνιση ενός εργαλείου αναγνώρισης του Κακού, μια διαγραμματική απεικόνιση από εννοιολογικά εργαλεία αναγνώρισης των ιχνών και χαρακτηριστικών του Κακού, που διαμορφώθηκαν μέσω της παράλληλης ανάγνωσης των κειμένων και δύνανται να γενικευθούν. | el |
heal.sponsor | Η ολοκλήρωση της εργασίας αυτής έγινε στο πλαίσιο της υλοποίησης του μεταπτυχιακού προγράμματος, το οποίο συγχρηματοδοτήθηκε μέσω της Πράξης «Πρόγραμμα χορήγησης υποτροφιών ΙΚΥ με διαδικασία εξατομικευμένης αξιολόγησης ακαδ. έτους 2012-2013» από πόρους του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ) και του ΕΣΠΑ (2007-2013). | el |
heal.advisorName | Παρμενίδης, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Τουρνικιώτης, Παναγιώτης | el |
heal.committeeMemberName | Ράπτη, Παναγιώτα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | el |
heal.numberOfPages | 178 | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: