heal.abstract |
Με βάση όλους τους σύγχρονους κανονισμούς, ο οικονομικός σχεδιασμός κατασκευών από οπλισμένο σκυρόδεμα έναντι σεισμικών δράσεων βασίζεται στην πλαστιμότητα τους. Ο όρος πλαστιμότητα ορίζει την ικανότητα ενός φορέα και επιλεγμένων φερόντων στοιχείων να παραμορφώνονται πέρα από τα ελαστικά όρια χωρίς σημαντική αποδιοργάνωση της αντοχής τους και της ακαμψίας τους. Η μέτρηση της πλαστιμότητας μπορεί να γίνει με όρους μετατοπίσεων, καμπυλοτήτων, βελών ή στροφών. Οι πιο συνηθισμένες και επιθυμητές πηγές ανελαστικών παραμορφώσεων σ' ένα φορέα είναι οι στροφές στις πιθανές πλαστικές αρθρώσεις. Συνεπώς, είναι χρήσιμο να συνδέσουμε την καμπυλότητα (δηλαδή τις στροφές των διατομών ανά μονάδα μήκους) με τις προκαλούσες καμπτικές ροπές. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, διερευνώνται όλες εκείνες οι παράμετροι που επηρεάζουν διαγράμματα ροπών καμπυλοτήτων, τα οποία έχουν προκύψει από ανάλυση διατομών υποστυλωμάτων. Τέτοιες παράμετροι είναι, η μορφή των διαγραμμάτων τάσεων παραμορφώσεων περισφιγμένου και απερίσφικτου σκυροδέματος, όπως έχουν διατυπωθεί από ποικίλα μοντέλα, η μορφή των διαγραμμάτων τάσεων παραμορφώσεων του χάλυβα, το ποσοστό διαμήκους οπλισμού, η θλιπτική αξονική δύναμη, η γεωμετρία της διατομής, η αποφλοίωση της καθώς και η παρεχόμενη παθητική περίσφιγξη (συνδετήρες).
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η εφαρμογή των ανωτέρω παραμέτρων σε κατάλληλα παραδείγματα διατομών υποστυλωμάτων, η εξαγωγή αποτελεσμάτων σε μορφή διαγραμμάτων ροπών-καμπυλοτήτων και εν συνεχεία πλαστιμοτήτων μφ με τη βοήθεια του προγράμματος XTRACT, καθώς και η ποσοτική και ποιοτική αξιολόγηση αυτών. Τα επιλεχθέντα παραδείγματα αφορούν τόσο υφιστάμενες, και ενδεχομένως ανεπαρκώς οπλισμένες διατομές υποστυλωμάτων, όσο και διατομές οπλισμένες σύμφωνα με τους ισχύοντες κώδικες οπλισμένου σκυροδέματος. |
el |