dc.contributor.author | Φιλήμων, Δημήτριος | el |
dc.contributor.author | Filimon, Dimitrios | en |
dc.date.accessioned | 2015-05-06T10:47:37Z | |
dc.date.available | 2015-05-06T10:47:37Z | |
dc.date.issued | 2015-05-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40716 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9197 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αριθμός κετανίου | el |
dc.subject | Ποιότητα ανάφλεξης | el |
dc.subject | Ναυτιλιακά καύσιμα | el |
dc.subject | Ναυτιλιακά gasoil | el |
dc.subject | Ιδιότητες ροής σε χαμηλές θερμοκρασίες | el |
dc.subject | Περιεκτικότητα σε θείο | el |
dc.subject | Υστέρηση ανάφλεξης | el |
dc.subject | Αρωματικότητα | el |
dc.subject | Περιεκτικότητα σε αρωματικά | el |
dc.subject | Ναυτιλιακά diesel | el |
dc.subject | Cetane number | en |
dc.subject | Ignition quality | en |
dc.subject | Marine fuels | en |
dc.subject | Marine gas oil | en |
dc.subject | Marine diesel oil | en |
dc.subject | Cold flow properties | en |
dc.subject | Sulfur content | en |
dc.subject | Ignition delay | en |
dc.subject | Aromatic content | en |
dc.subject | Fuel ignition tester | en |
dc.title | Συσχέτιση Ποιότητας Ανάφλεξης και Σύστασης Ναυτιλιακών Gasoil | el |
dc.title | Correlation of Ignition Quality and Composition of Marine Gas Oils | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Τεχνολογία καυσίμων | el |
heal.classification | Τεχνολογία πετρελαίου | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-03 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωµατική εργασία µελετήθηκε η συσχέτιση µεταξύ της ποιότητας ανάφλεξης και της σύστασης των ναυτιλιακών Gasoil, καθώς και η περιεκτικότητα τους σε θείο και η συµπεριφορά τους σε χαµηλές θερµοκρασίες. Στο θεωρητικό µέρος αρχικά περιγράφονται τα είδη ναυτιλιακών καυσίµων, καθώς και οι κατηγορίες των αποσταγµάτων σύµφωνα µε το πρότυπο ISO-8217 του 2012 για τις προδιαγραφές των ναυτιλιακών καυσίµων. Ακολουθεί η παρουσίαση των κυρίων ιδιοτήτων των Diesel και στη συνέχεια παρατίθενται αναλυτικότερα οι προδιαγραφές για τα ναυτιλιακά αποστάγµατα. Τέλος, εξετάζονται οι εξελίξεις που αφορούν τον περιορισµό των εκποµπών οξειδίων του θείου στη ναυτιλία και τα όρια που έχουν τεθεί από τον ∆ιεθνή Οργανισµό Ναυσιπλοΐας (IMO), την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Συµβούλιο Αέριων Πόρων της πολιτείας της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ (CARB). Η πειραµατική διαδικασία περιλάµβανε την εξέταση δεκαεπτά δειγµάτων ναυτιλιακού Gasoil και έξι µιγµάτων που δηµιουργήθηκαν από ανάµιξη τριών δειγµάτων σε τρεις αναλογίες. Για τα δείγµατα αυτά µετρήθηκαν η πυκνότητα, το κινηµατικό ιξώδες, ο αριθµός κετανίου, η περιεκτικότητα σε θείο, οι ιδιότητες ροής σε χαµηλές θερµοκρασίες και η περιεκτικότητα σε αρωµατικούς υδρογονάνθρακες, σχηµατίστηκε η καµπύλη απόσταξης, ενώ υπολογίστηκαν ο δείκτης κετανίου και ο δείκτης αρωµατικότητας. ∆ιαπιστώνεται πως τα έντεκα από τα δεκαεπτά δείγµατα ικανοποιούν τα ισχύοντα όρια περιεκτικότητας σε θείο στις ελεγχόµενες περιοχές ενώ από τη συµπεριφορά των δειγµάτων σε χαµηλές θερµοκρασίες προκύπτει πως απαιτείται θέρµανση σε ψυχρά κλίµατα. Το σηµείο ροής µετρήθηκε πολύ χαµηλότερο από τις άλλες ιδιότητες ροής σε χαµηλές θερµοκρασίες, κάτι που πιθανότατα οφείλεται σε χρήση προσθέτων. Η ποιότητα ανάφλεξης που µετρήθηκε µε τον αριθµό κετανίου µπορεί να προσεγγιστεί τόσο µε τον υπολογισµό του δείκτη κετανίου (µε τη µέθοδο ASTM D 976 και µε τη µέθοδο ISO 4264) όσο και µε το δείκτη αρωµατικότητας, παρόλο που ο συγκεκριµένος δείκτης αναφέρεται σε υπολειµµατικά καύσιµα. Αποδεικνύεται ότι η περιεκτικότητα του καυσίµου σε αρωµατικούς υδρογονάνθρακες σχετίζεται άµεσα και µε γραµµικό τρόπο µε την ποιότητα ανάφλεξης. Η πυκνότητα, που σχετίζεται µε την περιεκτικότητα ενός δείγµατος σε αρωµατικά, αποτελεί δείκτη της ποιότητας ανάφλεξης του καυσίµου, ενώ από το κινηµατικό ιξώδες δε µπορούν να προκύψουν άµεσα ανάλογα συµπεράσµατα. | el |
heal.abstract | The present Diploma Thesis studies the correlation between the ignition quality and the composition of marine gasoil fuels, as well as their sulfur content and cold flow properties. The theoretical part begins with a description of the types of marine fuels and of the categories of distillate fuels according to ISO-8217:2012 marine fuels specifications. Then, the main properties of diesel are presented, followed by a more detailed description of the specifications for marine distillate fuels. Finally, the latest decisions regarding the restriction of sulfur oxides (SOx) emissions from shipping are examined, as well as the limits set by the International Maritime Organization (IMO), the European Union and the California Air Resources Board (CARB). In the experimental part 17 samples of marine gasoil and 6 blends created from 3 samples in different proportions were examined. The density, the kinematic viscosity, the cetane number, the sulfur content, the cold flow properties, the aromatic hydrocarbon content, the distillation curve, the cetane index and the aromaticity index of these samples were measured or calculated. The sulfur content of 11 of the 17 samples satisfies the limits of the controlled areas, while the cold flow properties of the samples indicate that heating of these fuels in cold climates is required. Pour point measurements are far below cloud point and CFPP, which is most likely the result of additives’ usage. The ignition quality, which is measured with the cetane number, can be estimated both by the cetane index (using methods ASTM D 976 and ISO 4264) and by the aromaticity index, although the specific index was developed for residual fuels. Aromatic content shows direct and linear correlation with the ignition quality. The density of the sample, which is connected with the aromatic content of it, is an indicator of the ignition quality. There is no apparent similar connection between the viscosity and the ignition quality. | en |
heal.advisorName | Καρώνης, Δημήτριος | el |
heal.committeeMemberName | Ζαννίκος, Φανούριος | el |
heal.committeeMemberName | Κυρτάτος, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 113 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: