dc.contributor.author | Σκευάκη, Ελένη Μαρία | el |
dc.contributor.author | Skevaki, Eleni Maria | en |
dc.date.accessioned | 2015-05-05T08:16:50Z | |
dc.date.available | 2015-05-05T08:16:50Z | |
dc.date.issued | 2015-05-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40698 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1419 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αλγόριθμοι | el |
dc.subject | Αλφάβητο | el |
dc.subject | Αποτυπώματα | el |
dc.subject | Alphabets | el |
dc.subject | Algorithms | el |
dc.subject | Imprints | en |
dc.title | Για μια μη-τυπική αρχιτεκτονική: από το βιομηχανικό στο αλγοριθμικό αποτύπωμα | el |
dc.title | Towards a non-standard architecture: from the mechanical to the algorithmic imprint | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture--Technological innovations (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2008117607) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-03-11 | |
heal.abstract | Στόχος της εργασίας είναι να “σκεφτεί” γύρω από ένα ορισμό για το αρχιτεκτονικό αντικείμενο του σήμερα καθώς και να αναλύσει εργαλεία, ιδέες ή πρακτικές που σχετίζονται με την παραγωγή του. Ποια η θέση των παραλλαγών στην αρχιτεκτονική παραγωγή όταν αυτή συμβαίνει με το χέρι, με τη μηχανή, με τον υπολογιστή; Υπάρχει άραγε κάποια σύνδεση ανάμεσα στις παραλλαγές που παράγει κανείς με το χέρι ακολουθώντας εκφράσεις που αναφέρονται σε αλφαβητικούς κανόνες – για παράδειγμα όταν ο τεχνίτης συναρμολoγεί μια καρέκλα ακολουθώντας μια σειρά βημάτων και αυτές που παράγονται ψηφιακά ακολουθώντας το συντακτικό κάποιου αλγορίθμου; Υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στην αλφάβητο και τον αλγόριθμο; Ένα βιομηχανικό αποτύπωμα αποκτά υπόσταση απ' τη στιγμή που ένα καλούπι, ένα εκμαγείο, μια μήτρα τίθεται σε εφαρμογή. Μπορεί ένας αλγόριθμος να λειτουργήσει με τον ίδιο τρόπο, αφήνοντας ένα αποτύπωμα στα αντικείμενα τα οποία προέρχονται από αυτόν; Η κατανόηση του αντικειμένου ως σχεδιαστική τακτική υπερβαίνει τη μοναδικότητά του, δημιουργώντας την προϋπόθεση για ένα πλήθος από παρόμοια αλλά διαφορετικά μεταξύ τους αποτελέσματα. Πλαισιωμένοι από τα έργα της έκθεσης “Μη-τυπικές αρχιτεκτονικές” (Architectures non standard, Παρίσι 2003-4), θα επιχειρήσουμε να ερευνήσουμε τους τρόπους με το οποίους το σύγχρονο αρχιτεκτονικό αντικείμενο ανα-παράγεται. | el |
heal.abstract | The aim of this paper is to give a definition for the architectural object of today and analyze the current tools, concepts and ideas which are involved in its production. How is this object defined? Which are its characteristics? Is identical reproductibility of mechanical age obsolete? How has variation been part of architectural production in the age of hand-making, mechanical-making and digital-making? Is there a parallel between hand-produced variation following alphabetic ruled-based generative notations and digitally-produced variations following algorithmic notations? Is there a parallel between the alphabet and the algorithm as Mario Carpo would have wanted it?What are the advantages of a nonstandard series? What is typology? What is the difference between a typological and a populationist approach? What is difference? What is a multiplicity? How does one produce multiplicity? Which are the current processes which produce form? What's the relation between design and production? What does “new” mean? Does a “new” object require “new” technology? | en |
heal.advisorName | Τουρνικιώτης, Παναγιώτης | el |
heal.committeeMemberName | Λάββα, Σταυρούλα (Ρίβα) | el |
heal.committeeMemberName | Παρμενίδης, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | el |
heal.numberOfPages | 97 | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: