dc.contributor.author | Γεωργακοπούλου, Ασπασία | el |
dc.contributor.author | Georgakopoulou, Aspasia | en |
dc.date.accessioned | 2015-07-13T10:27:50Z | |
dc.date.available | 2015-07-13T10:27:50Z | |
dc.date.issued | 2015-07-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40959 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9869 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Θερμοακουστικές ταλαντώσεις | el |
dc.subject | Thermoacoustic oscillations | en |
dc.subject | Ψύκτες | el |
dc.subject | Ακουστική ισχύς | el |
dc.subject | Refrigerators | en |
dc.subject | Acoustic power | en |
dc.title | Εφαρμογές θερμοακουστικών ταλαντώσεων σε αντλίες θερμότητας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Θερμοακουστική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-03-12 | |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει την παραγωγή ψυκτικής ισχύος μέσω θερμοακουστικών ταλαντώσεων. Για τον σκοπό αυτό, σχεδιάστηκε μέσω του προγράμματος προσομοίωσης DeltaEC ένα συνδυασμένο σύστημα θερμοακουστικής κινητήριας μηχανής και αντλίας θερμότητας- δηλαδή ένας θερμοακουστικός ψύκτης. Στην κινητήρια μηχανή η θερμική ισχύς μέσω του θερμοακουστικού φαινομένου, μετατρέπεται σε ακουστική ισχύ. Η ισχύς αυτή τροφοδοτεί την αντλία θερμότητας και πάλι μέσω του θερμοακουστικού φαινομένου απορροφάται παράγοντας ψυκτική ισχύ.Στο πλαίσιο της εργασίας αυτής θα αναλυθεί το θερμοακουστικό φαινόμενο, η λειτουργία και οι βασικότερες κατηγορίες θερμοακουστικών μηχανών, αλλά και οι θερμοδυναμικοί κύκλοι του περιγράφουν τις μεταβολές που υφίσταται το εργαζόμενο μέσο εντός των θερμοακουστικών διατάξεων (κεφάλαιο 2). Επιπλέον θα γίνει αναλυτική περιγραφή των χακτασκευαστικών χαρακτηριστικών και της λειτουργίας της μηχανής των Swift και Backhaus (κεφάλαιο 3) που χρησιμοποιήθηκε ως πρότυπο για τον σχεδιασμό της κινητήριας μηχανής της υπό μελέτης διάταξης, λόγω των υψηλών βαθμών απόδοσης που έχει επιτύχει. Στην συνέχεια θα γίνει περιγραφή της διάταξης που σχεδιάστηκε μέσω του προγράμματος προσομοίωσης DeltaEC και παράθεση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν από το «τρέξιμο» του προγράμματος (κεφάλαιο 4). Στο τελευταίο κεφάλαιο (κεφάλαιο 5), παρατίθενται τα σχόλια επί των αποτελεσμάτων καθώς και ορισμένα χρήσιμα συμπεράσματα, όπως μέθοδοι βελτίωσης της απόδοσης της διάταξης και η δυνατότητα άντλησης θερμικής ισχύος από ηλιακό συλλέκτη για την τροφοδοσία του θερμού εναλλάκτη. Στο παράρτημα παρατίθεται το πρόγραμμα που αναπτύχθηκε μέσω του DeltaEC καθώς και εξήγηση των βασικών λειτουργιών και τμημάτων του προγράμματος αυτού. | el |
heal.advisorName | Αντωνιάδης, Ιωάννης | el |
heal.committeeMemberName | Αλεξόπουλος, Λεωνίδας | el |
heal.committeeMemberName | Προβατίδης, Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Αντωνιάδης, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 79 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: