HEAL DSpace

Ανάκτηση Ενέργειας από Αναρτήσεις Οχημάτων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λουβερδής-Φοιτής, Γεράσιμος el
dc.contributor.author Louverdis-Foitis, Gerasimos en
dc.date.accessioned 2015-07-13T10:52:44Z
dc.date.available 2015-07-13T10:52:44Z
dc.date.issued 2015-07-13
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40961
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9898
dc.rights Default License
dc.subject Αναρτήσεις el
dc.subject Suspension systems en
dc.subject Ανάκτηση ενέργειας el
dc.subject Υδραυλική ανάρτηση el
dc.subject Μοντελοποίηση οχήματος el
dc.subject Regenerative damper en
dc.subject Damper en
dc.title Ανάκτηση Ενέργειας από Αναρτήσεις Οχημάτων el
dc.title Energy recovery from vehicle suspension systems en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μηχανολογία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2015-03-20
heal.abstract Ο ανταγωνισμός στην σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία έχει ωθήσει τους κατασκευαστές στον περιορισμό της ενέργειας που διαχέεται άσκοπα στο περιβάλλον και στην ανάπτυξη τεχνολογίας ανάκτησης της ενέργειας αυτής για την ιδιοκατανάλωση του οχήματος. Ένας τομέας στον οποίο αναπτύσσονται τεχνολογικές λύσεις τα τελευταία χρόνια είναι τα συστήματα ανάρτησης. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη σχετικά με την δυνατότητα των συστημάτων ανάρτησης να ανακτήσουν ένα μέρος της ενέργειας που διαχέεται μέσω των αποσβεστήρων και η σχεδίαση ενός υδροπνευματικού αποσβεστήρα που να συμβάλλει σε αυτήν. Στο πρώτο σκέλος της εργασίας επιχειρείται η ποσοτική προσέγγιση της ενέργειας που διαχέεται στο περιβάλλον μέσω της λειτουργίας της ανάρτησης για διαφορετικούς τύπους οχημάτων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι για τα επιβατικά οχήματα είναι εφικτή η ανάκτηση ισχύος έως 400Watt ενώ για οχήματα με μεγαλύτερη μάζα το ποσό μπορεί να φτάσει τα 3000Watt θέτοντας ως κύριο τεχνολογικό στόχο τα βαρέα οχήματα. Παράλληλα αναπτύσσεται υπολογιστικός κώδικας ο οποίος προσομοιώνει το δυναμικό μοντέλο της ανάρτησης και δείχνει την επίδραση των δυναμικών χαρακτηριστικών της ανάρτησης. Το δεύτερο σκέλος αφορά στη μελέτη μαγνητορεολογικών αποσβεστήρων. Συγκεκριμένα μελετήθηκε σε διάταξη προσομοίωσης οχήματος ένας μαγνητορεολογικός αποσβεστήρας για διαφορετικές τιμές του ρεύματος εισόδου του, μεταβάλλοντας κατά αυτόν τον τρόπο το μαγνητικό πεδίο του και κατ’ επέκταση το συντελεστή απόσβεσής του. Τα αποτελέσματα παρείχαν πληροφόρηση για την ενέργεια που διαχέεται από ένα πραγματικό σύστημα ανάρτησης που εμφανίζει μη γραμμική συμπεριφορά και έγινε σύγκριση με τα αντίστοιχα αποτελέσματα από το γραμμικό δυναμικό μοντέλο του υπολογιστικού κώδικα. Τέλος, στο τρίτο σκέλος παρουσιάζεται το μοντέλο μίας υδροπνευματικής ανάρτησης που αποσκοπεί στον περιορισμό των απωλειών ενέργειας μέσω του αποσβεστήρα και ο σχεδιασμός της επιτρέπει την τοποθέτηση ηλεκτροενεργών πολυμερών στοιχείων για την αποθήκευση και απόδοση της ενέργειας αυτής. el
heal.abstract Competition in the modern automotive industry has pushed manufacturers to limit the power dissipated unnecessarily in the environment and the development of this energy recovery technology for their own consumption of the vehicle. One area where technological solutions developed in recent years is the suspension systems. The purpose of this thesis is the study of the potential harvesting energy of the suspension systems which is dissipated by the dampers and the design of a hydro pneumatic damper that contributes to it. In the first part of the thesis, the quantitative approach to the energy dissipated into the environment through the operation of the suspension for different types of vehicles is investigated.The results indicate that typical vehicles can recover up to 400W of power while in vehicles with more mass the same amount can reach 3000W, setting heavy vehicles as the main technological aim. In addition, a computational code is developed which simulates the dynamic model of the suspension and shows the effect of the dynamic characteristics of the suspension. The second part concerns the study of Magnetorheological dampers. Specifically, a Magnetorheological damper is studied in a vehicle simulator for alternative current values. In this way the magnetic field changes and hence the rate of depreciation is altered as well. The results provide information on the energy dissipated by an actual suspension system exhibiting nonlinear behavior and are compared with the corresponding results from the linear dynamic model of computer code. Finally, the third part presents the model of hydropneumatic suspension, which aims to reduce the energy loss through the damper and its design allows placement of electroactive polymers for the storage and performance of the energy. en
heal.advisorName Αντωνιάδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Αντωνιάδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Προβατίδης, Χριστόφορος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Οχημάτων el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 101 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής