HEAL DSpace

Απροσδιοριστία και υπέρβαση: δημιουργικές παρεκκλίσεις της μορφής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ψαρρά, Μικαέλα el
dc.contributor.author Psarra, Mikaela en
dc.date.accessioned 2015-04-30T11:57:07Z
dc.date.available 2015-04-30T11:57:07Z
dc.date.issued 2015-04-30
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40685
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1416
dc.rights Default License
dc.subject Τέχνη el
dc.subject Μουσική el
dc.subject Ξενάκης Ιάννης el
dc.subject Απροσδιοριστία el
dc.subject Αrt en
dc.subject Jackson Pollock en
dc.subject Μusic en
dc.subject Indeterminacy en
dc.title Απροσδιοριστία και υπέρβαση: δημιουργικές παρεκκλίσεις της μορφής el
dc.title Indeterminacy and exorbitance: creative derogations of form en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Shapes (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2002009920) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-03-09
heal.abstract Όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με ένα έργο τέχνης, ερχόμαστε πρωτογενώς αντιμέτωποι με τη μορφή αυτού, δηλαδή τη φυσιογνωμία και τα γενικότερα εξωτερικά χαρακτηριστικά που το συνοδεύουν. Ο τρόπος και η μέθοδος σχηματισμού μίας μορφής σχετίζεται με τη δομή της και την σύνδεσή της με την αιτία που την δημιουργεί, δηλαδή την αιτιότητά της. Η γένεση της μορφής, αποτελεί έκφραση εσωτερικής και εξωτερικής αναγκαιότητας. Η καλλιτεχνική παραγωγή διαχρονικά, καθιστά κυρίαρχο τον μορφικό χώρο και δίνει λύσεις που διατρέχουν ολόκληρο το φάσμα τάξης και αταξίας. Στην εργασία αναλύονται τρεις τρόποι 'ελέγχου' της μορφής, (1)μέσω της τύχης, όπως την επικαλέστηκαν ευρωπαϊκά ρεύματα και καλλιτέχνες του 20ου αιώνα (2)μέσω του αυτοσχεδιαστικού τρόπου δράσης στη ζωγραφική του Πόλοκ και τέλος (3)μέσω του μουσικού έργου του Ιάννη Ξενάκη όταν ο ίδιος εισάγει την χρήση των πιθανοτήτων στη μουσική. Ο δημιουργός, όπως περιγράφεται, δημιουργεί τον βασικό μηχανισμό και 'ενθαρρύνει' ή αλλιώς δημιουργεί το πλαίσιο και τις συνθήκες ώστε το έργο να υπάρξει με κατεύθυνση λιγότερο ή περισσότερο προσδιορισμένη και άρα μορφή λιγότερο ή περισσότερο απρόβλεπτη. Η μορφή στις περιπτώσεις αυτές, ταλαντεύθηκε μεταξύ της πλήρους αιτιότητας και της 'αταξίας' της τυχαιότητας, σε αντιστοιχία με την διαβάθμιση του ελέγχου και των επιτρεπτών ορίων. el
heal.abstract Dealing with a work of art, is primarily a way to tackle with its form, its external features and its general character and idea. The whole process of form creation is associated with its structure and its relation to the cause that leads to its birth, its causality. The creation of a form, suggests an expression of an internal as well as an external necessity. The artistic production over time, makes dominant the role of the morphic field and provides solutions throughout the range of order and disorder. This paper analyzes three different ways of controlling a form (1) through chance, based on the practices of European trends and artists of the 20th century, (2) through the improvisational action painting of Pollock and eventually (3) through the musical work of Iannis Xenakis, when he introduces the use of probability in music. The artist, as described, sets the basic system and encourages the work to be formed independently, or otherwise creates the framework and the special conditions for the project to be more or less directed by them and thus leads to a form more or less predictable. In this case, form swings between full causality and the disorder of indeterminacy, in correspondence with the spectrum of control and the permitted limits. en
heal.advisorName Τουρνικιώτης, Παναγιώτης el
heal.committeeMemberName Βασιλάτος, Παναγιώτης el
heal.committeeMemberName Λάββα, Σταυρούλα (Ρίβα) el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.academicPublisherID ntua el
heal.numberOfPages 139 el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής