HEAL DSpace

Η συμβολή της υπαίθριας γλυπτικής στην διαμόρφωση της φυσιογνωμίας της πόλης.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καραγιάννη, Σοφία el
dc.contributor.author Karagianni, Sofia en
dc.date.accessioned 2015-06-29T09:25:07Z
dc.date.available 2015-06-29T09:25:07Z
dc.date.issued 2015-06-29
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40910
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3961
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Γλυπτική el
dc.subject Δημόσιος χώρος el
dc.subject Αστικό τοπίο el
dc.subject Φυσιογνωμία της πόλης el
dc.subject Sculpture en
dc.subject Public space en
dc.subject Urban landscape en
dc.subject City's physiognomy en
dc.title Η συμβολή της υπαίθριας γλυπτικής στην διαμόρφωση της φυσιογνωμίας της πόλης. el
heal.type masterThesis el
heal.classification Πολεοδομία-Δημόσιος χώρος el
heal.classification City planning-Public space en
heal.language el el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-09-22
heal.abstract Η εργασία αυτή ερευνά την υπαίθρια γλυπτική στον δημόσιο χώρο παλαιότερα και σήμερα και την σημασία της για την φυσιογνωμία της πόλης. Η δημόσια τέχνη είναι αρχικά μια πολιτική κίνηση διότι είναι αποτέλεσμα πολιτικών επιλογών και αντικατοπτρίζει τις προθέσεις και τους σκοπούς της πολιτείας. Οι δημοτικές αρχές αλλά και το κεντρικό κράτος έχοντας την εξουσία, επιλέγουν ποιος θα εκπροσωπηθεί και ποιος θα αποκλειστεί από την αστική αφήγηση και θα συμμετέχει σε μεγάλο βαθμό στη συλλογική μνήμη. Τις τελευταίες δεκαετίες διακρίνεται μια πολιτιστική στροφή στον αστικό σχεδιασμό,η οποία εκμαιεύτηκε από την ανάγκη διαφοροποίησης και τον παγκόσμιο ανταγωνισμό των πόλεων, ενώ βασίστηκε στην πίστη ότι ο πολιτισμός και η τέχνη μπορούν να αποτελέσουν το φορέα που θα αλλάξει και θα αναζωογονήσει το αστικό τοπίο και θα βελτιώσει την καθημερινότητα των ανθρώπων.Βέβαια η δημόσια τέχνη δεν επιτυγχάνει πάντοτε να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πολιτών μιας κοινότητας ,επειδή ελάχιστες φορές αφουγκράζεται τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Μακριά από τις αίθουσες των μουσείων και τους περιορισμούς τους, τα υπαίθρια γλυπτά ενσωματωμένα μέσα στο αστικό χώρο και το ιστορικό περιβάλλον, δημιουργούν έναν ανοιχτό χώρο παρέμβασης, ιστορικής συνέχειας, σκέψης και διαλόγου με τους περαστικούς. Η Υπαίθρια Γλυπτική , όπως και γενικότερα η τέχνη στο αστικό τοπίο συνδέεται άμεσα όχι μόνο με την καθημερινότητα των περιοίκων, αλλά αποτελεί σημείο αναφοράς για την πόλη, που διαρκώς αλλάζει και διαμορφώνεται μέσα από τις γειτονιές και τους ανθρώπους της, συνομιλώντας με το παρελθόν και το μέλλον. Η Υπαίθρια Γλυπτική παίζει σπουδαίο ρόλο στο οπτικό και απτικό τοπίο ,στην αναγνωστικότητα και ιστορικότητα ενός χώρου,στην συλλογική μνήμη και συνεπώς στην φυσιογνωμία της πόλης. el
heal.abstract This paper investigates the outdoor sculpture in public space, past and present, and its significance for the city's physiognomy Ιnitially, the public art is a political movement because it is the result of political choices and reflects the intentions and purposes of the state. The municipal authorities and the central government are having the power to choose who will be represented and who will be excluded from urban narrative and participates in the collective memory. In recent decades a distinct cultural shift in urban design , which was born from the need for diversification and global competition of cities , and based on the belief that culture and art can be the vector that will change and revitalize the urban landscape and will improve people’s lives. The public art does not always achieve the expectations of the citizens , because it rarely listens to their needs and desires. Far from the halls of museums and their limitations, outdoor sculptures are embedded within the urban area and the historic environment, creating an open space intervention, historical continuity, thinking and dialogue with passersby. The Outdoor Sculpture, as generally the art in the urban landscape which is directly connected not only with the daily lives of local residents, but it is a reference point for the city, which is constantly changing and formed through neighborhoods and people, conversing with the past and future. The Outdoor Sculpture plays an important role in visual and haptic landscape readability ahd the history of an area, the collective memory and consequently the city's physiognomy. en
heal.advisorName Στεφάνου, Ιωσήφ el
heal.advisorName Stefanou, Iosif en
heal.committeeMemberName .Στεφάνου, Ιωσήφ el
heal.committeeMemberName Μωραίτης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Μυτούλα, Ρόιδω el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua el
heal.numberOfPages 187 el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα