dc.contributor.author | Αρωνίδης, Βασίλης | el |
dc.contributor.author | Aronidis, Vasilis | en |
dc.date.accessioned | 2015-07-10T07:13:19Z | |
dc.date.available | 2015-07-10T07:13:19Z | |
dc.date.issued | 2015-07-10 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40946 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4023 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Μουσική | el |
dc.subject | Γλωσσικά Συστήματα | el |
dc.subject | Χώρος | el |
dc.subject | Τυπολογίες | el |
dc.subject | Architecture | en |
dc.subject | Music | en |
dc.subject | Language Systems | en |
dc.subject | Space | el |
dc.subject | Typologies | el |
dc.title | Η Μουσική ως μέσο ανασυγκρότησης του χώρου | el |
dc.title | Music as a means of re-articulation of space | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) " Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός (Κατ. Α)" | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Μουσική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-07-28 | |
heal.abstract | Με στόχο τη διερεύνηση της σχέσης της αρχιτεκτονικής του μουσικού και του χωρικού πεδίου, αντικείμενο αυτής της εργασίας είναι η προσέγγιση των πρώτων εννοιών σχετικά με το πώς η ηχητική γραμματική συνδιαλλέγεται και αλληλεπιδρά με τον χώρο και τους ανθρώπους που τον κατοικούν. Η έρευνα αποσκοπεί στη σύνδεση των δύο γλωσσικών συστημάτων, μέσω της συσχέτισης των παραμέτρων μεταβολής τους, συνθέτοντας ένα κανονιστικό υπόβαθρο για τη συγκρότηση του ακροάματος. Η αναζήτηση μηχανισμών με τους οποίους η αρχιτεκτονική του χωρικού πεδίου ανασυντάσσει το ηχητικό γεγονός και αντίστοιχα αυτών με τους οποίους το ηχητικό πεδίο παράγει αρχιτεκτονικό γεγονός αποτελούν βασικούς στόχους της μελέτης. Ξεκινώντας από τις αρχές του 16ου αιώνα με την εκκλησιαστική μουσική και φτάνοντας στο σήμερα, περνώντας από τις διάφορες διακυμάνσεις που εντοπίζονται στην κλασική αλλά και τη δημιουργία της σύγχρονης μουσικής, η μελέτη θα αναπτυχθεί χρησιμοποιώντας μια σειρά παραδειγμάτων στα οποία διαφορετικού τύπου συλλογικότητες και διαφορετικές δομές μουσικών έργων αντιστοιχούνται σε διαφορετική αρχιτεκτονική χώρου. Η ανάλυση των παραδειγμάτων αποσκοπεί στη συγκρότηση σχεδιαστικών εργαλείων και εν δυνάμει τυπολογιών που καθορίζονται από τη σχέση συμπερίληψης μουσικών και χωρικών παραμέτρων. Η συγκρότηση των τυπολογιών θα επιχειρηθεί μέσα από την ανάλυση διαφορετικών διαδικασιών σχεδιασμού του ακροάματος. Μέσα από την πρωτότυπη ανάλυση παραδειγμάτων αλλά και την αναφορά σε υπάρχουσες μελέτες γύρω από τη σχέση αλληλεπίδρασης του χωρικού και του ηχητικού πεδίου, στόχος είναι η συγκρότηση εννοιολογικών εργαλείων που θα επιτρέψουν χειρισμούς νοηματοδότησης εννοιών, στοιχείων και σχέσεων κατά τον σχεδιασμό του ακροάματος. Πάντα υπό το πρίσμα της πολυαισθητηριακής αντίληψης του χώρου, θα αναζητηθεί ο ρόλος της αρχιτεκτονικής ως κυρίαρχο κανονιστικό και ηθικό υπόστρωμα κατά την ερμηνεία του ακροάματος. | el |
heal.abstract | In an attempt to investigate the relationship of the architecture of the musical and spatial fields, we will endeavor to approach the first concepts relative to how the sound syntax, converses and interacts with the space. The research aims to link the two language systems, by correlating their parameters of change, creating a regulatory basis for organizing the audience experience.The search for the mechanisms by which the particular sound and architectural creations mutually influence each other will be the basic aim of this article. In the evolution of western music composition, beginning from the early 16th century with ecclesiastical music up to today, passing through the various fluctuations within the classical but also the creation of modern music, this article will present some historical examples in which different types of audiences and different structures of pieces relate to different architecture of space. The analysis of these examples aims at defining design tools and typologies. The creation of typologies will be sought analyzing different strategies of designing the audience experience. Through the original analysis of examples but also with reference to existing studies on the relationship and interaction between the musical and spatial fields, we will endeavor to define a palette of conceptual tools using the two language systems. Aiming to connect the respective language systems of the two fields, the attempt is to define a conceptual basis for the interpretation of the built environment, as a receptor and co-formulator of the musical object. | en |
heal.advisorName | Σεβαστάκης, Δημήτρης | el |
heal.committeeMemberName | Παρμενίδης, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Γρηγοριάδης, Γιάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 118 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: