HEAL DSpace

Η Μουσική ως μέσο ανασυγκρότησης του χώρου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αρωνίδης, Βασίλης el
dc.contributor.author Aronidis, Vasilis en
dc.date.accessioned 2015-07-10T07:13:19Z
dc.date.available 2015-07-10T07:13:19Z
dc.date.issued 2015-07-10
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40946
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4023
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject Μουσική el
dc.subject Γλωσσικά Συστήματα el
dc.subject Χώρος el
dc.subject Τυπολογίες el
dc.subject Architecture en
dc.subject Music en
dc.subject Language Systems en
dc.subject Space el
dc.subject Typologies el
dc.title Η Μουσική ως μέσο ανασυγκρότησης του χώρου el
dc.title Music as a means of re-articulation of space en
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) " Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός (Κατ. Α)" el
heal.type masterThesis
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Μουσική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-07-28
heal.abstract Με στόχο τη διερεύνηση της σχέσης της αρχιτεκτονικής του μουσικού και του χωρικού πεδίου, αντικείμενο αυτής της εργασίας είναι η προσέγγιση των πρώτων εννοιών σχετικά με το πώς η ηχητική γραμματική συνδιαλλέγεται και αλληλεπιδρά με τον χώρο και τους ανθρώπους που τον κατοικούν. Η έρευνα αποσκοπεί στη σύνδεση των δύο γλωσσικών συστημάτων, μέσω της συσχέτισης των παραμέτρων μεταβολής τους, συνθέτοντας ένα κανονιστικό υπόβαθρο για τη συγκρότηση του ακροάματος. Η αναζήτηση μηχανισμών με τους οποίους η αρχιτεκτονική του χωρικού πεδίου ανασυντάσσει το ηχητικό γεγονός και αντίστοιχα αυτών με τους οποίους το ηχητικό πεδίο παράγει αρχιτεκτονικό γεγονός αποτελούν βασικούς στόχους της μελέτης. Ξεκινώντας από τις αρχές του 16ου αιώνα με την εκκλησιαστική μουσική και φτάνοντας στο σήμερα, περνώντας από τις διάφορες διακυμάνσεις που εντοπίζονται στην κλασική αλλά και τη δημιουργία της σύγχρονης μουσικής, η μελέτη θα αναπτυχθεί χρησιμοποιώντας μια σειρά παραδειγμάτων στα οποία διαφορετικού τύπου συλλογικότητες και διαφορετικές δομές μουσικών έργων αντιστοιχούνται σε διαφορετική αρχιτεκτονική χώρου. Η ανάλυση των παραδειγμάτων αποσκοπεί στη συγκρότηση σχεδιαστικών εργαλείων και εν δυνάμει τυπολογιών που καθορίζονται από τη σχέση συμπερίληψης μουσικών και χωρικών παραμέτρων. Η συγκρότηση των τυπολογιών θα επιχειρηθεί μέσα από την ανάλυση διαφορετικών διαδικασιών σχεδιασμού του ακροάματος. Μέσα από την πρωτότυπη ανάλυση παραδειγμάτων αλλά και την αναφορά σε υπάρχουσες μελέτες γύρω από τη σχέση αλληλεπίδρασης του χωρικού και του ηχητικού πεδίου, στόχος είναι η συγκρότηση εννοιολογικών εργαλείων που θα επιτρέψουν χειρισμούς νοηματοδότησης εννοιών, στοιχείων και σχέσεων κατά τον σχεδιασμό του ακροάματος. Πάντα υπό το πρίσμα της πολυαισθητηριακής αντίληψης του χώρου, θα αναζητηθεί ο ρόλος της αρχιτεκτονικής ως κυρίαρχο κανονιστικό και ηθικό υπόστρωμα κατά την ερμηνεία του ακροάματος. el
heal.abstract In an attempt to investigate the relationship of the architecture of the musical and spatial fields, we will endeavor to approach the first concepts relative to how the sound syntax, converses and interacts with the space. The research aims to link the two language systems, by correlating their parameters of change, creating a regulatory basis for organizing the audience experience.The search for the mechanisms by which the particular sound and architectural creations mutually influence each other will be the basic aim of this article. In the evolution of western music composition, beginning from the early 16th century with ecclesiastical music up to today, passing through the various fluctuations within the classical but also the creation of modern music, this article will present some historical examples in which different types of audiences and different structures of pieces relate to different architecture of space. The analysis of these examples aims at defining design tools and typologies. The creation of typologies will be sought analyzing different strategies of designing the audience experience. Through the original analysis of examples but also with reference to existing studies on the relationship and interaction between the musical and spatial fields, we will endeavor to define a palette of conceptual tools using the two language systems. Aiming to connect the respective language systems of the two fields, the attempt is to define a conceptual basis for the interpretation of the built environment, as a receptor and co-formulator of the musical object. en
heal.advisorName Σεβαστάκης, Δημήτρης el
heal.committeeMemberName Παρμενίδης, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Γρηγοριάδης, Γιάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 118
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα