dc.contributor.author |
Ροσγοβά, Μαρία-Ελένη
|
el |
dc.contributor.author |
Rosgova, Maria-Eleni
|
en |
dc.date.accessioned |
2015-06-18T08:25:57Z |
|
dc.date.available |
2015-06-18T08:25:57Z |
|
dc.date.issued |
2015-06-18 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40869 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4004 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Χωρική Σκέψη |
el |
dc.subject |
Γεωχωρικές Έννοιες |
en |
dc.subject |
Διδακτικά Σενάρια |
el |
dc.subject |
Εκπαιδευτικές πλατφόρμες |
en |
dc.subject |
Spatial Thinking |
|
dc.subject |
Learning Pathway |
|
dc.subject |
Educational Platforms |
|
dc.subject |
Geospatial Concepts |
|
dc.subject |
GEOTHNK |
|
dc.title |
Ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναριών για την ενίσχυση της γεωχωρικής σκέψης στην εκπαίδευση: εφαρμογή στο μάθημα της γεωργαφίας |
el |
dc.title |
Development of educational scenarios for enhancing geospatial thinking in education: application in geography courses |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ |
el |
heal.classification |
GIS |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-03-06 |
|
heal.abstract |
Το θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας αφορά την εις βάθος ανάλυση των εννοιών της μάθησης, της διδασκαλίας και των διδακτικών μοντέλων και τη σύνδεσή τους με τη χωρική σκέψη και τον χωρικό εγγραμματισμό, καθώς και με τη ζητούμενη ανάπτυξη αυτών στους μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις θεωρίες μάθησης -Piaget, Bruner και Vygotsky- και πώς αυτές βρίσκουν εφαρμογή στην εκπαιδευτική δραστηριότητα.
Προκειμένου να επιτευχθεί ο ζητούμενος στόχος, θα προταθούν και συνταχθούν, σε μία συγκεκριμένη εκπαιδευτική πλατφόρμα, την GEOTHNK, η οποία ανήκει στην Open Discovery Space, διδακτικά σενάρια τα οποία αποσκοπούν στην εξοικείωση με τη γεωχωρική σκέψη και στην ανάπτυξη χωρικών ικανοτήτων και της αντίστοιχης κριτικής σκέψης. Τα σενάρια αυτά απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς και προσπαθούν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης ώστε να καταστούν τα μαθήματα μετάδοσης χωρικών και γεωχωρικών εννοιών διαδραστικά και ενδιαφέροντα κατά την υλοποίησή τους εντός τάξης.
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου ερευνητικού θέματος και συμπληρώνεται από την διπλωματική εργασία, η οποία έχει εκπονηθεί από το συνάδελφο και συμφοιτητή Χάρχαρο Χρήστο. Κύριο αντικείμενό της είναι η δημιουργία μιας οντολογίας χωρικών εννοιών, οι οποίες προέρχονται από το σώμα γνώσης της Επιστήμης της Γεωγραφικής Πληροφορίας και Τεχνολογίας (που αποτελεί ουσιαστικά το σώμα γνώσης που άπτεται της επιστήμης του Τοπογράφου Μηχανικού) καθώς και διαφόρων εκπαιδευτικών ιστοσελίδων, όπως η ιστοσελίδα ScOT στην Αυστραλία και TeachSpatial στην Αμερική, για την ενίσχυση της χωρικής σκέψης στην εκπαίδευση. |
el |
heal.abstract |
The thesis concerns the in-depth analysis of the concepts of learning, teaching and educational models and their connection with spatial thinking and spatial literacy so as to assist in their development by students of all educational levels. In particular, emphasis will be given on the learning theories of Piaget, Bruner and Vygotsky and how these may be applied to the educational process.
In order to achieve the intended objective, educational scenarios are specifically developed in the GEOTHNK educational platform, aimed at familiarizing students with geospatial thinking and the development of spatial skills and corresponding critical thinking. These scenarios are addressed to teachers and try to inspire them to make the spatial and geospatial concepts transmission lessons interactive and interesting during their implementation inside the classroom.
This thesis is part of a wider research topic and it is also completed by another thesis developed by Christos Charcharos, whose main purpose concerns the creation of a spatial concepts ontology, which are derived from the body of knowledge of Geographic Information Science and Technology (which is essentially the body of knowledge that relates to the science of Surveying Engineering) and various educational websites, such as the website ScOT in Australia and TeachSpatial in America in order to enhance the spatial thinking in the field of education. |
en |
heal.advisorName |
Κόκλα, Μαργαρίτα |
el |
heal.committeeMemberName |
Κάβουρας, Μαρίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Νάκος, Βύρωνας |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
226 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|