HEAL DSpace

Μελέτη σκοπιμότητας για τη δρομολόγηση πλοίου τύπου Ro-Ro/Ro-Pax στην ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αρσένος, Δημήτριος el
dc.contributor.author Arsenos, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2015-05-13T11:10:00Z
dc.date.available 2015-05-13T11:10:00Z
dc.date.issued 2015-05-13
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40757
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8815
dc.rights Default License
dc.subject Μελέτη σκοπιμότητας el
dc.subject Αλεξανδρούπολη el
dc.subject Σαμοθράκη el
dc.subject Οχηματαγωγά el
dc.subject Επιβατηγά οχηματαγωγά el
dc.subject Ro-Ro en
dc.subject Ro-Pax el
dc.subject Alexandroupoli el
dc.subject Samothraki el
dc.subject Economics el
dc.title Μελέτη σκοπιμότητας για τη δρομολόγηση πλοίου τύπου Ro-Ro/Ro-Pax στην ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Θαλάσσιες μεταφορές el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-06-03
heal.abstract Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι η μελέτη της δρομολόγησης φορτηγού πλοίου μεταφοράς οχημάτων τύπου Ro/Ro ή επιβατηγού οχηματαγωγού τύπου Ro/Pax στην ακτοπλοϊκή γραμμή μεταξύ των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης. Η μελέτη έχει σαν άμεσο στόχο να αναδείξει την αποδοτικότητα ή μη μιας τέτοιας επένδυσης, το εμπορικό ενδιαφέρον της γραμμής, αλλά και την επιλογή του πλοίου (νεότευκτο/από μεταπώληση, χωρητικότητα, κατανάλωση κλπ.) το οποίο και θα είναι κατάλληλο έτσι ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη απόδοση της επένδυσης. Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται η εισαγωγή στη διαδικασία της έρευνας. παρουσιάζεται το πλαίσιο μελέτης και τα βήματα που ακολουθήθηκαν για την εξαγωγή των συμπερασμάτων όσο αφορά το οικονομικό ενδιαφέρον της επένδυσης από τα αρχικά στατιστικά στοιχεία που είχαμε για την κίνηση της γραμμής. Επίσης παρουσιάζεται η δομή της μελέτης από την αρχική συλλογή των δεδομένων για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης μέχρι το συμπέρασμα για την οικονομική βιωσιμότητα της δρομολόγησης πλοίου τύπου Ro/Ro ή Ro/Pax στη συγκεκριμένη γραμμή. Στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται αναφορά στα τοπικά χαρακτηριστικά των λιμένων που πρόκειται να δρομολογηθεί το πλοίο. Παρουσιάζονται αναλυτικά τα στοιχεία και οι εγκαταστάσεις των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης με στόχο να εξαχθούν στοιχεία για τα πλοία τα οποία θα μπορούν να εξυπηρετηθούν από τους συγκεκριμένους λιμένες. Επίσης, γίνεται και μία παρουσίαση του περιβάλλοντος οδικού δικτύου, που είναι απαραίτητο για την ευκολία της πρόσβασης των οχημάτων. Τέλος, παρατίθενται στοιχεία για τις εμπορικές σχέσεις των δύο λιμένων και το είδος των προϊόντων και των οχημάτων που μεταφέρονται σε αυτή τη γραμμή. Στο τρίτο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται παρουσίαση του θεσμικού πλαισίου της Ελληνικής ακτοπλοΐας, με τους νόμους και τους κανονισμούς που διέπουν την έκδοση άδειας δρομολόγησης πλοίου σε Ελληνική ακτοπλοϊκή γραμμή. Στο κεφάλαιο τέσσερα παρουσιάζεται αναλυτικά η μελέτη. Παρατίθενται τα κριτήρια αξιολόγησης της επένδυσης, καθώς και τα στατιστικά στοιχεία τα οποία αφορούν στην κίνηση αλλά και στη ζήτηση της συγκεκριμένης γραμμής. Επίσης, μελετώνται τα επενδυτικά σχέδια για τη δρομολόγηση νεότευκτου πλοίου καθώς και για τη δρομολόγηση αντίστοιχου πλοίου από μεταπώληση. Γίνεται η σύγκριση της απόδοσης των δύο επενδυτικών σχεδίων μαζί με τη μελέτη της επίδρασης της τιμής του πετρελαίου και του ύψους των επιτοκίων. Στο τελευταίο κεφάλαιο της μελέτης, γίνεται η παρουσίαση των συμπερασμάτων για την οικονομική βιωσιμότητα αλλά και για την απόδοση της επένδυσης. Παράλληλα, με βάση τα εξαγόμενα αποτελέσματα, γίνεται υπόδειξη του κατάλληλου πλοίου για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης υπό μελέτη γραμμής, ούτως ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη απόδοση της επένδυσης. el
heal.advisorName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Παπανικολάου, Απόστολος el
heal.committeeMemberName Μαυράκος, Σπυρίδων el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 152 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής