dc.contributor.author | Κοσμίδου, Άννα | el |
dc.contributor.author | Kosmidou, Anna | en |
dc.date.accessioned | 2015-07-13T13:22:57Z | |
dc.date.available | 2015-07-13T13:22:57Z | |
dc.date.issued | 2015-07-13 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40968 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4439 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Πράσινες Διαδρομές | el |
dc.subject | Αστικός Σχεδιασμός | el |
dc.subject | Δημόσιος χώρος | el |
dc.subject | Αστικά πάρκα | el |
dc.subject | Θεσσαλονίκη | el |
dc.subject | Greenways | en |
dc.subject | Urban Design | en |
dc.subject | Public space | en |
dc.subject | Open space networks | en |
dc.subject | Thessaloniki | en |
dc.title | GREENWAYS – Πράσινες διαδρομές στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης | el |
dc.title | GREENWAYS – Green routes in Thessaloniki’s historic center | en |
dc.contributor.department | el | |
heal.type | masterThesis | el |
heal.classification | Αστικός Σχεδιασμός | el |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2014-04-09 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία εξετάζει τα Greenways, την εμφάνιση και την εξέλιξή τους, τα χαρακτηριστικά τους, την καθιέρωσή τους ως εργαλείο αστικού σχεδιασμού και το ρόλο τους στο σύγχρονο αστικό σχεδιασμό. Για την πληρέστερη κατανόησή του αντικειμένου διερευνώνται οι δυναμικές που γεννούν την εμφάνισή τους, οι τυπολογίες που διακρίνονται, οι κοινωνικές, οικονομικές, χωρικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους σε περιοχές όπου εφαρμόστηκαν, οι παράγοντες που διακρίνουν τις επιτυχημένες εφαρμογές και οι προσπάθειες που έχουν γίνει για την τυποποίηση και τη βελτίωση του σχεδιασμού τους. Στη συνέχεια παρουσιάζονται ενδεικτικά παραδείγματα από την διεθνή εμπειρία, εξετάζοντας κυρίως περιπτώσεις αστικών greenway στα οποία επικεντρώνει η παρούσα εργασία. Με βάση το θεωρητικό πλαίσιο που διαμορφώνεται μέσα από αυτή την ανάλυση των greenways, στη συνέχεια εξετάζεται ως μελέτη περίπτωσης το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης για το οποίο προτείνεται η δημιουργία ενός greenway μικρής κλίμακας. Για το σκοπό αυτό καταγράφεται και αξιολογείται η υφιστάμενη κατάσταση του κέντρου, οι δημόσιοι χώροι, το αστικό πράσινο, οι αρχαιολογικοί χώροι, οι διάφορες κοινωφελείς λειτουργίες και χρήσεις, καθώς και στοιχεία που αφορούν τους χρήστες όλων των παραπάνω και στη συνέχεια προτείνεται ένα δίκτυο διαδρομών πρασίνου. Στόχος είναι η προώθηση ενός βιώσιμου μοντέλου για την περιοχή που θα ενθαρρύνει μία στενότερη σχέση των πολιτών με τον δημόσιο χώρο και ήπιες μετακινήσεις (πεζή ή με ποδήλατο) μέσω της ενοποίησης, ανάδειξης και βελτίωσης του δικτύου υπαίθριων δημόσιων χώρων, με παράλληλη ενσωμάτωση των χρήσεων που αναφέρθηκαν παραπάνω. | el |
heal.abstract | This paper examines Greenways, their appearance and evolvement, their characteristics, their establishment as a tool of urban design and their role in modern urban planning. For a better understanding of the subject, the paper explores the dynamics that led to their appearance, the typologies that can be identified, the social, economic, spatial and environmental impact in areas where they have been applied, the factors that distinguish successful applications, and finally the efforts made to standardize and improve their design. Subsequently, indicative examples from the international experience are presented, with an emphasis on cases of urban greenways on which the present paper focuses. Based on the theoretical context formed through this analysis of greenways, on the second part, the historic center of Thessaloniki is examined as a case study. Then a proposal for the creation of a small scale urban greenway is made. For this purpose, the current situation of the historic center is carefully analyzed and evaluated, recording public spaces, green areas, archaeological sites, the various functions and uses, as well as data relating to users of all of the above, and then a network of green routes is proposed. The objective is to promote a sustainable model for the area that will encourage closer relations between citizens and the public space and also “soft” forms of transportation (walking or cycling) by connecting, enhancing and improving the network of outdoor public spaces, while integrating the uses mentioned above. | en |
heal.advisorName | Σερράος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Χανιώτου, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Παγώνης, Αθανάσιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | el |
heal.numberOfPages | 117 | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: